• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • jagvill85
    CupcakeDream skrev 2013-07-26 22:18:49 följande:
    Jagvill85: är det rutin att dom kollar tappen osv på de sista kontrollerna? Även uppskattar vikt? Jag tycker man har ingen koll alls själv:)
     Eftersom jag haft mycket SD så kollade hon tappen och vikten frågade jag mig till (sf-mått på 35) men så bor jag i Schweiz också så ve.t inte riktigt hur det är med rutinerna här. Hinnsvepningen har gett en ordentlig mensvärk och lite blödningar men ingen bebis än så länge...läste att det ökar chans till förlossning endast med 30% inom de kommande 48h..
  • m00min

2 dagar kvar. Det går tungt nu. Fötterna och händerna sväller för nu har värmen hittat hit. Men det går då man vet att det bara är pyttelite kvar

• Sara 86

v39+2 nu, efter att ha haft värkar 2 kvällar i rad och lite in på natten  samt svettningar av att bara sitta som sen avtagit så sitter jag här nu med rejäl mensvärk och jätte svettningar igen utan att göra ngt..samt magknip och kass mage..Hoppas så att det är ngt på G nu.  

Grattis till er som fått era små redan :) 

• Fransa

Mitt skämt om en tredagarsförlossning slog visst in Flört Värkarna började den 22:a och den 25 juli kom hon äntligen! Förlossningen blev ett marathon med värkar utan paus efter att de tog vattnet, men trots detta värkstimulerande dropp då de inte var tillräckligt effektiva, krystvärkar redan vid sex cm (som jag var tvungen att hålla emot) och sedan helt öppen i fem timmar innan de till slut drog ut henne. Sugklocka krävdes, då hon låg lite knasigt och inte kom ut själv.

Här är Olivia, en stor tjej på 53 cm och 4250 gram!

• Autumnleaf76

Grattis till er som fått era små mirakel :)

Här är det tungt. Känns som bebisar aldrig tänker komma ut. Bf om 6 dagar. Svettas, mår illa o ont av foglossning. Och denna värme. Puh!

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?