• Saffron

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Vet inte om jag platsar, men fick ett utomkved och blev akut opererad för 2,5 v sedan. Tyvärr fick de ta bort ena äggstocken samtidigt, vilket inte är positivt för framtida gravidförsök. Innan vi äntligen plussade, hade vi försökt i 3 år utan resultat, och kommer antagligen behöva gå vidare med ivf.
    Utomkvedet upptäcktes i v8-9. Har haft problem med ägglossningar och pco innan, och har stått på pergotime för att få ägglossningar. Nu har jag ingen aning om när jag kommer igång och "menscyklar" ordentligt igen. Vi har iallafall fått sexförbud i 4 v... Men vår målsättning är självklart att bli gravid så fort det bara är möjligt. Jag är 37 år, så tiden börjar bli en faktor...

• Saffron

Emaria, är ledsen för din skull. Vet att vi var med i en annan tråd när vi var gravida och hoppfulla inför graviditeten. Nu har det gått snart 3 v sedan jag opererades för mitt utomkvedhavandeskap. Blödde i ca 1,5 v, nu blöder jag inte längre. Var väldigt ledsen. Har operationssåren som ständigt påminner, framförallt sedan ett av dem blev infekterat och spruckit upp. Fortfarande sjukskriven.

Sorgen är lite konstig. Trodde att jag mådde ganska ok, och började planera framåt. Viktminskning, ivf, ägglossningsstickor... Så drömde jag i natt. Jag drömde att jag var gravid och var inne på sjukhuset för förlossning. Blev kejsarsnitt och barnet var livlöst. Då förstod jag att jag fortfarande sörjer vårt barn (jag vet, det var bara ett embryo, men det var det närmaste vårt barn vi kommit efter 3 års gravidförsök). Grät otröstligt i en halvtimme och är fortfarande nere under isen. Kommer nog flera sådana här dagar, men man måste kämpa vidare. Min ålder (fyller 37 imorgon) gör att man inte bara kan vänta ut det hela, utan man måste ta nya tag. Livet ger käftsmällar som heter duga...

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?