• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • sofie123

Efter ett missfall i vecka 8 och ett i vecka 10 är jag nu gravid igen för tredje gången på raken, vågar knappt hoppas på att det ska gå vägen den här gången :( Har inte hunnit få någon mens emellan någon av graviditeterna..
    Känns verkligen som att det är något fel när jag blir gravid så fort, men inte lyckas behålla något...

• Missimissi

oj -ja jag förstår om du är orolig men hoppas på tredje gången gillt för din del!!!

• Missimissi

ÄL + 4 idag .guuuuud va tiden sniglar fram. Just nu ser jag dock varje dag som en seger och om det inte tagit sig hoppas jag  på att lutealfasen är längre den här månaden än förra iaf så det är två saker att hoppas på...

• tattines
    sofie123 skrev 2014-01-11 09:48:45 följande:
    Efter ett missfall i vecka 8 och ett i vecka 10 är jag nu gravid igen för tredje gången på raken, vågar knappt hoppas på att det ska gå vägen den här gången :( Har inte hunnit få någon mens emellan någon av graviditeterna.. Känns verkligen som att det är något fel när jag blir gravid så fort, men inte lyckas behålla något...

Tredje gången gillt nu då! :)
  • Fröken H

Lycka till!:) själv kan jag nog def räkna bort jan månad ... Vi han bara mysa dag 11 i menscykeln ( nu har sambon rest bort på jobb och är ej hemma Tors el fre) vilket är dag 16-17 :( min äl har visserligen som tidigast infallit dag 12 och som senast 16 . Men ja, chanserna lär ju vara ytterst minimala . Man har ju ännu inte riktig koll på hur kroppen kommit i fas ännu...visst att den månad jag blev gravid var på ett mys tillfälle men då var det på dag 13 och dag 14 hade jag tydlig äl blödning ... Nåja... Bara att ta nya tag nästa månad. Men jag sa till honom att du får nog byta " res vecka" om det ska bli bebis :) flr annars är han oturligt nog i stort sett jämnat bortrest just " den " veckan. Kan man ha mer oflyt .

• sofie123
    tattines skrev 2014-01-12 20:13:53 följande:

Tredje gången gillt nu då! :)
    Jaaa jag hoppas verkligen det!
  • Missimissi

även jag kastar in handduken den här månaden (fan fan fan) för här kom mensen med dunder och bra bara 6 dagar efter ÄL. Verkar som att mf fuckat upp mina hormoner mer än vad jag hoppas så jag börjar misströsta och förbereda mig på att det nog kommer bli en längre resa det här med syskon än vad jag hoppats.

Har tid hos gyn nästa vecka iaf och får då höra om det är något man kan göra för att få in hormonerna på rätt track igen (att ha ÄL dag 23 och sen mens 6 dagar senare är ju inte optimalt det fattar t om jag). Så nu börjar den låååånga väntan på nästa ÄL då.

Enda ljuspunkten är att jag iaf inte behöva gå allt för många dagar och leta gravidsymptom (to m jag är inte så knäpp att jag tror de dyker upp första dagarna även om jag plussade på ÄL +8 med min son..)

• Fröken H
    Missimissi skrev 2014-01-13 21:20:07 följande:
    även jag kastar in handduken den här månaden (fan fan fan) för här kom mensen med dunder och bra bara 6 dagar efter ÄL. Verkar som att mf fuckat upp mina hormoner mer än vad jag hoppas så jag börjar misströsta och förbereda mig på att det nog kommer bli en längre resa det här med syskon än vad jag hoppats. Har tid hos gyn nästa vecka iaf och får då höra om det är något man kan göra för att få in hormonerna på rätt track igen (att ha ÄL dag 23 och sen mens 6 dagar senare är ju inte optimalt det fattar t om jag). Så nu börjar den låååånga väntan på nästa ÄL då. Enda ljuspunkten är att jag iaf inte behöva gå allt för många dagar och leta gravidsymptom (to m jag är inte så knäpp att jag tror de dyker upp första dagarna även om jag plussade på ÄL +8 med min son..)

:( tråkigt och jobbigt att det inte är nog med ma/ mf ... Om sen hormonerna ska komma i obalans oxå... Jag fick oxå första mensen efter mf tidigare . Räknat från när mf började som en första dag så kom sedan mensen på dag 24. Troligtvis äl 10 dagar innan( kollade ej med äl test, bara sk sekretmetoden) så kan ju inte vara hundra. Jag brukar ju oftast få en liten äl blödning vilket jag inte fick... Så nu börjar jag ju undra om jag ens hade äl. Får se när mensen kommer denna gången. Är på dag 12 idag.
  • tattines

Exakt 4 veckor sen MF och idag kom mensen. Trodde jag skulle få vänta länge då jag hade väldigt långa cykler innan. Nu blir det till att beställa hem äl test och hoppas på att äl kommer tidigare än förra gången :)

• tattines

Var tydligen falskt alarm, blev bara en lite blödning igår kväll men har inte kommit något mer sen dess. Är det normalt?

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?