Inlägg från: majsis08 |Visa alla inlägg
  • majsis08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hej :) jag hoppar gärna in här vi har bf 21/7 det är vårt andra barn blir en pojke denna gång enlligt ul :)

• majsis08

jag har också tänkt amma, det gick så bra förra gången så jag hoppas ammningen funkar lika bra nu=)

• majsis08
    isolde 79 skrev 2013-06-25 13:41:45 följande:
    Hellof: hoppas du får svalka dig lite med något skönt sommarbad! m00min: oj, låter grymt jobbigt! Jag har knappt känt mig gravid, förutom lite ryggont som förflyttar sig då o då. Vill helst varva helvila (solstol) med riktig aktivitet, vi är på sommarbesök i en småstad utan skog och jag saknar mina stigar och brantar ;) får vara tacksam så länge jag får må såhär! Idag mätte jag ctg hos bm, satt o läste o hon sa: men kolla skärmen, känner du inte sammandragningen?? Blev nästan nojig för att jag inte märkte nåt...!
    så var det för mig i vecka 26 när jag va in och gjorde ctg, jag hade 4 värkar på tio min:P å jag märkte det inte ens ...tydigen så är ctg apparatena väldigt känsliga och känner av minsta lilla värk/sammandragning :) dom är väldigt pålitliga:)
  • majsis08
    Johanna 85 skrev 2013-06-26 14:50:58 följande:
    Är det någon med som är sjukt svullen om fötterna? Spelar inte roll om jag ligger högt, efter en natt eller stödstrumpor längre. Även om fingrar men inte på långa vägar som fötterna. Kan knappt gå på de vissa stunder på dagen. Dock visade mitt undertryck ha börjat gått upp lite, har alltid lågt på 60 och var uppe på 85 men kanske en tillfällighet. Hade ju havandeskapsförgiftning sist, men har ingen huvudvärk eller ont i magen. Någon mer som har haft havandeskapsförgiftning förut? sist kom den mer pang på och kan ju även vara smygande vad jag förstår. 

En vacker bild kan jag ju slänga in :) la pekfingret på och tryckte och avtrycket var kvar in ett par minuter :P

jag hade havandeskapsförgiftning sist,svällde nå otroligt mkt det kom smygandes för mig jag hade ingen huvudvärk eller magont så de va bara tur att vi märkte de på en vanlig koll då jag hade förhöjt blodtryck samt protein u urin !! har dom kollar ifaall du hade protein? hoppas det inte är det:)
  • majsis08

hoppas det bara är vanlig svullnad=) eller att bebis tittar ut snart=) jag hade högt blodtryck för några veckor sen som gick ner efer några timmar och inge spår av protein=)

• majsis08

jag har 21 dagar kvar och va till bm idag och jag va 1 cm öppen och tappen va bara 0,5 cm lång nu=)

• majsis08

tack=) nej jag bad min barnmorska att kolla för jag har haft så mkt förvärkar och dom har ju tydligen gjort nytta så nu hoppas jag att det inte tar allt för lång tid men tyvär kan man väl vara öppen ett tag innan :S

• majsis08

usch stackare johanna hoppas dom sätter igång dig:) du räknas ju endå som fullgången så dom borde ju kunna göra de jag fick havandeskapsförgiftning förra grav och dom satte igång mej i vecka 36 !!lycka till=)

• majsis08

både igår och idag har jag haft rätt starka förvärkar jag va öppen 1 cm förra måndagen!! men vill inte åka in för tidigt heller för de är säkert bara vanliga förvärkar:(

• majsis08

ja jag är hungrig;) gick upp med sambon kl 6 imorse och åt frukost med han det händer aldrig;)

• majsis08

Hehe de va på gång för mig klockan två inatt gick vattnet och värkarna kom direkt och nu är jag på förlossningen och är öppen 4 cm!

• majsis08

lillebror kom 9.40 igår morse:) 3580gram och 50cm lång:) han föddes 11 dagar innan bf !! hoppas ni får bebisar snart verkar ju va några som är på gång=)

• majsis08

Lycka till busbajsen spännandev!! Jag hade förvärkar på kvällen nen gick å la mig och sov å tänkte att det är nog bara falskt alarm men icke för sen gick ju vattnet klockan två

• majsis08
    m00min skrev 2013-07-14 11:29:02 följande:

Kejsarsnitt har aldrig diskuterats, bara igångsättning innan riskerna ökar. Vill själv helst slippa snitt.

Läkaren var otroligt hemsk. Han tyckte typ att det är mitt fel att bebisen är så stor då jag gått upp så mycket i vikt. Jag får skylla mig själv i princip. Hade väntat i veckor på inreundersökningen för att få veta om det hänt något, han gjorde ingen. Det skulle ju vara förlossningsplanering

Vet inte i procent men 3 veckor större än den borde vara. Den är ju stor som en v 40 bebis redan.

Tack! Jag skall försöka få en annan bedömning av situationen. Om jag så måste byta sjukhus. Börjar ring imorgon. Vet inte hur min kropp skall orka bära en ännu större bebis. Kan lägga in en bild på min "lilla" mage i galleriet. Min rygg håller på att ge upp.
    stå på dej momin en släkting till mig fick barn i veckan och hennes barn vägde 4900 och va 58 cm lång och inte för att skrämmas men hon gick sönder jättemkt dom hade inte sett så stor sprickning på flera år !! så stå på dej och be att få prata med en annan läkare... tänk bara på dej själv du kommer aldrig mer att träffa doktorn sen endå !!kram på dej
  • majsis08

Ursäkta men varför skaffar du barn dom flesta bebisar väger över tre kilo ! Och andra får då stå ut med det så varför skulle dom göra ett undantag ? Vilken vecka är du i ? Min dotter vägde 3100 när hon föddes i vecka 36 och dom satte igång mej men de va pga av havandeskapsförgiftning !!

• majsis08
    Casslo08 skrev 2013-07-22 12:01:48 följande:
    Vill inte heller riktigt lägga mig i för det är ditt liv och ditt barn. Men du verkar mer fokuserad och brydd om din egen kropp än om bebisens välmående. Du har sagt t.ex att du hellre svälter dig själv sista dagarna för att bebisen inte ska gå upp mer i vikt och du vill heller inte äta mycket för att du är rädd för att gå upp i vikt för du skrev att du tyckte dina 8-9 kg var alldeles för mycket redan. Lite smärta och obehag är väl ett jäkligt lindrigt inslag i det hela för att få ett älskat litet barn?! Iaf för mig..

Håller helt med dig !!
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?