• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • SaandraR

AngelandDevil: ja det är skönt faktiskt :) hoppas verkligen det tar sig på första försöket även denna gång..men sån tur har man väl inte..:) ja riktigt segt är de..

• AngelandDevil
    SaandraR skrev 2013-10-24 17:50:21 följande:
    AngelandDevil: ja det är skönt faktiskt :) hoppas verkligen det tar sig på första försöket även denna gång..men sån tur har man väl inte..:) ja riktigt segt är de..
    Har ju hört att det ska vara lättare efter missfall så håller alla tummar och tår för er och hoppas på att det ligger en sanning i det!
  • F89

AngelandDevil: 17 dagar sen skrapning. Nu är det svårt att se strecket på graviditetstesten så jag hoppas och tror att kroppen bör kunna sätta igång ÄL snart : )

Hur går det för dig?

• Solros78
    AngelandDevil skrev 2013-10-24 17:44:15 följande:
    Härligt att ni är på ett nytt försök nu! Lite som ett nytt kapitel och ett sätt att komma framåt. Men ja väntan mellan ÄL och BIM tycker jag själv är den allra segaste! Obestämd
    Solros78 skrev 2013-10-22 12:23:31 följande:Jag väntar på min äl, blir verkligen dyster om den inte kommer. Haft en mens om än lite konstig efter missfallet.
    När hade du mensen ungefär? Och hur har dina cykler sätt ut innan? Använder ni er av ÄL-tester, regelbundet sex under hela cykeln eller annan "metod"? GladDet låter som en bra plan. Vi körde sex varannan dag när vi fick till sonen så det funkade ju bra då i alla fall. Fast var ganska less på sex när ÄL var över, haha. Flört

Hur långt tid har det gått nu sedan skrapningen? För mig skötte ju kroppen det hela genom att blöda ut och när jag slutat blöda kom mensen ungefär 1,5 vecka senare. Jag tyckte i och för sig att det var skönt att mensen kom, trots att jag blött den större delen av cykeln, det var en bekräftelse för mig att kroppen var igång igen. Min nästkommande cykel efter mensen verkade ha en ÄL i alla fall.

Jag fick mens 12 oktober. Mina cykler brukar vara runt 24-25 dagar. Nu kämpar jag på med både ältester och sex varannan dag, rätt kämpigt bådadera tycker jag...
  • SaandraR
    AngelandDevil skrev 2013-10-24 18:00:02 följande:
    Har ju hört att det ska vara lättare efter missfall så håller alla tummar och tår för er och hoppas på att det ligger en sanning i det!
    Tack så mycket! Ja man kan ju alltid hoppas . Är fortfarande ledsen sen missfallet men för mig känns det som att det ända som kan hjälpa är att bli gravid igen..hur mår du nu då?
  • RåttanRat

Jag hänger gärna på här, eller smygläser gärna iaf :)
    Jag fick mf 21/8 i vecka 7, blödde mindre än en mens och hade mindre ont, jag som trodde mf alltid gjorde jätteont, så lite visste jag! Jag hade ÄL 23 dagar efter missfallet startade och två veckor senare kom mensen. Jag har bim imorgon. Jag hade visst svamlat ihop det lite eftersom jag var tvärsäker på att bim var förra fredagen och jag har gått omkring och känt mig gravid men fått negativt på tester, och så hade jag bara räknat fel.. Men vi får se! Har haft ganska mycket molvärk och illamående, hoppas jag inte bara inbillar mig.

Med dottern plussade jag på bim-5 men fått negativt nu på bim-3, så vi får väl se :)

• F89

RåttanRat: Välkommen! Jag håller tummarna för dig!

• Movieprincess

Alltså jag blir knäpp på min kropp! Fick mens drygt en månad efter missfallet och hade det i 14 dagar (!!) Sen efter en vecka så började jag blöda lite, lite. Har hållit i en vecka nu och jag blöder lite mellan kl 13 och 15 varje dag! Vad är det som händer?? Blir så himla deppig av detta... 

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • AngelandDevil
    F89 skrev 2013-10-24 18:09:19 följande:
    AngelandDevil: 17 dagar sen skrapning. Nu är det svårt att se strecket på graviditetstesten så jag hoppas och tror att kroppen bör kunna sätta igång ÄL snart : )

Hur går det för dig?
    Vad skönt att det går åt rätt riktning. För varje dag är det en dag närmare! Solig

