• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Casslo08
    Pixx skrev 2013-06-17 16:34:02 följande:

Jag har 51 dagar kvar o har haft fixering i två veckor så det är nog samma för dig. Känner mer sparkar "uppe" nu än innan vändningen :)
    Ja,det känns iaf så :) Men får se nästa vecka som sagt. Mig spelar det ju som ingen roll om lillen fixerat sig eller ej då det blir snitt för mig,väntar bara på datum från läkaren. Känner smått panik över att jag inte fått datum ännu,men om det kommer till det så är jag inte rädd för att lägga press från bm´s håll och uppe på gyn själv nästa vecka ;)
  • Johanna 85

Hakar på här :) hart BF 22/7 , men blir troligtvis lite tidigare med snitt. 

Casslo08 skrev 2013-06-17 17:10:45 följande:
    Ja,det känns iaf så :) Men får se nästa vecka som sagt. Mig spelar det ju som ingen roll om lillen fixerat sig eller ej då det blir snitt för mig,väntar bara på datum från läkaren. Känner smått panik över att jag inte fått datum ännu,men om det kommer till det så är jag inte rädd för att lägga press från bm´s håll och uppe på gyn själv nästa vecka ;)
    Ligg på och fråga om datum. Vad för anledning blir du snittad, om jag får fråga? :)

• busbajsen

Går in i vecka 36 imorgon. Mår fortfarande kanon och ska jobba tre veckor till innan det vankas semester. Längtar sååå efter att få hålla knytet i famnen. Är beräknad till den 23/7 och har en son som blir den den 22/7. Hur kommer ni höra när det kommer till amningen?

• carro93

Ska beställa hem en bröstpump och nappflaskor ikväll sen har vi fixat allt inför att lillkillen ska anlända :) Känns skönt att ha allt klart och bara vänta med spänning nu :)

• Casslo08
    Johanna 85 skrev 2013-06-17 18:39:48 följande:
    Hakar på här :) hart BF 22/7 , men blir troligtvis lite tidigare med snitt. 

Ligg på och fråga om datum. Vad för anledning blir du snittad, om jag får fråga? :)

Jodå,mig undkommer de inte :P Det var överläkaren som bestämde förra fl att jag skulle få planerat snitt nu pga att min livmodervägg brast och fick akutsnittas. De vill nog ej ha en upprepning då jag förlorade mkt blod och lillan var väldigt stressad i magen.
  • Casslo08
    busbajsen skrev 2013-06-17 20:21:29 följande:
    Går in i vecka 36 imorgon. Mår fortfarande kanon och ska jobba tre veckor till innan det vankas semester. Längtar sååå efter att få hålla knytet i famnen. Är beräknad till den 23/7 och har en son som blir den den 22/7. Hur kommer ni höra när det kommer till amningen?
    Jag kommer att amma barnet precis som med min dotter om allt går som jag vill. Dock sinade min mjölk redan efter3-4 månader förra gången så antar att det blir likadant nu.
  • plussa

Hej. Får man hoppa in här. Bf 14/8 , så lite senare, men sonen kom i v 35 och denna blir jag förmodligen startad tidigare med om den inte kommer tidigt med, pga stort barn. Sonen fyller 3 år i september. :)

• carro93
    busbajsen skrev 2013-06-17 20:21:29 följande:
    Kommer att helamma om det funkar dvs. Jag hoppas på det iaf :) Sen kommer jag pumpa ut mjölk om jag vill ha en stund "ledig" för att hitta på något själv med mina vänner eller så, då kan barnets pappa mata. 
  • Gravid92

Oj vad ni har hunnit skriva en massa när jag varit lite "off". Tänkte ta o göra mig iordning en kopp hallonbladste för första gången nu snart :)
    Var hos bm i morse som var väldigt grinig o tyst så jag vette sjutton vad sf;et låg på men fick höra bebisens hjärta iaf <3

Mår pissoff iövrigt, ont i svanken men from 1 Juli får jag vila :) 

• majsis08

jag har också tänkt amma, det gick så bra förra gången så jag hoppas ammningen funkar lika bra nu=)

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?