Inlägg från: Movieprincess |Visa alla inlägg
  • Movieprincess

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

usch jag trodde jag mådde ganska bra nu men igår var det totalt svart.... tårarna rann mest hela dagen och jag fick inget gjort.... 
    Måste se till att aktivera mej hela tiden annars börjar jag tänka för mycket.  

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Movieprincess
    Zombiemma skrev 2013-09-12 17:31:42 följande:
    Hej! Hoppar in här oxå! Fick ett mf för ca en månad sedan och väntar på bim nu.. Har typ alla symptom man kan ha, lätt ömma bröst, masdor m saliv, synliga ådror, lätt illamående, stickningar och ilningar i livmodern och sedan har jag haft molvärk sedan äl. Blir nog galen om det visar sig vara ingenting!!
    Håller tummarna!
  • Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-17 12:48:47 följande:
    Ja hade så ont så jag låg o vred mig i sängen igårkväll..men det har kommit ut massor mer så förhoppningsvis slipper jag skrapning. Kvinnokliniken ska ringa upp mig sen också, ska fråga om jag kan få mer smärtstillande för Alvedon hjälper ingenting..
    Hoppas att du slipper skrapning och att smärtorna försvinner. Det gör verkligen ont men jag fick ingen annan smärtlindring... hoppas du får det! För om man ständigt har ont så kan man ju inte tänka på nåt annat.
  • Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-17 17:44:25 följande:
    Jag har turen att haft kontakt med en helt underbar barnmorska , hon sa att att jag skulle komma direkt om jag fick så ont igen så skulle jag få smärtstillande. Och så tyckte hon vi skulle ändra återbesöket tills imorgon eftersom jag var nära att svimma för nån dag sen också. Ja precis. Hoppas det gått bra för dig nu efteråt?
    Vilken tur du haft! Hoppas att du slipper smärtan snart.

Jo  nu går det bra för mej rent fysiskt iaf. Blöder inte och har inte ont (slutade blöda förra veckan). Psykiskt däremot känner jag mej rejält deppig...tycker nästan det blir lite värre nu när allt är "över". Många tankar som inte försvinner osv.  
  • Movieprincess
    Emaria skrev 2013-09-25 15:10:45 följande:
    Då är vi två... Har du haft utkik efter ÄL?

Jag väntar på detta i första hand för att ev få till ett nytt försök eftersom jag visste att det skulle ta tid. Är på dag 38 nu och har antagligen fortfarande inte haft ÄL.
    Jag kollade lite i början och fick en stegring men det var innan jag slutat blöda och innan gravtestet blivit negativt så det var ju ingen äl.... sen har jag inte orkat faktiskt, är så himla nere efter det här missfallet. Har totalt ramlat ner i det svarta hålet.
    Så jag tänkte köra igång och testa efter första mensen men samtidigt vill jag ju bli gravid så fort som möjligt och kanske inte kan vänta med att börja testa....känns som det kommer gå åt mååånga test framöver ;)

Vilka test använder ni som testar? Tycker det är svårt att se om testet är positivt. Använder stickor från billiga tester. 
  • Movieprincess
    Nellieee skrev 2013-09-25 16:06:19 följande:
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Då ska jag nog testa med ett gravtest för att se så att hormonerna verkligen är ute ur kroppen. 

Ja gör det. Kan vara skönt att veta att hormonerna är som dom ska igen
  • Movieprincess
    Solros78 skrev 2013-09-25 16:58:24 följande:
    Hej! Hoppar in i den här tråden. Fick missfall med cytotek i måndags efter att fostret konstaterats dött i fredags, v 9+5. Känner mig nu som att hela mitt liv går ut på att bli gravid igen...

Måste fråga, någon som i samband med missfallet haft som ont i tarmarna/magen, dvs efter att allt kommit ut och värsta blödningen och därmed ontet gått över har jag nu som magknip och ont i "tarmarna" då och då. Är det organen som flyttar sig på plats igen eller?

Jag ska på återbesök till gyn tre veckor efter, drop in-tider. Känns dock lite länge, då jag hoppas att blödningen går över snabbt och jag hoppas på äl igen. Tror ni de nekar en undersökning om man går redan efter två veckor?
    Ingen aning men jag blödde i över 2 v. så jag had enog väntat tills det slutat iaf. Jag var aldrig på något återbesök.
  • Movieprincess
    SaandraR skrev 2013-09-26 23:24:37 följande:
    Usch idag har det känts extra tungt igen.. Skulle varit på ultraljud idag egentligen och fått se bebben nu i v.13..orättvist:(
    Ja fy det är jobbigt. Vissa dagar är helt klart jobbigare än andra. Jag har fortfarande dagar då jag bara gråter.
    Kram! 
  • Movieprincess

Tror jag fick mens idag, eller hoppas det iaf så det inte är nån annan missfallsrelaterad blödning. 
    Alltid något, då vet jag att kroppen fungerar igen och kan börja testa med äl stickor och hoppas på ett plus... känns inte så lockande bara...  

• Movieprincess
    Emaria skrev 2013-09-30 14:44:52 följande:
    Då är vi två! Förstår mig inte på kroppen. Det måste ju innebära att jag hade ÄL för två veckor sen...

Men känns skönt att bli normal igen!
    Ja, kroppen är bra skum ibland.
    Jag vet inte om det är mens jag har... är så lite, mer som blodiga flytningar eller hur jag ska förklara... hoppas att det är mensen iaf
  • Movieprincess
    Solros78 skrev 2013-10-01 08:02:07 följande:
    Fortfarande väldigt gravid efter mf. Gravid v 2-3 sa clearblues digitala. En vecka sen mf igår. Någon annan som gjort test, hur länge har det tagit för er innan det visat negativt?
    Det tog 2½ vecka innan testet blev helt negativt...det tar ju ett tag för alla hormoner att försvinna
  • Movieprincess

Känner likadant.
    Jag vill jättegärna bli gravid NU men jag kommer inte känna mej lugn det vet jag redan nu...är nästan lite rädd för att bli gravid pga risken för ännu ett missfall. Tror inte jag skulle klara av det rent psykiskt. 

• Movieprincess

Usch nu är jag ordentligt trött på mens! Är inne på dag 9 (!!) nu...tror den är på väg att försvinna nu men ändå, nio dagar! Vill ju bara ha ägglossning och få ett plus ju! 

• Movieprincess

Alltså jag blir knäpp på min kropp! Fick mens drygt en månad efter missfallet och hade det i 14 dagar (!!) Sen efter en vecka så började jag blöda lite, lite. Har hållit i en vecka nu och jag blöder lite mellan kl 13 och 15 varje dag! Vad är det som händer?? Blir så himla deppig av detta... 

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?