• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • carro93

ikväll lossnade min slempropp, eller iaf delar av den. Blodig var den också så snart kanske det händer något om man har tur :)

Molvärk i magen nu!

• CupcakeDream

Grattis Elas:) vart det tungt PGA stor bebis eller ? Va skönt att det slutade bra:)

Carro93: fasen va gött de händer lite , hur var de nu? Vilken dag var du beräknad. Det är för många att hålla ordning på:)
    Känner du av någon värk nu efter?

• Elas

Nej, det var inte pga stor bebis utan för att han låg med huvudet lite för mkt "framåt" ( med pannan först kan man säga) och sen då för att han var då insnurrad i navelsträngen ( om jag förstod rätt). Läkaren sa att hade han inte varit så insnurrad i navelsträngen så hade han antagligen föds runt 9 (var inne på FL kl 05.30 och han föddes 15).

• kampfisken

Kikar in för att medela att våran lilla prins kom till världen i onsdags (natten mot onsdag)!
    Vattenavgång och värkarbete startat ca 12 timmar innan det planerade snittet så det blev ett planerat akutsnitt istället.
    Så kl 00.42 såg prinsen världen och mätte 52 cm och vägde 4050 g!

• carro93
    CupcakeDream skrev 2013-08-09 04:17:20 följande:
    Grattis Elas:) vart det tungt PGA stor bebis eller ? Va skönt att det slutade bra:)

Carro93: fasen va gött de händer lite , hur var de nu? Vilken dag var du beräknad. Det är för många att hålla ordning på:)
    Känner du av någon värk nu efter?
    Imorgon är jag beräknad! :) Imorse lossna ännu mer slempropp med blod i, nyss gjort hinnsvepning och nu värker det lite överallt :)  Bara att vänta och se!
  • miss westerlund
    Piff4 skrev 2013-08-08 14:12:41 följande:
    Grattis :) du som skrev igår att det inte va någon bebis i sikte, så fel du hade ;)

Tack! Ja å så glad att jag hade fel kände mig som konstig och nästan sjuk på kvällen och värkarna satte sen igång vid 3 så det gick ganska snabbt
  • Pixx

Fick åka in till sjukan i lördags vilket resulterade i två nätter på bb :/ visade sig att jag inte kunde ge Zoe tillräckligt med mat så nu är det flaska som gäller. Dock känner jag mjölkstockning på g o försöker göra allt för de inte ska "bryta" ut.

grattis till er som fått senaste dagarna :)

• Piff4

Hur har det gått för alla här? Alla har fullt upp att gosa med bebis antar jag :)

• Pixx
    Piff4 skrev 2013-09-07 23:04:42 följande:
    Hur har det gått för alla här? Alla har fullt upp att gosa med bebis antar jag :)

Hos oss är det massa gos ;) hur går det själv?
  • Fransa
    Piff4 skrev 2013-09-07 23:04:42 följande:
    Ja, här är det full fart med hästar, hundar katter och den här sötungen: Skrattande

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?