• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Pixx
    miss westerlund skrev 2013-07-23 17:40:15 följande:
    Känner likadant. Foglossningen håller på att bryta ner mig. Jag orkar inte ha så här ont nå mer. Har bf 7/8. Kanske ska höra med min barnmorska om hon kan försöka reta igång nåt. Är nog ett stort barn också så känner att det vore bra av flera orsaker.

Har samma bf som dig :) hoppas att du får komma igång snabbt, har haft lite foglossning men bara och veta hur det känns gör att jag lider med dig (o andra) som har mycket.

har stickningar neråt o mage spänd annars inget här än, inte ens några läckande bröst Och inga svullna ben eller fötter ... Tror att våran lilla trivs lite för bra i magen men hon på ul tror att vi inte kommer till tiden vi fått den 6/8. Liten bebis sm beräknas väga ca 3 kg men känns ibland som hon väger 15 kg :/
  • miss westerlund
    Piff4 skrev 2013-07-23 18:24:04 följande:
    Käkar du några värktabletter? Jag äter Citodon, hjälper inte så jätte mkt mot smärtan men jag blir så trött av dom så jag kan sova lite iaf. Sen använder jag kryckor det lilla jag är uppe, så det är också att rekommendera om du inte redan har det.

Jag varvar mellan alvedon och citodon då jag inte är så förtjust i att ta det sistnämnda. Men ibland har man ju inget val. Som du skriver så får man ju sova lite bättre iaf. Skulle nog egentligen behöva kryckor sen länge men har inte skaffat. Är nog en blandning av orklöshet som gör attjag inte tar tag i saker och att det känns så trist att gå med kryckor. Jag vankar fram i världens långsammaste takt och bara korta sträckor som inomhus och till och från bilen. När jag ser folk Ute och gå så blir jag så avis. Sist jag gick en promenad, som var långsam och inte så lång, var i februari tror jag. Kommer du att få medicinsk igångsättning om retningen inte hjälper?
  • miss westerlund

Qg

jagvill85 skrev 2013-07-23 19:17:20 följande:
    Läste just att du igår skrivit att du har bf 4/8 Hoppas för din och miss westerlunds skull att det blir av snart! Låter jobbigt med sådär illa foglossning! 

Tack för omtanken hoppas jag med . För min del så är det väldigt jobbigt men då har jag nog skonats.ganska väl från andra jobbiga gravidkrämpor som många andra har. De flesta av oss mår nog hyfsat dåligt just nu. Tyvärr. ..
  • miss westerlund
    Pixx skrev 2013-07-23 19:54:21 följande:
    Har samma bf som dig :) hoppas att du får komma igång snabbt, har haft lite foglossning men bara och veta hur det känns gör att jag lider med dig (o andra) som har mycket. har stickningar neråt o mage spänd annars inget här än, inte ens några läckande bröst Och inga svullna ben eller fötter ... Tror att våran lilla trivs lite för bra i magen men hon på ul tror att vi inte kommer till tiden vi fått den 6/8. Liten bebis sm beräknas väga ca 3 kg men känns ibland som hon väger 15 kg :/

Tack hoppas hoppas hoppas att den lille är redo att komma ut snart, för dig med! Är så jobbigt att vänta. Känns ju redan som att man väntat en hel evighet. Jag gick över 9 dagar med första och de var nog de längsta dagarna i mitt liv. Jag har länge tänkt att vår kommer att komma den 6/8 eftersom min systerdotter fyller år då
  • Pixx
    miss westerlund skrev 2013-07-23 20:49:30 följande:
    Tack hoppas hoppas hoppas att den lille är redo att komma ut snart, för dig med! Är så jobbigt att vänta. Känns ju redan som att man väntat en hel evighet. Jag gick över 9 dagar med första och de var nog de längsta dagarna i mitt liv. Jag har länge tänkt att vår kommer att komma den 6/8 eftersom min systerdotter fyller år då

Mamma tycker lillan ska komma den 30 så att hon "slipper" fylla år :) lägga över fokusen kalla hon nog det.

jag har rejäl överskottsenergi och så måste man vila :/ så vi kör varannan dag som gör vi något, handla, tur i skogen, iväg hos vänner osv och varannan dag så gör vi inget. O försöker få in 1-2 timmars vila varje dag. Jag vaggar knappt när jag går heller så undrar om BM har fel om min bf :P
  • Fransa

Åkte in för kontroll igår efter två sömnlösa nätter samt 20 timmar med värkar var sjätte minut. Knappt två ynka centimeter var betalningen för dessa 20 timmar!Förvånad Så, jag fick välja om jag ville sova kvar där på nåt starkare, eller åka hem med citodon och bricanyl. Jag valde det senare. Sov till ca tre inatt när värkarna satte igång igen. Hoppas att det händer mer idag!

• isolde 79

Ojoj så spännande!
    Har bf på söndag, och inga som helst tecken på något....
    Lycka till!! 

• hellof
    TheQueenMum skrev 2013-07-24 10:44:14 följande:
    Heej Tjejer 

Nu gick slämproppen här :)  Lite nervös nu hihi.. 

Spännande :) då närmar det sig för dig...
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?