• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Autumnleaf76

Avvaktar. Har inga värkar eller regelbundna sammandragningar just nu. Men magen är orolig och vill tömma sig. Hoppas det avtar för att ha diarre i kombo med min gigantiska hemorrojd var inte kul. Aj :(

• Autumnleaf76

Men ang min mage. Den har redan gått från diarre till "normal". Kan nattens mensvärk orsakat diarrén?

• kampfisken

Autu..76- du borde ringa din husläkare idag för att få en akuttid måste vara ett helvete att ha det sådära, dom måste ju ha snabb hjälp för detta.

• jagvill85

Är på BF+9 nu men  det går lite framåt. Var hos bm på koll igår morse och fick lite akupunktur (tror inte riktit på sånt annars men man ska väl ta alla chanser) och en hinnsvepning. Var ute och promerade hela dagen och vid 22-tiden satt värkarna igång, var 5e min. Sådär att man inte kan sitta stilla för att det gör så ont. Åkte til FL vid midnatt och fick en riktig bergskedja på ctg:n. Vid 2-tiden började det dock avta lite i styrka och kom endast var 10e min så fick åka hem o vila eftersom livmoderhalsen endast var "ett finger" öppen. Har nu fortsättningsvis värkar ca var 10e min men det är bara att uthärda och invänta att det ska bli värre...huh! Som tur var hade jag redan en igångsättning inplanerat till ikväll så om inte värkarna ökar i intensitet så hoppas jag på att få lite hjälp med det...

Tycker också det är jättesvårt att veta när man ska  åka in...vissa verkar ju ha några enstaka värkar o så föds bebisen direkt medan andra går med värkar i flera dagar innan det händer nåt...Obestämd

• Autumnleaf76

Var på toa och fick se en blodblandad flytning på pappret. Som kommer ifrån slidan. Sedan betydligt mer blod från baken där tydligen hemorrojderna börjat blöda :(

Ringde förlossningen o de trodde blodet från slidan berodde på aktiviteter i livmodern. Jag skulle avvakta å återkomma när det drar igång.

Passa på och fråga om hemorrojderna. Blev lovad hjälp av läkare där efter förlossningen om det behövdes.

Har ju inte direkt lust nu att åka till hc med hemorrojderna. Nu vill jag vara hemma och vänta på bebis.

• Piff4

Bf+1, varit hos bm idag är öppen 2cm, hoppas bebisen vill komma snart!!

• hellof

Idag på fm kom våran fina kille, allt gick bra.. Lustgas, en bra man, barnmorska och undersköterska som stöttade gjorde att jag klarade det bra :)

• carro93
    hellof skrev 2013-08-05 23:02:56 följande:
    Idag på fm kom våran fina kille, allt gick bra.. Lustgas, en bra man, barnmorska och undersköterska som stöttade gjorde att jag klarade det bra :)
    Grattis!! :D
  • Bebbe3

Igår 09.23 kom min lilla Elias :) 4316 tung och 51 cm lång ren kärlek :)

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?