Inlägg från: FruSjöström |Visa alla inlägg
  • FruSjöström

Följas åt till ny graviditet efter missfall?

Första riktiga mensen efter mf avklarad, så nu kör vi. Beställde äl-tester igår, men funkar kroppen som innan bör äl komma på sön!

• FruSjöström

Sitter och tittar på de där ÄL-testen, och det står att urin-temp ska vara 20-30 grader, dvs måste svalna lite. Någon av er som testat "direkt", dvs utan att samla upp? Tycker det är ett ytterst omständigt moment.... :-/

• FruSjöström

Testade ÄL-sticka igår, utan att samla upp. Fick två streck varav ett lite svagare. Tar det som att det var positivt att ÄL ska komma? Går klockan som den ska är det nämligen på Sön...

• FruSjöström

Måste fråga om råd  - har nu tors-kväll, fre, lör och idag gjort ÄL-tester som alla visar ungefär lika svaga streck, tydliga streck, men svaga.. Är det ändå fråga om ÄL? Om klockan går som den ska är det dags idag, och har även känt små hugg i "tjejmagen"...

• FruSjöström
    F89 skrev 2013-11-03 10:00:42 följande:
    FruSjöström: Så länge teststrecket är lika starkt (eller svagt) som kontrolltestet så måste det ju vara positivt tänker jag? Fast jag vet inte hur många dagar i rad man kan få positivt?

Jag använde ju digitalt den här månaden och då är det ju ändå en sticka som används med streck men man ska inte kolla på strecken utan låta displayen visa om det är positivt eller negativt. När jag hade fått positivt så kunde jag inte låta bli att kolla på strecken och det är stor risk att jag inte hade tolkat det som positivt om inte displayen hjälpt mig. Lita på din kropp! : )
    Testade nu ikväll och båda strecken på ÄL-stickan var lika starka. Tar det som att klockan fungerar precis som den ska :)
    Nu håller vi tummarna att det möts två livsdugliga varelser som slår sig ihop!!
  • FruSjöström

Vi körde stenhårt fredag-onsdag, minst 1ggr per dag... Jobbigt som f*n ärligt talat, men det får de vara värt! Håller tummarna att det ger något Bör ha BIM 16-18/11 någon gång..

F89 - tråkigt att du fick mens, men ändå bra inställning du har! Ni körde med ÄL-tester denna månaden väl?

• FruSjöström

Har fått för mig att det är lättast att bli gravid om man har sex innan ÄL - i och med att ägget bara "lever" 12-24 timmar och spermierna kan leva ett par dygn? Sen själva på själva ÄL dagen.. och dagen efter för säkerhets skull..

Hur viktig tror ni att paus-dagen är? Har hört att spermierna får bäst kvalité om man laddar upp liksom....

• FruSjöström

Vi håller tummarna för dig Fongsan!
    Sådana skämt uppskattas sällan, även om man då och då tänker "ja, det gick ju en gång så borde inte vara något fysiskt fel"... Vill du hänga med oss här är du hjärtligt välkommen till en varm tråd full av pepp!!

• FruSjöström
    Fongsan skrev 2013-11-08 22:49:11 följande:
    Tack FruSjöström och F89 för välkomnandet :) F89, i mina öron låter det som att din sambo sa det han sa för att han faktiskt vill kunna bidra mer och dela på "jobbet". Sånt tycker vi ju om så du kan skatta dig lycklig med en sådan man vid din sida :) Ska göra graviditetstestet imorgon igen tänkte jag, så svårt att låta bli att testa varje dag.
    Håller tummarna Fongsan!!
  • FruSjöström

Välkomna till er som är nya i tråden.. Tråkigt att ni behövt hitta hit, men vi tar väl hand om varandra här!

Jag går och väntar på BIM.. Hade ägglossning för 7 dagar sedan, teststrecket på ÄL-testet var nästan dubbelt så starkt som kontrollstrecket..
    Har fått starka problem med ryggen nu - inte pga detta - men efter en trafikolycka för snart ett år sedan. Läkaren vill ge mig starka smärtstillande, men känns inte alls bra att ta dem. Vet ju inte om det kan påverka hormoner och ev. om det tagit fäste i magen.
    Vill gärna testa tidigt innan jag börjar med tabletterna (fick dem utskrivna idag) och har beställt testa-tidigt-test från billiga-tester..
    Någon som har tips eller råd??

• FruSjöström
    AngelandDevil skrev 2013-11-11 20:29:37 följande:
    Ååååh! Jag fick mitt efterlängtade plus idag! :D ♥♥♥ Nu håller jag alla tummar och tår att allt går vägen. :) Hur går det för er andra? Och välkomna ni nya också! :)
    Stort stort grattis!!! Vi håller alla tummar för dig att det går vägen <3
  • FruSjöström
    F89 skrev 2013-11-12 05:35:56 följande:
    Vad sa läkaren om det? Att ta tabletterna när man försöker bli gravid? Och vad står det på bipackssedeln?

Min kropp har nog hamnat i limbo. Började blöda på ÄL + 11 och blödde ett dygn, sen har det inte kommit något mer. Negativt graviditetstest.
    Hoppas att det kan räknas som mens ändå men det känns sådär just nu...
    Låter skumt... Vissa blöder ju när det fäster, fast kanske inte ett dygn? Är det ett tag sedan nu?

På bipacksedeln står att den inte ska tas av gravida eller ammande.. Litar tyvärr inte så mycket på denna läkare, gjorde ett ganska "taffligt" intryck... Kom inrusande efter lunch, ett par minuter sen, och kände lite och var allmänt förvirrad tyckte jag..
  • FruSjöström

Idag är det dags för tant röd.... känns verkligen att det är på G.. :/

Usch, var på middag igår - riktigt trevlig kväll, men värdparet berättar att de väntar barn i april.. Trodde jag skulle börja gråta och pulsen gick upp till typ 200... De har BF tre veckor innan vi skulle haft.. :'(

• FruSjöström
    sofie123 skrev 2013-12-09 23:36:50 följande:
    Ja, då var jag tillbaka i den här tråden efter ett andra missfall på rad (vecka 8 och vecka 11), känns skit :(
    Beklagar... :(
  • FruSjöström

Tror jag fått mens idag kraftig mensvärk och lite brunt på pappret... Var dock inte oväntat - var i en bilolycka i tisdags och kände stark mensvärk under kvällen, även om folk säger att det inte ska påverka, så tror jag absolut att den inre stressen samt kroppens egna smärtstillande hormoner spelat in..

Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter missfall?