Inlägg från: Movieprincess |Visa alla inlägg
  • Movieprincess

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Jag hänger gärna på här. Fick missfall förra måndagen (26/8) i v.12 
     Den största sorgen börjar lägga sig nu och nu vill jag bara tillbaks till vardagen. Vill må som vanligt liksom.  
    Blöder fortfarande men så fort det slutat tänker vi köra på och se vad som händer. 

Skickar en kram till alla här inne! 

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Movieprincess

Ja, jag tror nog att man måste få sörja. När det gått några dagar började jag nästan skämmas för att jag var så ledsen men insåg rätt snart att man måste få vara ledsen. Det tar tid. Det är först nu som jag känner att dagarna går bra igen.

Trots illamående så trivdes jag så med att vara gravid igen. Efter så kände jag  att det har varit sån slöseri med tid. Hela juli låg jag mest i sängen. Var såå trött och mådde så illa att jag knappt ville röra mej.... så värdelöst såhär i efterhand kan jag tycka. Hade ju kunnat göra massa roliga saker under den tiden...

Nu tänker jag mer framåt igen! 

• Movieprincess

Emaria: Ja det är just det...tid som bara försvinner. Alla planer man hade hunnit göra upp i huvudet.... jag såg så fram emot mars...

Saffron: Ja, det kommer nog gå upp och ner ett tag men jag tror att man måste tillåta sig att ha dom där dåliga dagarna. Jag hoppas så att vi alla plussar snart igen och får behålla våra små!
    Vi hade också försökt länge... 2år+ så det känns inte så kul att ev. behöva vänta så länge igen. Det positiva i det hela är ju att jag iaf kan bli gravid igen...  

• Movieprincess
    Emaria skrev 2013-09-04 07:49:26 följande:
    Ja, risken finns alltid men man låter ändå tankarna flyga iväg lite... Ta detta rätt. Sorgen blir inte mindre men försök och glädj dig åt de barn du har. Kanske kan de ge dig lite tröst? Det är lätt att ta saker för givna men i dessa situationer är det lättare att vara tacksam för det man har.

Jag har inga barn men försöker vara tacksam över min fina man, att jag har ett bra jobb och fina vänner.

Min rädsla för att aldrig få barn lättades när jag blev gravid, men har återigen börjat oroa mig lite...
    Ja jag gläds mycket över mina fina barn, det var nog lite därför som jag också skämdes lite när jag var så ledsen. Jag har ju redan världens finaste ska jag aldrig bli nöjd liksom :/ man tänker lite konstigt ibland.
    Jag hade nog upplevt det sorgligare om jag inte haft barn. Jag fick ett ma innan jag fick mitt första barn och just då kändes det som om jag aldrig skulle få nåra...  

Tycker att du låter så stark!

Nu får vi ta nya tag och ta en dag i taget {#emotions_dlg.flower}

• Movieprincess
    Emaria skrev 2013-09-04 13:39:46 följande:
    Tycker inte det är något att skämmas över, man har all rätt att vara ledsen! Men det kanske kan kännas lättare när man kommit över den första sorgen att tänka lite positivt.

Min bästa vän var med i hela min process, berättade för henne först och berättade när jag fick missfallet. Hon sa till mig "du är stark, du klarar det här" Just du kände jag mig ynkligast i världen och undrade vad hon fått det ifrån... Men efter den första sorgeveckan känns det bättre och jag har kraft att gå vidare och ta nya tag. Jag tror det var det hon menade men det är svårt att se när man är mitt inne i det.
    Ja det ä svårt när man är mitt uppe i det. Jag tror att man ska försöka att inte sjunka så djupt utan försöka vara positiv. Med det sagt menar jag inte att man inte får sörja för det måste man! 
    Skönt att du hade nån som visste om från början. Jag fick berätta om missfallet istället för graviditeten. Nästa gång kommer jag nog berätta för människor i min närhet tidigare.

Jag trodde att jag  var rätt klar med den mesta sorgen men fick ett litet bakslag igår...suck!
    Alla dagar är inte bra men det går framåt 
  • Movieprincess
    Emaria skrev 2013-09-05 10:54:01 följande:
    Förstår vad du menar men tror att det är bra om man under en kort period bara låter allt vara och låter sig vara leden. Jag grät i en vecka och tyckte allt var pest. Men sen reste jag mig och gick vidare. Min svägerska var på bröllopsresa när hon fick sitt mf. Det gjorde att hon tryckte undan sorgen och mådde istället dåligt hela våren innan hon blev gravid igen.

Ja, jag känner nu att alla nära vet om att vi kommer fortsätta prova och då känns det bättre att berätta istället för att smussla med det. Kändes väldigt skönt att ha min bästa vän som även hon bor i Islo dessutom.

Ja, det blir förhoppningsvis glesare mellan tillfällena!
    Fy va hemskt att få mf på bröllopsresan! Ja det är nog viktigt att ta tag i sorgen med en gång!

Ja jag känner lika inför att berätta nästa gång, nu vet ju de i vår omgivning att vi vill ha fler barn. Lika bra att vara öppen med det.  För om det händer igen är det lättare att de vet varför man mår dåligt och kan hjälpa en.
  • Movieprincess
    Emaria skrev 2013-09-05 12:16:40 följande:
    Mm, min gråtvecka grät jag av att tänka på hennes öde... Men igår fick de se en liten pojke på Rul. :)

Vi åker på bröllopsresa 19 oktober. Fick mig en liten tankeställare av detta och tänker att det kanske är bra med att vänta till det är överstökat. Vill inte vara med om samma sak igen, då...
    Nä, det är nog klokt. Då har du tid att sörja ordentligt och komma igenom det värsta. Samtidigt som du vet att du kan njuta fullt ut på resan. 

Grattis till bröllopet! Är det länge sen?

Jag beställde gravstickor från billigatester igår.... vill kolla så att hormonnivån är på väg ner 
  • Movieprincess
    lindizzen skrev 2013-09-11 18:56:27 följande:

Är faktiskt lite glad idag. Tog ett grav test i dag och det var negativt. Så alla hormoner från graviditeten är borta. Både jag och mannen är glada för det. Glad

Och för att punktera jag känner tacksamhet och älskar mina 2 stora barn. Dom såg fram emot ett syskon och även dom blev lite ledsna att det inte gick denna gången. Vi räkna ner på dagarna varje dag då dom fråga när bebisen kommer. Visst kan man ibland känna sig lite nere när nära och kära får barn när man själv gått igenom ett missfal I samma veva..Jag är glada för deras skull..och har grattat dom. Det är ju näst kusiner till mina barn.

Själv mår jag jätte bra nu. Har börjat plugga till kock igen och har 8 veckor kvar nu, har en bra praktik plats på grand hotell. Och trivs jätte bra. 

Mannen var klart med nere ett tag, han har inga barn själv,  utan är bara plast pappa till mina barn. 
    Hoppas ni andra mår så bra ni kan
    Kramar från mig   

Skönt att höra att du mår bra! 
    Jag har testat mej 2 ggr den här veckan och sista gången var strecket knappt synbart och jag håller med om att det känns skönt att graviditetshormonerna försvinner.
  • Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-12 03:15:51 följande:
    Vakna nyss av en hemsk mensvärk :( en vecka sen jag tog cytotec nu. Vad kan det betyda :/
    Hade du slutat blöda? Jag gissar på att det är kroppen som håller på å "rättar" till. 

• Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-12 17:38:02 följande:
    Jahopp blir en till omgång med cytotec för mig då det fanns lite rester kvar :/ kommer detta nånsin ta slut..vill bara gå vidare!
    Skickar en stor kram! 
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?