• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-21 22:44:38 följande:
    Jag ska försöka ordna upp detta! JAg är sjukt orolig nu i och med att det är 3,1 kilo.
    O kanske måste vara själv med, 
    Har du trångt bäcken eller? För i vanliga fall anses väl inte 3,1 kg vara stort utan mer normalt?
  • Carror

Aapple- mitt första barn vägde 2.9kg sprack inte. Va också rädd att spricka denna gången då dom räknade ut att hon skulle vägt 3.8 men hon kom ut på 4.2kg och sprack inget ändå.
    Det kommer gå bra för dig! Håller tummarna att de startar inom kort:)

• Aapple
    Carror skrev 2013-07-22 07:37:41 följande:
    Aapple- mitt första barn vägde 2.9kg sprack inte. Va också rädd att spricka denna gången då dom räknade ut att hon skulle vägt 3.8 men hon kom ut på 4.2kg och sprack inget ändå.
    Det kommer gå bra för dig! Håller tummarna att de startar inom kort:)
    Jag hade också ett lite mindre än ditt barn, men är absolut inte sugen på att föda större än 3 kilo.
    Man kan ju ha turen att inte spricka vid så stora barn men jag vill inte ta risken heller.  
  • majsis08

Ursäkta men varför skaffar du barn dom flesta bebisar väger över tre kilo ! Och andra får då stå ut med det så varför skulle dom göra ett undantag ? Vilken vecka är du i ? Min dotter vägde 3100 när hon föddes i vecka 36 och dom satte igång mej men de va pga av havandeskapsförgiftning !!

• Aapple
    majsis08 skrev 2013-07-22 11:01:34 följande:
    Ursäkta men varför skaffar du barn dom flesta bebisar väger över tre kilo ! Och andra får då stå ut med det så varför skulle dom göra ett undantag ? Vilken vecka är du i ? Min dotter vägde 3100 när hon föddes i vecka 36 och dom satte igång mej men de va pga av havandeskapsförgiftning !!
    Denna gången blev jag gravid då läkaren har förklarat mig mig med barnlöshet. Inte har dem sagt så till mig o sen ska man få barn,

är i v 39+2 eller 40+2.

Ja alltså det blir bra mkt dyrare för vården man ska ha i efterhand o om man får kompicationer.
    SÅ varför riskera eller utsätta sin kropp för det?

• jagvill85
    Aapple skrev 2013-07-22 11:03:45 följande:
    Denna gången blev jag gravid då läkaren har förklarat mig mig med barnlöshet. Inte har dem sagt så till mig o sen ska man få barn,

är i v 39+2 eller 40+2.

Ja alltså det blir bra mkt dyrare för vården man ska ha i efterhand o om man får kompicationer.

Grattis till bebis i såna fall!! Antar att du är glad att det blir syskon iaf.
    Vill inte blanda mig i diskussionen. Tycker att alla har rätt att känna och tycka på sitt sätt. Men har också hört att igångsättning kan ha sina komplikationer också och att man därför inte gör det  om det inte är "livsviktigt" för mamman el bebis. Men ifall du har förlossningsskräck (en form av det iaf) så borde du ju ha kunnat diskutera till dig en igångsättning el kejsarsnitt på förhand? Fast det kanske beror på väl kanske på var man bor.
    Hade en vän som sprack mycket men i efterhand förstod jag att det hade kunnat bero på att bm inte hade varit helt tydligt med när hon skulle krysta och inte. 
  • Aapple
    jagvill85 skrev 2013-07-22 11:13:32 följande:
    Grattis till bebis i såna fall!! Antar att du är glad att det blir syskon iaf.
    Vill inte blanda mig i diskussionen. Tycker att alla har rätt att känna och tycka på sitt sätt. Men har också hört att igångsättning kan ha sina komplikationer också och att man därför inte gör det  om det inte är "livsviktigt" för mamman el bebis. Men ifall du har förlossningsskräck (en form av det iaf) så borde du ju ha kunnat diskutera till dig en igångsättning el kejsarsnitt på förhand? Fast det kanske beror på väl kanske på var man bor.
    Hade en vän som sprack mycket men i efterhand förstod jag att det hade kunnat bero på att bm inte hade varit helt tydligt med när hon skulle krysta och inte. 
    Jo det vet jag. Jo kejsarsnitt i mitt län är extremt svårt att få. Men kesarsnitt är ju en komplication med då jag behöver kanske hjälp 1 månad framåt o det blir lite svårt i vår familj i alla fall.
    Ja det gäller ha en tydlig bm när man föder också det hjälper ju,
  • m00min

Men. Det är större risk att spricka vid igångsättning eftersom värkarna är mer forcerade.

Själv blev jag klippt med första 3710g och hade turen att bara spricka lite med andra på 4160g. Som var igångsättning. Men han kom ut så snabbt att det inte fanns tid att hålla vama kompresser mot mellangården.

• Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-22 11:03:45 följande:

är i v 39+2 eller 40+2.

Vill inte heller riktigt lägga mig i för det är ditt liv och ditt barn. Men du verkar mer fokuserad och brydd om din egen kropp än om bebisens välmående. Du har sagt t.ex att du hellre svälter dig själv sista dagarna för att bebisen inte ska gå upp mer i vikt och du vill heller inte äta mycket för att du är rädd för att gå upp i vikt för du skrev att du tyckte dina 8-9 kg var alldeles för mycket redan.

Lite smärta och obehag är väl ett jäkligt lindrigt inslag i det hela för att få ett älskat litet barn?! Iaf för mig..

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?