• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • SaandraR
    Movieprincess skrev 2013-09-26 23:35:07 följande:
    Ja fy det är jobbigt. Vissa dagar är helt klart jobbigare än andra. Jag har fortfarande dagar då jag bara gråter.
    Kram! 
    ?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Ja det är väl så.. Och jag som inte blödit nåt på tre dagar fick återigen en blödning idag..ta slut nån gång!!:/
  • Movieprincess

Tror jag fick mens idag, eller hoppas det iaf så det inte är nån annan missfallsrelaterad blödning. 
    Alltid något, då vet jag att kroppen fungerar igen och kan börja testa med äl stickor och hoppas på ett plus... känns inte så lockande bara...  

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Emaria
    Movieprincess skrev 2013-09-30 13:01:47 följande:

Tror jag fick mens idag, eller hoppas det iaf så det inte är nån annan missfallsrelaterad blödning. 
    Alltid något, då vet jag att kroppen fungerar igen och kan börja testa med äl stickor och hoppas på ett plus... känns inte så lockande bara...  

?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Då är vi två! Förstår mig inte på kroppen. Det måste ju innebära att jag hade ÄL för två veckor sen...

Men känns skönt att bli normal igen!
  • Movieprincess
    Emaria skrev 2013-09-30 14:44:52 följande:
    Då är vi två! Förstår mig inte på kroppen. Det måste ju innebära att jag hade ÄL för två veckor sen...

Men känns skönt att bli normal igen!
    Ja, kroppen är bra skum ibland.
    Jag vet inte om det är mens jag har... är så lite, mer som blodiga flytningar eller hur jag ska förklara... hoppas att det är mensen iaf
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Solros78

Jag ska ta ett gravtest imorgon och hoppas det är negativt. Sen måste jag bestämma mig för när jag ska börja med ältester, vill ju inte missa äl men heller inte testa i flera veckor...

• FruSjöström

Jag tror inte man ska stressa upp sig med stickor och tester. Vi kör på "älskog" varannan dag så missar vi i alla fall inte ÄL..

• SaandraR

Jag har läst att skrapning räknas som en mens, vilket betyder att jag "ska" ha äl nu till helgen. Men jag testade fortfarande positivt igår så då kan jag väl inte få äl?

• Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-30 16:10:29 följande:

Jag har läst att skrapning räknas som en mens, vilket betyder att jag "ska" ha äl nu till helgen. Men jag testade fortfarande positivt igår så då kan jag väl inte få äl?

Jag har förstått det så med men det kanske finns undantag. Jag måste ha haft ÄL kring den 15e men hade bruna flytningar 9-11 och visade blankt den 14e men inte en vecka tidigare. ÄL kom alltså väldigt kort efter det jag trodde jag kunde räkna som mens.

Det måste nog gå några dagar men kanske inte riktigt lika lång tid, eller så tar det längre tid än i vanliga fall.

Hoppas du är tillbaka på banan snart!
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-30 18:29:39 följande:
    Jag har förstått det så med men det kanske finns undantag. Jag måste ha haft ÄL kring den 15e men hade bruna flytningar 9-11 och visade blankt den 14e men inte en vecka tidigare. ÄL kom alltså väldigt kort efter det jag trodde jag kunde räkna som mens.

Det måste nog gå några dagar men kanske inte riktigt lika lång tid, eller så tar det längre tid än i vanliga fall.

Hoppas du är tillbaka på banan snart!
    Okej tack:) ska testa grav test på torsdag igen..

Jag har läst att för många blir äl förskjutet några dagar / en vecka efter skrapning.. Det är ju bara och vänta och se hur det går men man är ju så ivrig!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-30 18:53:17 följande:
    Okej tack:) ska testa grav test på torsdag igen..

Jag har läst att för många blir äl förskjutet några dagar / en vecka efter skrapning.. Det är ju bara och vänta och se hur det går men man är ju så ivrig!
    Ja ivrig är man ju verkligen! Det stör mig att veta att jag ofta haft väldigt lång cykel. Men har börjat med ÄL-stickor nu för att få koll på när i alla fall!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?