• Emaria

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Movieprincess skrev 2013-09-05 12:44:44 följande:
    Nä, det är nog klokt. Då har du tid att sörja ordentligt och komma igenom det värsta. Samtidigt som du vet att du kan njuta fullt ut på resan. 

Grattis till bröllopet! Är det länge sen?

Jag beställde gravstickor från billigatester igår.... vill kolla så att hormonnivån är på väg ner 
    ?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Tack. :) 29 juni, känns som en evighet!

Jag gjorde också det, men har just flyttat och funderar på om de kommer hitta fram...
  • Emaria
    AngelandDevil skrev 2013-09-05 20:19:40 följande:

Oj vad det har skrivits här i tråden. Så underbart och samtidigt ledsamt att läsa era historier och erfarenheter, tack för att ni delar med er! Hjärta

Jag själv hann åtminstone inte vara gravid länge innan jag fick konstaterat att det var ett missfall, det måste vara tuffare att vara så nära eller precis vid mållinjen (de riskfyllda första tolv veckorna) och sedan bara snubbla och tumla ner i mörkret och sorgen. Jag beklagar verkligen er sorg och förlorade foster/blivande barn.

Själv var det tufft med missfallet och jag kan erkänna att jag blivit lite avtrubbad och inte vill börja försöka riktigt än. Jag vill koncentrera mig på den familj jag har just nu och så få jag hoppa upp i sadeln igen när jag känner mig redo. Det är även därför jag inte skrivit/kikat i tråden på så länge. Nu råkar väl det hela även sammanfalla med att jag har annat känslomässigt jobbigt i min omgivning (framtidsbeslut och studieval framförallt) så det gör mig inte precis mer redo eller sugen.

Jag fick min mens 1 vecka efter konstaterat missfall och nu har jag väl ägglossning snart. Jag använder mig av billingsmetoden (naturlig familjeplanering) och kan se på sekretet huruvida jag är fertil eller kommer ha ägglossning snart. Än så länge har jag sätt tecken på fertilt sekret men inte riktigt på att en ägglossning är på G så får se när kroppen kickar igång igen. Nu ligger koncentrationen på annat däremot. Har en son sedan innan förresten och han fyller ju två år nästa vecka så då har jag något att se fram emot! Glad

Ju längre tiden går desto mer vågar man hoppas och drömma. Hårt när det då som sagt avbryts...

Bättra att ta det lugnt och inte starta igång innan man känner sig helt redo igen. Då är förmodligen även kroppen redo!
  • Emaria
    lindizzen skrev 2013-09-07 22:20:35 följande:

Hej hoppar gärna in här, Fick mitt missfall 26 augusti. Efter tidiga ultra ljudet i v 9 såg dom att det hade slutat växa i v 5. Blödningen har precis slutat och ska ta ett grav test i nästa vecka för att se så det inte visas gravid på det. Sen tuta och köra på bebis verkstaden.
    Tycker för tillfället att hjärta och hjärnan inte kommer överrens alls. Hjärnan säger: bättre detta hände nu för hade det gått längre eller så hade det inte klarat sig utanför magen. eller så hade man kanske fått föda fram ett dött barn. Men hjärtat är mer känslomässigt. Kommer på mig själv att vara sorgsen till och från. Och få aha upplevelser aha just det är ju inte gravid mer.
    varit en liten jobbig vecka där 2 av mina kusiner fått bra och en vän. Kändes så fel att inte kunna vara glad för deras skull. Blev nästan lite rädd för mig själv där. Är man så elak ska man tänka så... 

Har 2 barn sedan tidigare ( 8 och 10 år ) och dom graviditeterna har varit jätte bra och inga komplikationer på dom.
    Är gift med en underbar man. 
    Bor i helsingborg       

Tråkigt att höra!

Tror att det är viktigt att fu verkligen låter dig känna sorg för att sedan kunna gå vidare.

Tror det är mänskligt att känna så, vi är ganska egoistiska till naturen. Det viktiga är väl att man iaf försöker visa sig glad.

