• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • moooish

Jag sover också dåligt på nätterna, har foglossning och skräp men har det annars rätt bra. Tycker bara att tiden går så långsamt! Borde kanske börja inhandla lite smågrejer som flaskor, blöjor( ska man köpa nappar redan nu?) så det känns som att det händer något!

• Pixx

Jag fick nappar gratis (2 st) i ett babypaket o köpte nappflaska på rea när jag köpte lite andra saker till bebisen på nätet, sådana dr Brown flaskor eller vad de heter, plus en flaska för typ 30 kr när jag var i ullared i fredags. Blöjor har vi kollat på vad priserna ligger på i lika butiker men vet inte vilken sort de blir än, har ett tag till o bestämma oss :)

någon som har tankar på hallonbladste? Har läst lite om de o de tipsar om att börja med det i v. 35 (tror jag de var). Funkar det eg?

• Gravid92

Ja usch det är jättejobbigt! Jobbar fram till den 30 Juni så det blir inte mycket vila på dagarna när jag jobbar.

Pixx skrev 2013-06-13 13:16:52 följande:
    någon som har tankar på hallonbladste? Har läst lite om de o de tipsar om att börja med det i v. 35 (tror jag de var). Funkar det eg?

Jag har köpt hem hallonbladste som jag tänkte börja dricka på måndag då v 34+0. 
    Jag kommer att dricka det pga att de kan underlätta förlossningen o minska blödningen :) 
  • Fransa

Jag har börjat dricka det och känner definitivt av sammandragningar strax efter! Jag dricker det med förhoppningen att det ska underlätta förlossningen samt att livmodern ska dra ihop sig fortare efteråt Glad Hoppas även att det ska göra att avslaget blir så litet som möjligt!

• Gravid92
    moooish skrev 2013-06-13 13:36:46 följande:
    Gravid92: var har du köpt hallonbladsteet?
    Jag köpte det på bönor & blad (te butik) då de hade 100& hallonbladste :) Hade dom inte haft 100% så hade jag beställt ifrån nätet. 
  • ShuppShupp

Hej! Jag har BF 5/8 med tredje barnet
    Känns som att jag inte kan tänka på annat, längtar så!! Samtidigt är jag så himla trött. Har varken köpt vagn eller bilbarnstol än. Måste ut i förrådet och leta fram babykläder också... Börjar känna mig lite stressad över sånna saker. Med de andra två så var hade vi allt sånt klart långt innan det var dags!

Vad har ni köpt för vagn?

• Piff4

ShuppShupp: vi har beställt en Emmaljunga Nitro med citykorg :)

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?