• sofie123

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Hej!
    Jag hänger gärna på här!
    Fick missfall för ca 3 veckor sedan (första graviditeten), skulle precis gå in i vecka 8.
    Jag började blöda och ringde kvinnokliniken, fick komma på ett vul dagen efter då läkaren konstaterade att det var ett missfall. Han sa att de mesta redan hade kommit ut men att att det fanns lite rester kvar som han skrapade bort på en gång, gjorde asont, var det någon typ av mindre skrapning han gjorde eller vad?

Tror att jag hade ägglossning 16 dagar efter första blödningsdagen, sexade och hoppas på ett plus nu igen... 

• sofie123

Fick positivt graviditetstest idag 5 veckor efter missfall, vet dock inte om jag vågar tro på det eftersom jag aldrig har provat att testa för att se om det har blivit negativt. Är dock säker på att jag har haft ägglossning. Är det någon som vet hur vanligt det är att gravtest är positiva 5 veckor efter ett missfall?

• sofie123
    Solros78 skrev 2013-10-28 21:02:36 följande:
    Wow vad härligt, grattis!
    Tack! men känns tyvärr inte som att man riktigt vågar att glädja sig åt beskedet ännu..

• sofie123
    AngelandDevil skrev 2013-10-29 18:34:36 följande:
    Yeiiii! Grattis! Skrattande Jag skulle räknat BIM 14 dagar efter ÄL om jag var du. Utgå ifrån dina tidigare cykler. Glad

Håller tummarna för ÄL då snart, på söndag! Skrattande

Ja, alltså graviditetstest är ju positiva så länge du har tillräckligt höga nivåer av graviditetshormonet. Varför tror du att du hade ÄL? Som jag förstod det som så har du inte testa med ÄL-stickor? Lite förvirrad. Tungan ute

Jag känner av när jag har ägglossning och det har då stämt förut, och mitt sekret blir tydligt annorlunda..
    Jaa, jag vet, det är ju därför jag inte kan glädjas ännu och vara helt säker på att jag är gravid, men undrade om någon visste hur pass vanligt det är att hormonet stannar kvar så länge? När man läser i forum så verkar det ändå som att de flesta testar negativt tidigare än 5 veckor.. 
  • sofie123
    F89 skrev 2013-10-28 21:15:17 följande:
    Sofie123: Härligt! Grattis! : )
    Jag har hört att ägglossningen inte kan komma igång igen förrän graviditetshormonet är nere på en viss nivå så jag tycker det låter konstigt att testet är positivt på grund av den förra graviditeten om du är säker på att du har haft ÄL.

Ring BM/gyn/1177 så har de säkert bättre info! Grattis igen, verkligen roligt att höra! : D
    Åh, ja jag hoppas ju verkligen att jag är gravid. Ringde 1177 och de tyckte att jag skulle vänta till vecka 10 och testa då, men det är ju jättelänge! Tror jag testar med vanliga stickor om ett par dagar och ser om strecket blivit tydligare eller svagare, strecket jag fick nu var tydligt men ändå inte lika tydligt som teststrecket.

Fast jag tror nog ändå att jag är gravid, eftersom jag har börjat få symptom, men det kan man ju också bara inbilla sig bara för att man tror att man är det... ÅÅh, jobbigt! 
  • sofie123
    F89 skrev 2013-10-29 20:14:01 följande:
    Sofie123: Köp CB digital och se om de ökar eller ring din BM och be att få komma in två gånger med x antal mellanrum för att ge om hcg ökar? : )

Jag håller tummarna!
    Jaa bra idé! Ska göra det!
    Tack!:) 
  • sofie123

Testade idag igen och nu hade teststrecket blivit ännu starkare! Så det måste ju betyda att hormonhalten stiger, så nu vågar jag nog faktiskt tro att jag är gravid:D

• sofie123

AngelAndDevil: Tack! :) Jaa idag var det lika starkt som kontrollstrecket. Molvärk har jag också lite då och då, vet att det är helt normalt, men samtidigt är man så himla rädd för den där molvärken, påminner mig om missfallet, usch..

Kul att du har haft ägglossning! Hoppas att det tar sig för dig också nu då! :) 

• sofie123
    AngelandDevil skrev 2013-11-11 20:29:37 följande:
    Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ♥♥♥ Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)
    Grattis!!:D vad kul!
  • sofie123

Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(

• sofie123

Efter ett missfall i vecka 8 och ett i vecka 10 är jag nu gravid igen för tredje gången på raken, vågar knappt hoppas på att det ska gå vägen den här gången :( Har inte hunnit få någon mens emellan någon av graviditeterna..
    Känns verkligen som att det är något fel när jag blir gravid så fort, men inte lyckas behålla något...

• sofie123
    tattines skrev 2014-01-12 20:13:53 följande:

Tredje gången gillt nu då! :)
    Jaaa jag hoppas verkligen det!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?