Movieprincess skrev 2013-09-05 10:23:26 följande:
Ja det ä svårt när man är mitt uppe i det. Jag tror att man ska försöka att inte sjunka så djupt utan försöka vara positiv. Med det sagt menar jag inte att man inte får sörja för det måste man!
Skönt att du hade nån som visste om från början. Jag fick berätta om missfallet istället för graviditeten. Nästa gång kommer jag nog berätta för människor i min närhet tidigare.
Jag trodde att jag var rätt klar med den mesta sorgen men fick ett litet bakslag igår...suck!
Alla dagar är inte bra men det går framåt
Förstår vad du menar men tror att det är bra om man under en kort period bara låter allt vara och låter sig vara leden. Jag grät i en vecka och tyckte allt var pest. Men sen reste jag mig och gick vidare. Min svägerska var på bröllopsresa när hon fick sitt mf. Det gjorde att hon tryckte undan sorgen och mådde istället dåligt hela våren innan hon blev gravid igen.
Ja, jag känner nu att alla nära vet om att vi kommer fortsätta prova och då känns det bättre att berätta istället för att smussla med det. Kändes väldigt skönt att ha min bästa vän som även hon bor i Islo dessutom.
Ja, det blir förhoppningsvis glesare mellan tillfällena!