• Fongsan

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Det känns så uppfriskande att ni är så positiva och kör på efter era mf istället för att bara deppa och tycka synd om er själva. Inspirerande är ni alla :) Min historia är att jag är 28 år och hade mf i slutet av juli då jag var 8 veckor (under min semester i Asien). Vi har försökt igen sedan dess men utan framgång. Har även en make hemma som tror han är rolig när han säger " du blev iaf på smällen så mina soldater är det inga fel på, de tog sig igenom ju" och då menar han att det är fel på mig??? Vilket stöd man får hemma... Nu är jag på BIM+8, utan direkta tecken på graviditet och testet idag visade negativt. Har ju hört att låga hcg halter innebär större risk för mf, och skulle jag trots allt vara gravid så betyder det att jag löper stor risk för mf igen :( Så frustrerande...

• Fongsan

Tack FruSjöström och F89 för välkomnandet :) F89, i mina öron låter det som att din sambo sa det han sa för att han faktiskt vill kunna bidra mer och dela på "jobbet". Sånt tycker vi ju om så du kan skatta dig lycklig med en sådan man vid din sida :) Ska göra graviditetstestet imorgon igen tänkte jag, så svårt att låta bli att testa varje dag.

• Fongsan

Fick mitt plus idag på BIM+10! Tog galet lång tid men än känner jag att jag inte kan fira, sist jag plussade var det också sent och den slutade i mf... Finns det något man kan göra för att minska risken för mf? Äter bara folsyra just nu och avstod från träningen idag för att låta kroppen fokusera på bebistillverkningen istället för musklerna.

SaandraR skrev 2013-11-09 09:51:42 följande:
    Vart är min mens..?:/ det här kan inte vara positivt , är på bim +4 idag.. Blir galen på kroppen..

Jag var där du är för inte så många dagar sedan men då fanns inte ens skymten av en skugga, testa igen om någon dag, gärna på morgonen så ser det kanske bättre ut. Håller tummarna för dig!
  • Fongsan
    F89 skrev 2013-11-09 14:56:20 följande:
    Härligt! Fantastiskt! Grattis! : ) Jag tror inte det går att förebygga missfall. Min BM sa att det inte blir någon skillnad för utfallet om man är aktiv och tränar eller har sex som vanligt jämfört med om man ligger still och vilar hela graviditeten : )

Tack :) man blir så nojig speciellt med mf i bagaget och jag känner fortfarande att jag inte vågar pusta ut förrän bebisen ligger i min famn. Anledningen till att jag avstod träningen är för att min familj och vänner som vet om mitt tidigare missfall spekulerade så mkt då om att det kanske var nåt jag åt eller träningen (tränade vanliga gruppass 3-4ggr/v) som var orsaken. Blev så ledsen när jag tänkte att jag kunde ha förhindrat det så vill inte göra samma misstag :( Sen har man även läst att det tom är bra med träning under graviditeten så vet inte vad man ska tro... Förvirrande...
  • Fongsan
    F89 skrev 2013-11-12 08:19:43 följande:
    Jag blödde mellan torsdag-fredag, efter det hade jag lite brunaktiga flytningar i en dag och nu är det helt borta. Tror inte det var för att ägget fäste. Är mer inne på att min cykel har hamnat i någon missfalls-limbo som kommer försvåra allting ytterligare. Idag känns allt skit : ( Tråkigt med förvirrad läkare. Ring 1177?  

Kroppen är komplex, låter som att din fortfarande håller på att återhämta sig för det var väl bara en dryg måmad sedan ditt mf? Den kommer att hitta tillbaka så ge det tid :)
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?