Kanske känns det lättare om du försöker känna tacksamhet för de fina barn du redan har? Genom detta kanske det är lättare att gå vidare?
  • Emaria
    lindizzen skrev 2013-09-11 18:56:27 följande:

Är faktiskt lite glad idag. Tog ett grav test i dag och det var negativt. Så alla hormoner från graviditeten är borta. Både jag och mannen är glada för det. Glad

Och för att punktera jag känner tacksamhet och älskar mina 2 stora barn. Dom såg fram emot ett syskon och även dom blev lite ledsna att det inte gick denna gången. Vi räkna ner på dagarna varje dag då dom fråga när bebisen kommer. Visst kan man ibland känna sig lite nere när nära och kära får barn när man själv gått igenom ett missfal I samma veva..Jag är glada för deras skull..och har grattat dom. Det är ju näst kusiner till mina barn.

Själv mår jag jätte bra nu. Har börjat plugga till kock igen och har 8 veckor kvar nu, har en bra praktik plats på grand hotell. Och trivs jätte bra. 

Mannen var klart med nere ett tag, han har inga barn själv,  utan är bara plast pappa till mina barn. 
    Hoppas ni andra mår så bra ni kan
    Kramar från mig   

Skönt! Vilken lycka!

Vill också! Har istället fått ny blödning. Den började som bruna flytningar under ett par dagar och idag kom det blod på pappret. Men sen försvann det igen... Hm... Är ju knappast mensen eftersom jag fortfarande plussade förra veckan. Men kan väl hoppas att detta gör att jag inte plussar i slutet av denna vecka. :)
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-12 17:38:02 följande:

Jahopp blir en till omgång med cytotec för mig då det fanns lite rester kvar :/ kommer detta nånsin ta slut..vill bara gå vidare!

Fy vad jobbigt! :( det räcker ju med att få mf men inte kul när det är så långdraget! Får hoppas att det kommer ut ordentligt nu!
  • Emaria
    Movieprincess skrev 2013-09-13 11:08:40 följande:

usch jag trodde jag mådde ganska bra nu men igår var det totalt svart.... tårarna rann mest hela dagen och jag fick inget gjort.... 
    Måste se till att aktivera mej hela tiden annars börjar jag tänka för mycket.  

?Liam 080314 ? liamojag.blogg.se ?Tuva 100416?
    Då var vi två. Tårarna rann visserligen mest inombords. Hamnade i en jobbsituation där jag fick nog, och kände mig bara ledsen. Vilket slutade med att jag passade på att prata om allt med chefen. Och då var det innerligt svårt att inte bara sitta och storgråta...

Nu tar jag helg och åker hem till mannen, hoppas komma tillbaka med nya krafter på måndag.

Det är konstigt det där att man kan känna sig så stark och bryta ihop så totalt. Känner mig helt PMSig...
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-13 13:53:20 följande:
    Ne usch det är jobbigt :( ja annars blir det skrapning..vill inte!
    Men om det blir skrapning så får du väl försöka ställa in dig på att det går bra. Många slutar ju blöda ganska fort efteråt så det är ju bättre än att det blir ännu mer långdraget! Håller tummarna för dig!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-14 11:17:37 följande:
    Ja det är sant..fy vad ont jag hade igårkväll/natt efter tabletterna..krampa i hela livmodern ..men men nu hoppas jag att allt har kommit ut iaf.
    Usch, hoppas verkligen det! :/ När ska du på återbesök?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-16 11:40:15 följande:
    Vet du om det är normalt att ha mensvärk dagar efter man tagit cytotec? Gör rätt ont idag och blöder mer också..kan det va för att allt inte kommit ut?
    Har ju ingen egen erfarenhet men kan tänka mig att det kan komma i perioder efteråt. Mitt mf gjorde ju ont i perioder under en vecka, och det borde ju fungera på samma sätt när man själv sätter igång det! Men du kan ju ringa och fråga om du känner dig orolig! Man vill ju inte att det ska vara något galet!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-16 11:40:15 följande:
    Vet du om det är normalt att ha mensvärk dagar efter man tagit cytotec? Gör rätt ont idag och blöder mer också..kan det va för att allt inte kommit ut?
    Hur har det gått för dig, har du fortfarande ont? Hoppas du mår bättre!
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?