Inlägg från: Gravid92 |Visa alla inlägg
  • Gravid92

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hej! Hoppar in här med :)

Har bf den 28/7 så det är inte jätte långt kvar. Känns inte riktigt sant att det snart är dax.

• Gravid92

Jag har köpt en stor resväska hehe, har skrivit en lista och tänkte börja packa ner lite smått idag.

Hur stora väskor har ni? 

• Gravid92

Okej, kommer va lite pinsamt då kanske att komma in med en jätte väska och har 10 min till förlossningen Skäms
    Haha, men då vet jag att jag har allt med mig :)

• Gravid92

Usch jag har knappt fått sovit inatt :( Vaknade redan vid 02:00 av att jag hade ont i ryggen och "mensvärk" lyckades somna en halvtimme och vaknar med en värre smärta i ryggen så fick värma på vetekudden. Lyckades sova några timmar iallafall men känner att jag har ont i huvudet och mår illa så skulle nog ha behövt flera timmars sömn. 

Tänk om det kommer va såhär resten av tiden.  

• Gravid92

Ja usch det är jättejobbigt! Jobbar fram till den 30 Juni så det blir inte mycket vila på dagarna när jag jobbar.

Pixx skrev 2013-06-13 13:16:52 följande:
    någon som har tankar på hallonbladste? Har läst lite om de o de tipsar om att börja med det i v. 35 (tror jag de var). Funkar det eg?

Jag har köpt hem hallonbladste som jag tänkte börja dricka på måndag då v 34+0. 
    Jag kommer att dricka det pga att de kan underlätta förlossningen o minska blödningen :) 
  • Gravid92
    moooish skrev 2013-06-13 13:36:46 följande:
    Gravid92: var har du köpt hallonbladsteet?
    Jag köpte det på bönor & blad (te butik) då de hade 100& hallonbladste :) Hade dom inte haft 100% så hade jag beställt ifrån nätet. 
  • Gravid92

Ja det finns hallonbladsteer som det är lite annat i också och då är det tydligen som att dricka vanligt te. 

Vi har en emmaljunga city gross :) 

• Gravid92

Oj vad ni har hunnit skriva en massa när jag varit lite "off". Tänkte ta o göra mig iordning en kopp hallonbladste för första gången nu snart :)
    Var hos bm i morse som var väldigt grinig o tyst så jag vette sjutton vad sf;et låg på men fick höra bebisens hjärta iaf <3

Mår pissoff iövrigt, ont i svanken men from 1 Juli får jag vila :) 

• Gravid92
    CatEyes skrev 2013-06-19 11:49:05 följande:
    Casslo08, skönt att få ett datum :)

Ni som ska amma, har ni köpt en bröstpump? Jag vet inte om jag ska köpa en innan bebis kommer eller efter. Första barnet så jag vet inte riktigt vad som är bäst.
    Jag har köpt den från mam :) 
  • Gravid92
    miss westerlund skrev 2013-06-25 00:14:05 följande:
    Ni som fått göra TUL, är det pga stort sf-mått eller tidigare stora babysar eller något annat kanske?
    Jag fick göra det för att jag är glutenintolerant :p 
  • Gravid92
    Pixx skrev 2013-06-25 15:09:52 följande:
    Allt såg bra ut för min del idag :) första ul med minus så var hon 16 % för liten, andra gången 18% för liten och idag har hon växt till sig så hon är "bara" 15 % för liten o väger ca 2 kg. Om ca 3 veckor är det dags för ul igen. Skönt att det går åt rätt håll!

nu börjar det närma sig tjejer, är ni nervösa? Hur är era respektive? Har de insett att det närmar sig? Min tror det är "lång tid kvar" ...
    Jag vaknar och är orolig på nätterna ibland, får känslan av att jag inte kommer att gå över :o
    min sambo har sagt att vi måste packa väskan ;) 
  • Gravid92
    september2012 skrev 2013-06-28 18:48:46 följande:
    Tryck mot rumpan???? Ngn som känner samma sak?
    Jag får det några gånger/dygn. 
    Har fått smärtsamma sammandragningar som kommer några gånger per dag dock är de inte jätte smärtsamma utan de går att leva med. Ihållande mensvärk har jag nästan hela dagen. Såhär har vi det tufft! :p 
  • Gravid92

Vaknat 2ggr inatt utav smärtsam "mensvärk" och har jätteont i svanken och en mildare "mensvärk" nu :p 

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?