Inlägg från: FruSjöström |Visa alla inlägg
  • FruSjöström

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Jag hoppar in i tråden.. MF i fredags kväll, 20 minuter efter att jag berättat för min syster..

Var i v 7 (6+5) och troligtvis kom allt på en och samma gång, har fortfarande ont men blöder ingenting.

Pga smärtorna åkte vi till akuten igår som gjorde UL och det var helt tomt sånär som på en blåsa 2 cm i diameter..

Bara att på de igen.. :-/

• FruSjöström

Jag tror inte man ska stressa upp sig med stickor och tester. Vi kör på "älskog" varannan dag så missar vi i alla fall inte ÄL..

• FruSjöström

Håller med er.. Tankarna snurrar!

Jag valde att gå till en massör som jobbar med naturliga oljor, som stimulerar lugn och är avslappnande... Dessutom knådar hon ut spänningarna och "tvingar" kroppen att slappna av...

• FruSjöström
    F89 skrev 2013-10-03 08:55:42 följande:

Hej FruSjöström!

Känner igen dig från Första barnet BF Maj 2014 tråden. Tyvärr tillhör jag inte längre den gruppen utan fick ett konstaterat MA (uteblivet missfall) förra veckan. Ska göra en skrapning på måndag.
    Jag pendlar mellan att vara peppad för att försöka igen och att känna förtvivlan inför min rädsla för att aldrig kunna få barn : (

Hur mår du?    
    Hej! Jo, känner igen dig också. Tråkigt att höra om ditt MA *kramar*

Kan det ha hänt ungefär när du hade de bruna flytningarna? Kommer ihåg att du skrev lugnande till mig när jag fick dem timmarna innan missfallet.

Jag mår ganska bra nu, har gått två veckor. Men det hugger i hjärtat när man ser nyfödda eller gravidmagar.. Gjorde dock vansinnigt ont med MF!

Vi åkte in till akuten pga smärtorna, har man aldrig varit med om det tidigare vet man ju inte att det är "normalt". Gjorde UL som visade att allt sånär som på en lite blåsa var ute.. Togs även blodprov då samt 48 timmar senare som visade stadigt sjunkande grav-hormoner..

Imorgon är det som sagt 14 dagar sedan, så jag håller tummarna att det kan vara ÄL på g. Vågar inte hoppas/tänka för mycket på det bara. Vi kör på och fäster det är jag lyckligast i världen. Fäster det inte så vet jag i alla fall inte om att jag haft ÄL...
  • FruSjöström
    F89 skrev 2013-10-03 17:21:52 följande:

FruSjöström: Jag tror fortfarande att den bruna flytningen berodde på att vi hade sex dagen innan eftersom graviditeten gick snett redan 1-2 veckor innan dess.

Jag pendlar mellan lycka över att vi kan bli med barn, att jag har hört att man kan ha lättare att bli gravid efter MF, att jag kommer få göra minst ett tidigt VUL nästa graviditet och att oavsett när vi blir med barn igen så kommer det bli fantastiskt. Sen ibland kommer känslorna som är mer obehagliga fram, om det kommer bli en nästa gång, om nästa graviditet också kommer sluta i MF..

Jag ser fram emot skrapningen på måndag och hoppas att det blir ett bra avslut.

Hur mår du F89? Har det gått bra idag?
  • FruSjöström

Vi försöker nu. Väntade ca 1,5 vecka efter missfallet... Blödde bara 1-2 dagar så tror att infektionsrisken minskade snabbt därefter..

Misstänker att jag har äl nu, har haft som mensvärk i två dagar nu och kraftig yrsel. Hållet tummarna för det!

Var köper du äl-tester? Var på apoteket och tittade lite även att jag tidigare varit emot det... Men de de hade där kostade ju nästan 250kr för 7 st?

• FruSjöström

Tack F89!

Hoppas du blir ordentligt ompysslad nu och att du känner dig bättre både psykiskt och fysiskt snart.

Hur många i din närhet känner till vad du genomgår?

• FruSjöström

I vår närhet vet våra respektive föräldrar, min syster, min chef och min närmsta kollega.. Känns ganska skönt faktiskt, var otroligt psykiskt jobbigt på måndagen efter det hänt, men skönt att känna deras stöd och omtanke.

• FruSjöström

Hej! Hur går det för er? Jag fick mens igår tillsammans med värken från hel****t.. Men nu börjar vi räkna dagar! Tänkte nog även försöka ge ÄL-tester en chans....

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?