• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Fongsan
    F89 skrev 2013-11-09 14:56:20 följande:
    Härligt! Fantastiskt! Grattis! : ) Jag tror inte det går att förebygga missfall. Min BM sa att det inte blir någon skillnad för utfallet om man är aktiv och tränar eller har sex som vanligt jämfört med om man ligger still och vilar hela graviditeten : )

Tack :) man blir så nojig speciellt med mf i bagaget och jag känner fortfarande att jag inte vågar pusta ut förrän bebisen ligger i min famn. Anledningen till att jag avstod träningen är för att min familj och vänner som vet om mitt tidigare missfall spekulerade så mkt då om att det kanske var nåt jag åt eller träningen (tränade vanliga gruppass 3-4ggr/v) som var orsaken. Blev så ledsen när jag tänkte att jag kunde ha förhindrat det så vill inte göra samma misstag :( Sen har man även läst att det tom är bra med träning under graviditeten så vet inte vad man ska tro... Förvirrande...
  • F89
    Fongsan skrev 2013-11-10 01:38:36 följande:

Tack :) man blir så nojig speciellt med mf i bagaget och jag känner fortfarande att jag inte vågar pusta ut förrän bebisen ligger i min famn. Anledningen till att jag avstod träningen är för att min familj och vänner som vet om mitt tidigare missfall spekulerade så mkt då om att det kanske var nåt jag åt eller träningen (tränade vanliga gruppass 3-4ggr/v) som var orsaken. Blev så ledsen när jag tänkte att jag kunde ha förhindrat det så vill inte göra samma misstag :( Sen har man även läst att det tom är bra med träning under graviditeten så vet inte vad man ska tro... Förvirrande...
    Jag förstår att det är svårt när man väl har börjat fundera i dom banorna. Under den tiden mitt MA upptäcktes till att jag skrapades så pratade jag med 5 olika BM och 2 läkare (alla från olika sjukhus) och ALLA sa till mig att jag inte skulle kunna förhindrat det på något sätt och att det inte var något jag gjort.

Ta en dag i taget nu, det är okej att vara rädd och inte våga tro.
  • Emaria

Efter mycket strul sen mitt mf 18 aug tror jag att jag børjar komma på banan igen. Har førsøkt med æl-stickor men har inte sett någon direkt økning och sedan ændå fått mens två gånger. Eftersom jag blev så less tænkte jag sluta bry mig och låta det ske om det sker och vænta tills jag ordnat upp andra delar av mitt liv. (Som att flytta tillbaka till Sverige). Men i helgen har jag varit på ett sådant humør som gjorde att jag var tvungen att ta en sticka, och då kom det. Ett tydligare svar kunde jag knappast få, så nu ska jag gå och våndas i två veckor och kænns efter symptom som alla andra. :) 

• AngelandDevil

Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ♥♥♥ Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)

• FruSjöström

Välkomna till er som är nya i tråden.. Tråkigt att ni behövt hitta hit, men vi tar väl hand om varandra här!

Jag går och väntar på BIM.. Hade ägglossning för 7 dagar sedan, teststrecket på ÄL-testet var nästan dubbelt så starkt som kontrollstrecket..
    Har fått starka problem med ryggen nu - inte pga detta - men efter en trafikolycka för snart ett år sedan. Läkaren vill ge mig starka smärtstillande, men känns inte alls bra att ta dem. Vet ju inte om det kan påverka hormoner och ev. om det tagit fäste i magen.
    Vill gärna testa tidigt innan jag börjar med tabletterna (fick dem utskrivna idag) och har beställt testa-tidigt-test från billiga-tester..
    Någon som har tips eller råd??

• FruSjöström
    AngelandDevil skrev 2013-11-11 20:29:37 följande:
    Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ♥♥♥ Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)
    Stort stort grattis!!! Vi håller alla tummar för dig att det går vägen <3
  • F89
    AngelandDevil skrev 2013-11-11 20:29:37 följande:

Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ??? Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)

Fantastiskt! Åh vad glad jag blir! Det känns så hoppfullt! Grattis!! : )
  • F89
    FruSjöström skrev 2013-11-11 21:26:37 följande:

Välkomna till er som är nya i tråden.. Tråkigt att ni behövt hitta hit, men vi tar väl hand om varandra här!

Jag går och väntar på BIM.. Hade ägglossning för 7 dagar sedan, teststrecket på ÄL-testet var nästan dubbelt så starkt som kontrollstrecket..
    Har fått starka problem med ryggen nu - inte pga detta - men efter en trafikolycka för snart ett år sedan. Läkaren vill ge mig starka smärtstillande, men känns inte alls bra att ta dem. Vet ju inte om det kan påverka hormoner och ev. om det tagit fäste i magen.
    Vill gärna testa tidigt innan jag börjar med tabletterna (fick dem utskrivna idag) och har beställt testa-tidigt-test från billiga-tester..
    Någon som har tips eller råd??

Vad sa läkaren om det? Att ta tabletterna när man försöker bli gravid? Och vad står det på bipackssedeln?

Min kropp har nog hamnat i limbo. Började blöda på ÄL + 11 och blödde ett dygn, sen har det inte kommit något mer. Negativt graviditetstest.

Hoppas att det kan räknas som mens ändå men det känns sådär just nu...
  • FruSjöström
    F89 skrev 2013-11-12 05:35:56 följande:
    Vad sa läkaren om det? Att ta tabletterna när man försöker bli gravid? Och vad står det på bipackssedeln?

Min kropp har nog hamnat i limbo. Började blöda på ÄL + 11 och blödde ett dygn, sen har det inte kommit något mer. Negativt graviditetstest.
    Hoppas att det kan räknas som mens ändå men det känns sådär just nu...
    Låter skumt... Vissa blöder ju när det fäster, fast kanske inte ett dygn? Är det ett tag sedan nu?

På bipacksedeln står att den inte ska tas av gravida eller ammande.. Litar tyvärr inte så mycket på denna läkare, gjorde ett ganska "taffligt" intryck... Kom inrusande efter lunch, ett par minuter sen, och kände lite och var allmänt förvirrad tyckte jag..
  • F89
    FruSjöström skrev 2013-11-12 08:16:36 följande:
    Låter skumt... Vissa blöder ju när det fäster, fast kanske inte ett dygn? Är det ett tag sedan nu?

På bipacksedeln står att den inte ska tas av gravida eller ammande.. Litar tyvärr inte så mycket på denna läkare, gjorde ett ganska "taffligt" intryck... Kom inrusande efter lunch, ett par minuter sen, och kände lite och var allmänt förvirrad tyckte jag..

Jag blödde mellan torsdag-fredag, efter det hade jag lite brunaktiga flytningar i en dag och nu är det helt borta. Tror inte det var för att ägget fäste. Är mer inne på att min cykel har hamnat i någon missfalls-limbo som kommer försvåra allting ytterligare. Idag känns allt skit : (

Tråkigt med förvirrad läkare. Ring 1177?  
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?