• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Solros78
    AngelandDevil skrev 2013-11-11 20:29:37 följande:

Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ??? Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)

Åh wow vad roligt, grattis!
  • sofie123
    AngelandDevil skrev 2013-11-11 20:29:37 följande:
    Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ♥♥♥ Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)
    Grattis!!:D vad kul!
  • Strawberry fair

Hej, jag hoppar gärna in i tråden! Jag och min sambo försöker igen efter tidigt missfall i juli. Nu är jag på dag 2 i min cykel för den här gången och mensen är äntligen normal och kroppen verkar ha återhämtat sig. Nu önskar oss ett plus på stickan igen!

AngelandDevil: Stort grattis till plusset!!   {#emotions_dlg.flower}

• F89
    Strawberry fair skrev 2013-11-12 16:03:24 följande:
    Hej, jag hoppar gärna in i tråden! Jag och min sambo försöker igen efter tidigt missfall i juli. Nu är jag på dag 2 i min cykel för den här gången och mensen är äntligen normal och kroppen verkar ha återhämtat sig. Nu önskar oss ett plus på stickan igen!

AngelandDevil: Stort grattis till plusset!!   {#emotions_dlg.flower}

Hej och välkommen! : )

Hur lång tid tog det innan din mens blev "normal"?  
  • Strawberry fair
    F89 skrev 2013-11-12 16:13:01 följande:

Hej och välkommen! : )

Hur lång tid tog det innan din mens blev "normal"?  

Tack! Skrattande

Efter jag fick cytotec så blödde jag i 19 dagar innan det var helt borta. Lååång väntan och jag fick två omgångar med cytotec innan allt var ute. Efter det var jag blödningsfri i 12 dagar innan första mensen efter missfallet kom. Den varade i en vecka och sedan dess har de andra menscyklerna varit längre än vanligt med spottings. I måndags fick jag mens igen vilket innebär att förra cykeln blev 27 dagar lång. JIPPII!! Ganska normalt för att vara mig Nu är det drygt 2 veckor till ÄL och jag funderar på om jag ska testa med stickor. Vill så gärna ha ett plus igen!
  • Fongsan
    F89 skrev 2013-11-12 08:19:43 följande:
    Jag blödde mellan torsdag-fredag, efter det hade jag lite brunaktiga flytningar i en dag och nu är det helt borta. Tror inte det var för att ägget fäste. Är mer inne på att min cykel har hamnat i någon missfalls-limbo som kommer försvåra allting ytterligare. Idag känns allt skit : ( Tråkigt med förvirrad läkare. Ring 1177?  

Kroppen är komplex, låter som att din fortfarande håller på att återhämta sig för det var väl bara en dryg måmad sedan ditt mf? Den kommer att hitta tillbaka så ge det tid :)
  • F89
    Fongsan skrev 2013-11-13 08:56:11 följande:

Kroppen är komplex, låter som att din fortfarande håller på att återhämta sig för det var väl bara en dryg måmad sedan ditt mf? Den kommer att hitta tillbaka så ge det tid :)
    Jo, så är det såklart men man kan ju vara ledsen och frustrerad ändå.
  • AngelandDevil

Ush nu har jag råkat läsa sådana där skräckhistorier om missfall. De som alltså får missfall efter missfall. Ush jag är rädd! Rynkar på näsan

• F89
    AngelandDevil skrev 2013-11-13 22:27:26 följande:

Ush nu har jag råkat läsa sådana där skräckhistorier om missfall. De som alltså får missfall efter missfall. Ush jag är rädd! Rynkar på näsan

Man får vara rädd! Hjälper det om du tänker att chanserna för att det ska gå brat större än risken att något ska gå fel? Ett tidigt VUL kanske kan hjälpa? Det erbjuds i min kommun efter ett missfall för att lugna.
  • Solros78

Glad gubbe på äl-stickan idag, hurra!

Men snölla, hjälp mig förstå. Jag har köpt de här nya från clearblue som ska visa fyra dagar, ganska fertila och väldigt fertila dagar. Hur ska man se skillnad? Jag trodde de ganska fertila skulle gubben blinka men det gjorde de inte. Men det är bara på dag åtta och igår negativt test. Vad ska jag tro? Är det maximalt fertilt direkt? Min mens tog typ slut helt igår så sex har vi inte hunnit ha ännu.

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?