• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Solros78

Så skönt, idag var gravtestet äntligen negativt, två veckor och tre dagar efter missfallet. Så nu ska jag börja med äl-tester och hoppas på äl den här månaden.

• F89
    Solros78 skrev 2013-10-10 08:10:06 följande:
    Så skönt, idag var gravtestet äntligen negativt, två veckor och tre dagar efter missfallet. Så nu ska jag börja med äl-tester och hoppas på äl den här månaden.

Härligt! Är det två veckor och tre dagar sedan blödningen började då?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-10 08:26:22 följande:

Härligt! Är det två veckor och tre dagar sedan blödningen började då?
    Ja precis. Jag hade ett ma så missfallet sattes igång med tabletter den dagen.
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-10-09 19:38:39 följande:
    Hur går det för dig? Några tecken på ÄL?
    Nae :/ negativa äl test.. Jag fick jätte ömma bröstvårtor också förra äl men inte känt nåt sånt.. Börjar bli lite orolig att det kommer ta lång tid för kroppen att komma igång.. Hur går det för dig?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-10-10 16:43:57 följande:
    Nae :/ negativa äl test.. Jag fick jätte ömma bröstvårtor också förra äl men inte känt nåt sånt.. Börjar bli lite orolig att det kommer ta lång tid för kroppen att komma igång.. Hur går det för dig?
    Tråkigt. :/ Får hoppas ändå att det inte dröjer allt för länge!

Tja, jag missade ju ÄL helt och fick mens istället. Har börjat testa med stickor med risk för att behöva testa länge. Vi får väl se.
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-10-10 17:50:42 följande:
    Tråkigt. :/ Får hoppas ändå att det inte dröjer allt för länge!

Tja, jag missade ju ÄL helt och fick mens istället. Har börjat testa med stickor med risk för att behöva testa länge. Vi får väl se.
    Ja :/ barnmorskan sa till mig att mensen oftast kommer 4-6 veckor efter skrapning så äl kan ju fortfarande komma typ nästa vecka så får hoppas på det..

Okej skönt att kroppen kommit igång!
  • F89

Fortfarande positiva graviditetstest 9 dagar efter skrapning. Jag är frustrerad.

• sofie123

Hej!
    Jag hänger gärna på här!
    Fick missfall för ca 3 veckor sedan (första graviditeten), skulle precis gå in i vecka 8.
    Jag började blöda och ringde kvinnokliniken, fick komma på ett vul dagen efter då läkaren konstaterade att det var ett missfall. Han sa att de mesta redan hade kommit ut men att att det fanns lite rester kvar som han skrapade bort på en gång, gjorde asont, var det någon typ av mindre skrapning han gjorde eller vad?

Tror att jag hade ägglossning 16 dagar efter första blödningsdagen, sexade och hoppas på ett plus nu igen... 

• Emaria
    SaandraR skrev 2013-10-10 19:36:48 följande:
    Ja :/ barnmorskan sa till mig att mensen oftast kommer 4-6 veckor efter skrapning så äl kan ju fortfarande komma typ nästa vecka så får hoppas på det..

Okej skönt att kroppen kommit igång!
    Ja, jag funderar på om jag aldrig fick ÄL utan bara mens sist. Men nu borde ju kroppen vara igång och jag väntar på att det ska bli dags!
  • Emaria
    sofie123 skrev 2013-10-16 17:02:04 följande:

Hej!
    Jag hänger gärna på här!
    Fick missfall för ca 3 veckor sedan (första graviditeten), skulle precis gå in i vecka 8.
    Jag började blöda och ringde kvinnokliniken, fick komma på ett vul dagen efter då läkaren konstaterade att det var ett missfall. Han sa att de mesta redan hade kommit ut men att att det fanns lite rester kvar som han skrapade bort på en gång, gjorde asont, var det någon typ av mindre skrapning han gjorde eller vad?

Tror att jag hade ägglossning 16 dagar efter första blödningsdagen, sexade och hoppas på ett plus nu igen... 

Skrapning innebär ju att man får narkos och man använder en slags "sug" för att få ut rester. Vad den här läkaren gjorde vet jag inte...
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?