• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-10-28 21:15:17 följande:

Sofie123: Härligt! Grattis! : )
    Jag har hört att ägglossningen inte kan komma igång igen förrän graviditetshormonet är nere på en viss nivå så jag tycker det låter konstigt att testet är positivt på grund av den förra graviditeten om du är säker på att du har haft ÄL.

Ring BM/gyn/1177 så har de säkert bättre info! Grattis igen, verkligen roligt att höra! : D

Ta ett cb digital med veckoindikator, det kanske kan göra dig klokare på vad plusset i består av.
  • AngelandDevil
    Solros78 skrev 2013-10-25 23:04:19 följande:
    Fast jag vet ju inte alls om och när äl är, så då måste jag ju köra sex varannan dag i typ två veckor, det orkar vi inte. Men får man positivt kan man ju sluta då.
    Känns som lite sent/för lite att bara precis ha sex på äl, tycker ni inte det? Jag vill helst ha haft sex några dagar innan också.

Sen skönt att veta om man har äl eller inte så man vet om man behöver hoppas innan. Jag har uppenbarligen rätt ofta inte äl också.
    Jag skulle aldrig orkat ha sex varannan dag idag men när vi försökte få till sonen hade vi sex varannan dag från och med det att mensen var över till att ÄL hade passerat. Sedan har jag koll på sekretet så jag vet när ÄL sker. Glad Kör sex så ofta ni vill och orkar helt enkelt. Ju mer sex desto bättre men inte ska man behöva följa någon slags varannan dag regel slaviskt om man inte vill det heller. Flört Gör det som känns rätt och bra för er med måttot: Desto mer desto bättre kanske? Inte vet jag. Tungan ute

Men vad visar ÄL testerna hittills?
  • AngelandDevil
    F89 skrev 2013-10-27 08:33:04 följande:
    Godmorgon! Idag fick jag äntligen ett positivt ÄL-test! : D
    Är det någon som är duktig på att räkna ut BIM? Innan missfallet så hade jag alltid BIM 14 dagar efter ÄL. Ska jag räkna 14 dagar från idag då eller hur blir det? ÄL-testet ska ju liksom säga till innan ÄL väl?
    Yeiiii! Grattis! Skrattande Jag skulle räknat BIM 14 dagar efter ÄL om jag var du. Utgå ifrån dina tidigare cykler. Glad
    FruSjöström skrev 2013-10-28 08:04:23 följande:
    Första riktiga mensen efter mf avklarad, så nu kör vi. Beställde äl-tester igår, men funkar kroppen som innan bör äl komma på sön!
    Håller tummarna för ÄL då snart, på söndag! Skrattande
    sofie123 skrev 2013-10-28 20:51:22 följande:
    Fick positivt graviditetstest idag 5 veckor efter missfall, vet dock inte om jag vågar tro på det eftersom jag aldrig har provat att testa för att se om det har blivit negativt. Är dock säker på att jag har haft ägglossning. Är det någon som vet hur vanligt det är att gravtest är positiva 5 veckor efter ett missfall?
    Ja, alltså graviditetstest är ju positiva så länge du har tillräckligt höga nivåer av graviditetshormonet. Varför tror du att du hade ÄL? Som jag förstod det som så har du inte testa med ÄL-stickor? Lite förvirrad. Tungan ute

• sofie123
    AngelandDevil skrev 2013-10-29 18:34:36 följande:
    Yeiiii! Grattis! Skrattande Jag skulle räknat BIM 14 dagar efter ÄL om jag var du. Utgå ifrån dina tidigare cykler. Glad

Håller tummarna för ÄL då snart, på söndag! Skrattande

Ja, alltså graviditetstest är ju positiva så länge du har tillräckligt höga nivåer av graviditetshormonet. Varför tror du att du hade ÄL? Som jag förstod det som så har du inte testa med ÄL-stickor? Lite förvirrad. Tungan ute

Jag känner av när jag har ägglossning och det har då stämt förut, och mitt sekret blir tydligt annorlunda..
    Jaa, jag vet, det är ju därför jag inte kan glädjas ännu och vara helt säker på att jag är gravid, men undrade om någon visste hur pass vanligt det är att hormonet stannar kvar så länge? När man läser i forum så verkar det ändå som att de flesta testar negativt tidigare än 5 veckor.. 
  • sofie123
    F89 skrev 2013-10-28 21:15:17 följande:
    Sofie123: Härligt! Grattis! : )
    Jag har hört att ägglossningen inte kan komma igång igen förrän graviditetshormonet är nere på en viss nivå så jag tycker det låter konstigt att testet är positivt på grund av den förra graviditeten om du är säker på att du har haft ÄL.

Ring BM/gyn/1177 så har de säkert bättre info! Grattis igen, verkligen roligt att höra! : D
    Åh, ja jag hoppas ju verkligen att jag är gravid. Ringde 1177 och de tyckte att jag skulle vänta till vecka 10 och testa då, men det är ju jättelänge! Tror jag testar med vanliga stickor om ett par dagar och ser om strecket blivit tydligare eller svagare, strecket jag fick nu var tydligt men ändå inte lika tydligt som teststrecket.

Fast jag tror nog ändå att jag är gravid, eftersom jag har börjat få symptom, men det kan man ju också bara inbilla sig bara för att man tror att man är det... ÅÅh, jobbigt! 
  • F89

Sofie123: Köp CB digital och se om de ökar eller ring din BM och be att få komma in två gånger med x antal mellanrum för att ge om hcg ökar? : )

Jag håller tummarna!

• sofie123
    F89 skrev 2013-10-29 20:14:01 följande:
    Sofie123: Köp CB digital och se om de ökar eller ring din BM och be att få komma in två gånger med x antal mellanrum för att ge om hcg ökar? : )

Jag håller tummarna!
    Jaa bra idé! Ska göra det!
    Tack!:) 
  • Solros78
    AngelandDevil skrev 2013-10-29 18:30:02 följande:
    Jag skulle aldrig orkat ha sex varannan dag idag men när vi försökte få till sonen hade vi sex varannan dag från och med det att mensen var över till att ÄL hade passerat. Sedan har jag koll på sekretet så jag vet när ÄL sker. Glad Kör sex så ofta ni vill och orkar helt enkelt. Ju mer sex desto bättre men inte ska man behöva följa någon slags varannan dag regel slaviskt om man inte vill det heller. Flört Gör det som känns rätt och bra för er med måttot: Desto mer desto bättre kanske? Inte vet jag. Tungan ute

Men vad visar ÄL testerna hittills?
    Jag har gett upp hoppet om äl för den här månaden, testade tom dag 15 utan resultat.

Men har köpt cbs nya tester till nästa månad, de visar fyra fertila dagar och då kan man ju ha sex de dagarna och inget innan dess så blir det lättare på sexfronten.
  • sofie123

Testade idag igen och nu hade teststrecket blivit ännu starkare! Så det måste ju betyda att hormonhalten stiger, så nu vågar jag nog faktiskt tro att jag är gravid:D

• FruSjöström

Sitter och tittar på de där ÄL-testen, och det står att urin-temp ska vara 20-30 grader, dvs måste svalna lite. Någon av er som testat "direkt", dvs utan att samla upp? Tycker det är ett ytterst omständigt moment.... :-/

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?