Här har vi sagt att vi ska börja försöka snart igen. Fick ju missfall i augusti och har haft uppehåll med bebisverkstaden nu. Jag har snart ÄL här och visst har vi sexat idag men vi kör när lusten finns, ingen press och stress, så får det bli som det blir. Jag har fortfarande inte jätte bråttom och det känns skönt att ta det lite som det kommer än så länge.
    Solros78 skrev 2013-10-24 19:46:11 följande:
    Jag fick mens 12 oktober. Mina cykler brukar vara runt 24-25 dagar. Nu kämpar jag på med både ältester och sex varannan dag, rätt kämpigt bådadera tycker jag...
    Hur kommer det sig att du kör båda? Skulle det kännas lättare om du bara skippa ältesterna och körde sex varannan dag? Det låter tufft i alla fall! Hoppas du har din ÄL snart. Hjärta
    SaandraR skrev 2013-10-24 19:50:53 följande:
    Tack så mycket! Ja man kan ju alltid hoppas . Är fortfarande ledsen sen missfallet men för mig känns det som att det ända som kan hjälpa är att bli gravid igen..hur mår du nu då?
    Jag har ju fått några månader nu (sen augusti) att bearbeta det hela. För mig var det att ta en paus som kändes lättast. Det är ju så olika! Nu tänker jag inte på det med sorg överhuvudtaget i alla fall och det är väldigt skönt. Det blev som det blev av en anledning tror jag.

Hoppas sorgen lägger sig för dig och att du snart får en ny graviditet att se fram emot!
    RåttanRat skrev 2013-10-24 19:59:36 följande:
    Jag hänger gärna på här, eller smygläser gärna iaf :)
    Jag fick mf 21/8 i vecka 7, blödde mindre än en mens och hade mindre ont, jag som trodde mf alltid gjorde jätteont, så lite visste jag! Jag hade ÄL 23 dagar efter missfallet startade och två veckor senare kom mensen. Jag har bim imorgon. Jag hade visst svamlat ihop det lite eftersom jag var tvärsäker på att bim var förra fredagen och jag har gått omkring och känt mig gravid men fått negativt på tester, och så hade jag bara räknat fel.. Men vi får se! Har haft ganska mycket molvärk och illamående, hoppas jag inte bara inbillar mig.

Med dottern plussade jag på bim-5 men fått negativt nu på bim-3, så vi får väl se :)
    Välkommen! Spännande med BIM snart. Håller tummarna för dig! När planerar du att testa nästa gång eller du kanske redan vet "svaret"? Glad
    Movieprincess skrev 2013-10-25 14:14:31 följande:
    Alltså jag blir knäpp på min kropp! Fick mens drygt en månad efter missfallet och hade det i 14 dagar (!!) Sen efter en vecka så började jag blöda lite, lite. Har hållit i en vecka nu och jag blöder lite mellan kl 13 och 15 varje dag! Vad är det som händer?? Blir så himla deppig av detta... 
    Ush det låter inte som något roligt... Rynkar på näsan Har du ringt till barnmorskan eller gyn? Det låter nästan som det är värt att kolla upp?

• Solros78
    AngelandDevil skrev 2013-10-25 21:06:01 följande:
    Vad skönt att det går åt rätt riktning. För varje dag är det en dag närmare! Solig

Här har vi sagt att vi ska börja försöka snart igen. Fick ju missfall i augusti och har haft uppehåll med bebisverkstaden nu. Jag har snart ÄL här och visst har vi sexat idag men vi kör när lusten finns, ingen press och stress, så får det bli som det blir. Jag har fortfarande inte jätte bråttom och det känns skönt att ta det lite som det kommer än så länge.
    Solros78 skrev 2013-10-24 19:46:11 följande:Jag fick mens 12 oktober. Mina cykler brukar vara runt 24-25 dagar. Nu kämpar jag på med både ältester och sex varannan dag, rätt kämpigt bådadera tycker jag...
    Hur kommer det sig att du kör båda? Skulle det kännas lättare om du bara skippa ältesterna och körde sex varannan dag? Det låter tufft i alla fall! Hoppas du har din ÄL snart. HjärtaJag har ju fått några månader nu (sen augusti) att bearbeta det hela. För mig var det att ta en paus som kändes lättast. Det är ju så olika! Nu tänker jag inte på det med sorg överhuvudtaget i alla fall och det är väldigt skönt. Det blev som det blev av en anledning tror jag.

Hoppas sorgen lägger sig för dig och att du snart får en ny graviditet att se fram emot!
    RåttanRat skrev 2013-10-24 19:59:36 följande:Jag hänger gärna på här, eller smygläser gärna iaf :)

Välkommen! Spännande med BIM snart. Håller tummarna för dig! När planerar du att testa nästa gång eller du kanske redan vet "svaret"? GladUsh det låter inte som något roligt... Rynkar på näsan Har du ringt till barnmorskan eller gyn? Det låter nästan som det är värt att kolla upp?

Fast jag vet ju inte alls om och när äl är, så då måste jag ju köra sex varannan dag i typ två veckor, det orkar vi inte. Men får man positivt kan man ju sluta då.

Känns som lite sent/för lite att bara precis ha sex på äl, tycker ni inte det? Jag vill helst ha haft sex några dagar innan också.

Sen skönt att veta om man har äl eller inte så man vet om man behöver hoppas innan. Jag har uppenbarligen rätt ofta inte äl också.
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?