• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • F89

Solros78: Efter själva skrapningen, och jag antar att det räknas som missfallet.

• F89

Behöver lite tankehjälp. Jag tänkte testa med ÄL-test för att pricka ägglossningen nu direkt efter min skrapning. Jag kunde räkna med att mensen kommer om 4-6 veckor, när ska jag då börja ÄL-testa? Risken finns ju att jag måste testa i 14 dagar om ÄL är efter 4 och inte 2 veckor...

• Solros78
    F89 skrev 2013-10-07 13:52:43 följande:

Solros78: Efter själva skrapningen, och jag antar att det räknas som missfallet.

Men visst borde det hänga på när hcg är tillräckligt låg? Dvs ingen äl så länge gravtester visar plus?
  • F89

Solros78: Jo, såklart. Det finns ju ingen "mall" direkt för när hcg sjunker, när man har ÄL eller när BIM är. Sjukvården kan ju bara ge ett ungefärligt svar.

• Emaria

Jag lyckades missa ÄL pga att jag började testa för sent. Så börja testa så fort du får negativt. För mig tog det några veckor och när jag väl började testa dröjde det bara en vecka innan jag fick min mens...

• Solros78
    Emaria skrev 2013-10-07 18:30:16 följande:

Jag lyckades missa ÄL pga att jag började testa för sent. Så börja testa så fort du får negativt. För mig tog det några veckor och när jag väl började testa dröjde det bara en vecka innan jag fick min mens...

Jag testade gravid 1-2 veckor idag, samma som i lördags. Blir lite nojig över att missa äl, för enligt vad jag läst kan cb digital mäta hcg på 25 men det räcker att hcg är 50 för att äl ska komma... Måste nog ha lite sex snart för säkerhets skull.
  • Emaria
    Solros78 skrev 2013-10-08 11:42:54 följande:
    Jag testade gravid 1-2 veckor idag, samma som i lördags. Blir lite nojig över att missa äl, för enligt vad jag läst kan cb digital mäta hcg på 25 men det räcker att hcg är 50 för att äl ska komma... Måste nog ha lite sex snart för säkerhets skull. smile1.gif
    För mig tog det 3-4v innan jag fick negativt men om ÄL kommer igång på hcg 50 kan det ju förklara saken...!

Men att ha sex ändå skadar ju heller inte! ;)
  • Movieprincess

Usch nu är jag ordentligt trött på mens! Är inne på dag 9 (!!) nu...tror den är på väg att försvinna nu men ändå, nio dagar! Vill ju bara ha ägglossning och få ett plus ju! 

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Emaria
    Movieprincess skrev 2013-10-08 12:17:58 följande:

Usch nu är jag ordentligt trött på mens! Är inne på dag 9 (!!) nu...tror den är på väg att försvinna nu men ändå, nio dagar! Vill ju bara ha ägglossning och få ett plus ju! 

?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Usch vad tråkigt! :(
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-10-07 13:34:04 följande:

Har inga symtom på äl och på onsdag är det tre veckor sen skrapningen, två veckor sen jag sluta blöda snart..vill nuu!

Hur går det för dig? Några tecken på ÄL?
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?