• AngelandDevil

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Tänkte skapa en mer aktiv tråd för oss som har ett missfall i bagaget och försöker bli gravida på nytt. Någon som vill följas åt?

Själv slutade jag blöda efter missfallet för en vecka sedan, svårt att säga när exakt missfallet skedde men blödningen slutade i v. 5+2, jag hade då blött i åtta dagar. Gravidstickorna visade gravid men strecken blev svagare fr.o.m. v.5+0 tills de tillslut försvann. Nu så väntar jag på att något nytt ska hända med kroppen. Mens, ägglossning, vad som helst!

Skulle vara skönt att få följas åt med andra i samma situation som försöker att bli gravida på nytt efter ett missfall. Hjärta

• Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?
  • Emaria
    Movieprincess skrev 2013-09-13 11:08:40 följande:

usch jag trodde jag mådde ganska bra nu men igår var det totalt svart.... tårarna rann mest hela dagen och jag fick inget gjort.... 
    Måste se till att aktivera mej hela tiden annars börjar jag tänka för mycket.  

?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Då var vi två. Tårarna rann visserligen mest inombords. Hamnade i en jobbsituation där jag fick nog, och kände mig bara ledsen. Vilket slutade med att jag passade på att prata om allt med chefen. Och då var det innerligt svårt att inte bara sitta och storgråta...

Nu tar jag helg och åker hem till mannen, hoppas komma tillbaka med nya krafter på måndag.

Det är konstigt det där att man kan känna sig så stark och bryta ihop så totalt. Känner mig helt PMSig...
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-12 20:51:55 följande:
    Fy vad jobbigt! :( det räcker ju med att få mf men inte kul när det är så långdraget! Får hoppas att det kommer ut ordentligt nu!
    Ne usch det är jobbigt :( ja annars blir det skrapning..vill inte!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-13 13:53:20 följande:
    Ne usch det är jobbigt :( ja annars blir det skrapning..vill inte!
    Men om det blir skrapning så får du väl försöka ställa in dig på att det går bra. Många slutar ju blöda ganska fort efteråt så det är ju bättre än att det blir ännu mer långdraget! Håller tummarna för dig!
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-13 13:57:35 följande:
    Men om det blir skrapning så får du väl försöka ställa in dig på att det går bra. Många slutar ju blöda ganska fort efteråt så det är ju bättre än att det blir ännu mer långdraget! Håller tummarna för dig!
    Ja det är sant..fy vad ont jag hade igårkväll/natt efter tabletterna..krampa i hela livmodern ..men men nu hoppas jag att allt har kommit ut iaf.
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-14 11:17:37 följande:
    Ja det är sant..fy vad ont jag hade igårkväll/natt efter tabletterna..krampa i hela livmodern ..men men nu hoppas jag att allt har kommit ut iaf.
    Usch, hoppas verkligen det! :/ När ska du på återbesök?
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-14 11:39:42 följande:
    På torsdag nästa vecka.
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-14 11:39:42 följande:
    Vet du om det är normalt att ha mensvärk dagar efter man tagit cytotec? Gör rätt ont idag och blöder mer också..kan det va för att allt inte kommit ut?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-16 11:40:15 följande:
    Vet du om det är normalt att ha mensvärk dagar efter man tagit cytotec? Gör rätt ont idag och blöder mer också..kan det va för att allt inte kommit ut?
    Har ju ingen egen erfarenhet men kan tänka mig att det kan komma i perioder efteråt. Mitt mf gjorde ju ont i perioder under en vecka, och det borde ju fungera på samma sätt när man själv sätter igång det! Men du kan ju ringa och fråga om du känner dig orolig! Man vill ju inte att det ska vara något galet!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-16 11:40:15 följande:
    Hur har det gått för dig, har du fortfarande ont? Hoppas du mår bättre!
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-17 12:40:31 följande:
    Hur har det gått för dig, har du fortfarande ont? Hoppas du mår bättre!
    Ja hade så ont så jag låg o vred mig i sängen igårkväll..men det har kommit ut massor mer så förhoppningsvis slipper jag skrapning. Kvinnokliniken ska ringa upp mig sen också, ska fråga om jag kan få mer smärtstillande för Alvedon hjälper ingenting..
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?