• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Pixx

Bf på torsdag. Men var 6-15 minut får jag värkar o varit så sedan kl 5 imorse. Just nu är det olidligt väntande ... Ska de ske eller inte liksom? :/

• Pixx
    september2012 skrev 2013-08-04 17:16:30 följande:
    Pixx: jag hade regelbundna värkar : 3-6 min emellan från 0530 han är född 10.29 dagen därpå!

Värsta är att sambon börjar jobba igen imorgon o han har 45 minuter hem med bil från jobbet så hadeinte varit fel om de skett nått nu men är inställd på väntan faktiskt ... Gick du några promenader eller var du mest stilla?
  • september2012

Pixx: jag hade ju regelbundna smärtsamma värkar i 19 h och var nöjd att jag kunde få i mig några tuggor mat, hoppade upp från soffan för att ta emot varje värk.

• Pixx
    september2012 skrev 2013-08-04 18:54:32 följande:
    Pixx: jag hade ju regelbundna smärtsamma värkar i 19 h och var nöjd att jag kunde få i mig några tuggor mat, hoppade upp från soffan för att ta emot varje värk.

Ah :/ jag försöker vila men varje värk just nu blir längre o "tyngre".

Mamma sa man skulle röra sig mycket för att komma igång men har även hört från andra man ska passa på att vila för att ha krafter. Svårt vilket man ska följa tycker jag :/
  • Autumnleaf76

Knappt sovit något inatt. Haft kraftig mensvärk som kommit och gått. Plus att hemorrojderna gjort ont. Tog en Alvedon men det hjälpte inget alls.

Vakna nu och direkt på toa. Har diarre. Har jag inte haft under hela graviditeten. Kan det vara något på gång?

Eller har jag smittats av sambons magsjuka?? Men jag känner mig inte sjuk.

• Fridolina83
    Autumnleaf76 skrev 2013-08-05 06:18:08 följande:
    Knappt sovit något inatt. Haft kraftig mensvärk som kommit och gått. Plus att hemorrojderna gjort ont. Tog en Alvedon men det hjälpte inget alls.

Vakna nu och direkt på toa. Har diarre. Har jag inte haft under hela graviditeten. Kan det vara något på gång?

Eller har jag smittats av sambons magsjuka?? Men jag känner mig inte sjuk.

Låter ju som att det kan vara på gång! Hoppas det, för din skull =)
    Jag fick mensvärk/ sammandragningar som inte gjorde ont men de var regelbundna och blev allt kraftigare. När det var 4-5 min mellan dom tog jag ett bad, (prova det! eller en varm dusch!) men då gick det ner till 3 min mellan. Åkte in och hade 2 min mellan i bilen. Gjorde fortfarande inte ont alls! När vi kom in gick jag på toa o då var det som diarre.. därefter började det göra ont & knappt 1 tim senare var våran lilla sessa ute! Gick superfort, det var andra barnet, & det var tur att vi åkte in! Håller tummarna för att det är på gång för dig och inte en elak magsjuka så här på slutet! Lycka till!
  • Autumnleaf76

Fridolina83: Frågan är hur vet man? Eller rättare sagt med tanke på din historia, när bör man åka in? Har 1 1/2 timmes bilresa till förlossningen :(

Har inga värkar. Men det molar nertill i magen. Småöm. Men med tanke på diarrén är ju inte det så konstigt.

Slapp du diarre under förlossningen? Min nojja, att man ska skita ned sig (och omgivningen) med diarre :(

• Fridolina83
    Autumnleaf76 skrev 2013-08-05 07:03:09 följande:
    Fridolina83: Frågan är hur vet man? Eller rättare sagt med tanke på din historia, när bör man åka in? Har 1 1/2 timmes bilresa till förlossningen :(

Har inga värkar. Men det molar nertill i magen. Småöm. Men med tanke på diarrén är ju inte det så konstigt.

Slapp du diarre under förlossningen? Min nojja, att man ska skita ned sig (och omgivningen) med diarre :(

Om du är osäker, ring förlossningen o fråga! Hellre en gång för mycket än en gång för lite :) Jag tyckte inte heller att jag hade några värkar, eftersom det ju inte gjorde ont. Men det var tydliga sammandragningar som startade med lättare molvärk i ryggen, gick runt till magen som hårdnade och det ökade i intensitet med molvärk i magen, och så gick det över efter nån minut. Sen började det om. Ibland missade jag när "värken" startade eftersom det var lite diffust, och inte gjorde ont. Men använde värktimer.se och insåg att det var väldigt regelbundet efter ett par timmar hemma. Satt i soffan och spelade bubbleshooter mitt i natten :P Så jag ringde förlossningen och de tyckte att jag skulle komma in. Ringde kring 02:30, kom in kring 03:30, värkarna drog igång på riktigt där efter nån halvtimme & 05:16 är hon född!

Ja, diarren slapp jag sen. Men nog kom det lite, men det hann jag inte tänka på mer än i nån hundradelssekund och de var supersnabba med o "städa undan" utan några som helst kommentarer eller krussiduller. Jag var oxå väldigt nojjig över det, men det var inget man behövde eller hann, tänka på sen när det väl gällde!
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?