september2012 skrev 2013-08-07 13:17:25 följande:
Cateyes: oj det lät inte bra, vill du berätta???skönt att ni mår bra iaf.
Jag blev inlagd för igångsättning då jag fick havandeskapsförgiftning och allt gick bra fram tills jag var öppen 7 cm. Jag ville ha epidural men de kunde inte sätta den!! Så jag fick nöja mig med lustgas. Bebisen var beräknad till 4,700 så jag var jätte rädd, men alla sa att det inte var några problem.
När jag skulle krysta så tog det jätte långt tid att huvudet skulle komma ut så jag fick bäckenbottensbedövning och barnmorskan klippte mig. Huvudet kom ut men axlarna satt fast i ca 10 min. Vid den här tidpunkten hade några till rusat in i rummet och de drog och drog för att få ut honom. När de började pressa på min mage så tog jag lustgas och försvann till en annan värld eller så svimmade jag, smärtan går inte att beskriva.
När jag vaknade upp var min son ute, min man grät och var upprörd och jag förstod inte vad som hade hänt. Började skrika efter mitt barn och han var i ett annat rum där dom försökte få liv i honom då han inte andades och hjärtat var lite långsam. De där minuterna var hemska, när jag trodde att han hade dött. Som tur är gick det relativt bra för honom men det var riktigt nära ögat. Det "enda" han har är ett arm som blev skadad. Tur att han inte fick syrebrist.
Jag sprack hela vägen och fick sys på operation.
Nu vart det långt :-S