Följas åt till ny graviditet efter missfall?
Första riktiga mensen efter mf avklarad, så nu kör vi. Beställde äl-tester igår, men funkar kroppen som innan bör äl komma på sön!
Första riktiga mensen efter mf avklarad, så nu kör vi. Beställde äl-tester igår, men funkar kroppen som innan bör äl komma på sön!
Sitter och tittar på de där ÄL-testen, och det står att urin-temp ska vara 20-30 grader, dvs måste svalna lite. Någon av er som testat "direkt", dvs utan att samla upp? Tycker det är ett ytterst omständigt moment.... :-/
Testade ÄL-sticka igår, utan att samla upp. Fick två streck varav ett lite svagare. Tar det som att det var positivt att ÄL ska komma? Går klockan som den ska är det nämligen på Sön...
Måste fråga om råd - har nu tors-kväll, fre, lör och idag gjort ÄL-tester som alla visar ungefär lika svaga streck, tydliga streck, men svaga.. Är det ändå fråga om ÄL? Om klockan går som den ska är det dags idag, och har även känt små hugg i "tjejmagen"...
Hur går det för er?
F89 - du hade väl ÄL ett par dagar innan mig, känner du något?
Vi körde stenhårt fredag-onsdag, minst 1ggr per dag... Jobbigt som f*n ärligt talat, men det får de vara värt! Håller tummarna att det ger något Bör ha BIM 16-18/11 någon gång..
F89 - tråkigt att du fick mens, men ändå bra inställning du har! Ni körde med ÄL-tester denna månaden väl?
Har fått för mig att det är lättast att bli gravid om man har sex innan ÄL - i och med att ägget bara "lever" 12-24 timmar och spermierna kan leva ett par dygn? Sen själva på själva ÄL dagen.. och dagen efter för säkerhets skull..
Hur viktig tror ni att paus-dagen är? Har hört att spermierna får bäst kvalité om man laddar upp liksom....
Vi håller tummarna för dig Fongsan!
Sådana skämt uppskattas sällan, även om man då och då tänker "ja, det gick ju en gång så borde inte vara något fysiskt fel"... Vill du hänga med oss här är du hjärtligt välkommen till en varm tråd full av pepp!!
Välkomna till er som är nya i tråden.. Tråkigt att ni behövt hitta hit, men vi tar väl hand om varandra här!
Jag går och väntar på BIM.. Hade ägglossning för 7 dagar sedan, teststrecket på ÄL-testet var nästan dubbelt så starkt som kontrollstrecket..
Har fått starka problem med ryggen nu - inte pga detta - men efter en trafikolycka för snart ett år sedan. Läkaren vill ge mig starka smärtstillande, men känns inte alls bra att ta dem. Vet ju inte om det kan påverka hormoner och ev. om det tagit fäste i magen.
Vill gärna testa tidigt innan jag börjar med tabletterna (fick dem utskrivna idag) och har beställt testa-tidigt-test från billiga-tester..
Någon som har tips eller råd??
Idag är det dags för tant röd.... känns verkligen att det är på G.. :/
Usch, var på middag igår - riktigt trevlig kväll, men värdparet berättar att de väntar barn i april.. Trodde jag skulle börja gråta och pulsen gick upp till typ 200... De har BF tre veckor innan vi skulle haft.. :'(
Tror jag fått mens idag kraftig mensvärk och lite brunt på pappret... Var dock inte oväntat - var i en bilolycka i tisdags och kände stark mensvärk under kvällen, även om folk säger att det inte ska påverka, så tror jag absolut att den inre stressen samt kroppens egna smärtstillande hormoner spelat in..