Autumnleaf76 skrev 2013-08-05 07:03:09 följande:
Fridolina83: Frågan är hur vet man? Eller rättare sagt med tanke på din historia, när bör man åka in? Har 1 1/2 timmes bilresa till förlossningen :(
Har inga värkar. Men det molar nertill i magen. Småöm. Men med tanke på diarrén är ju inte det så konstigt.
Slapp du diarre under förlossningen? Min nojja, att man ska skita ned sig (och omgivningen) med diarre :(
Om du är osäker, ring förlossningen o fråga! Hellre en gång för mycket än en gång för lite :) Jag tyckte inte heller att jag hade några värkar, eftersom det ju inte gjorde ont. Men det var tydliga sammandragningar som startade med lättare molvärk i ryggen, gick runt till magen som hårdnade och det ökade i intensitet med molvärk i magen, och så gick det över efter nån minut. Sen började det om. Ibland missade jag när "värken" startade eftersom det var lite diffust, och inte gjorde ont. Men använde vä
rktimer.se och insåg att det var väldigt regelbundet efter ett par timmar hemma. Satt i soffan och spelade bubbleshooter mitt i natten :P Så jag ringde förlossningen och de tyckte att jag skulle komma in. Ringde kring 02:30, kom in kring 03:30, värkarna drog igång på riktigt där efter nån halvtimme & 05:16 är hon född!
Ja, diarren slapp jag sen. Men nog kom det lite, men det hann jag inte tänka på mer än i nån hundradelssekund och de var supersnabba med o "städa undan" utan några som helst kommentarer eller krussiduller. Jag var oxå väldigt nojjig över det, men det var inget man behövde eller hann, tänka på sen när det väl gällde!