plussa skrev 2013-06-18 23:19:32 följande:
Oj, ja det var ju stort!
Ja, min son kom i v 35+1 och vägde 3200 och denna låg +33 % på tillväxtultraljud för 3 v sedan, ska göra nytt på måndag, så får vi se. Jag är diabetiker sedan innan men har väldigt bra blodsocker så de tror snarare att jag skulle fått stora barn ändå, genetiskt. vill de inte sätta igång dig innan då? Eller är det bara snitt som gäller? fick du snitt med förra?
Ja jag hade nog gått med min förra dotter lite för länge med oupptäckt graviddiabetes. Så var svårt att få ner blodsockret då. Hon blev +50% stor. Vart snitt då jag fick havandeskapsförgiftning och att hon var stor tidigt, och min första förlossning med min son, så var igångsättningen jättejobbig med komplikationer.
Nu har jag haft mer koll på blodsockret tidigt, men hon ligger på +30% nu, i vecka 35+0. Så ska in om två veckor igen, strävan är att komma igång själv, eller så blir det snitt. Vägrar igångsättning pga av tidigare upplevelser!
Har du typ 1 diabetes? Jag tror jag har en typ 2 diabetes som är smygande, och tror jag kommer få det efter denna graviditet.
Casslo08 skrev 2013-06-19 10:02:12 följande:
Åhh! Jag känner mig så sjukt lättad nu. Jag ringde precis gyn och frågade när jag ska få träffa en läkare ang datumbestämmelse av snittet,har ju stressat upp mig totalt över det här. Fick till svar att jag får träffa läkaren på tisdag nästa vecka i samband med ultraljudet!
Så förhoppningsvis så vet jag efter tisdag när jag får träffa min lilla bebis!
Vad skönt, det gäller att vara bestämd :) jag kommer också att begära ett datum när jag träffar läkaren nästa gång om två veckor. Ovissheten är värst!