• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Aapple

Men hur gick förlossningen då med 4,2 kilo? Annars borde du ju hänvisa till det o säga att du är orolig om du ex sprak mkt etc.

miss westerlund skrev 2013-07-18 19:26:19 följande:
    Det är tredje. Med första fick jag gå på tul ganska ofta i slutet för hon var liten. Med andra hade jag sthaor mage och hon var ganska stor, 4320. Men det är 7 år sedan jag fick sista så jag kommer inte ihåg vad jag hade för sf-mått då. Hade velat veta det för att kunna jämföra. Nu är det dessutom en pappa som är typ dubbelt så stor som till de andra. Tänker att det kan säkert också spela in. Jag är så dålig på att stå på mig.tyvärr ..

• miss westerlund
    Aapple skrev 2013-07-18 20:22:19 följande:
    Men hur gick förlossningen då med 4,2 kilo? Annars borde du ju hänvisa till det o säga att du är orolig om du ex sprak mkt etc.

Jag sprack ganska så mycket. Barnmorskan var osäker på om jag hade spruckit hela vägen, sfinkterruptur, så hon tillkallade förlossningsläkaren för att undersöka. Hann ju bli rädd när hon pratade om att det kanske behövde opereras. Gick inte så bra att varken sitta eller gå på nån vecka. Hade en kudde med mih överallt. Så nu är jag rädd att det här barnet ska bli ännu större och att det ska spricka hela vägen då. Sprack även en del med första som vägde 3 kg. Jag får fundera över hur jag ska göra.
  • jagvill85
    m00min skrev 2013-07-18 18:12:21 följande:
    Jag har suttit djupt på huk (aj!) så att bebisen skall sjunka ner ordentligt och det har funkat, bebisen är lågt nere nu. Så nu gäller det att få igång sammandragningarna.

Här i finland pratar man om de tre S:en: sauna, seksi ja siivous. Alltså bastu, sex och städning som skall få igång en förlossning. Jag har just städat och de två andra blir det än ikväll
    De tre S:n Hade inte heller hört om det förut, skall prova de två "svenska" S:n idag Och att sitta på huk, synd bara att det inte finns några blåbär att plocka här, blev riktigt snål (läs:sugen ) på blåbärspaj med vaniljsås!!

• Casslo08
    jagvill85 skrev 2013-07-19 10:04:39 följande:
    De tre S:n Hade inte heller hört om det förut, skall prova de två "svenska" S:n idag Och att sitta på huk, synd bara att det inte finns några blåbär att plocka här, blev riktigt snål (läs:sugen ) på blåbärspaj med vaniljsås!!

Kom till norrlandsskogarna,här är det blått så långt ögat kan nå!
  • jagvill85
    Casslo08 skrev 2013-07-19 10:10:43 följande:
    Skulle gärna!!! Bor i Schweiz men här finns det åtminstone mycket uppförsbackar att gå i ifall det skulle kunna lyckas få igång fl
  • carro93
    Casslo08 skrev 2013-07-19 10:10:43 följande:
  • Casslo08
    jagvill85 skrev 2013-07-19 11:06:44 följande:
    Skulle gärna!!! Bor i Schweiz men här finns det åtminstone mycket uppförsbackar att gå i ifall det skulle kunna lyckas få igång fl
    Hehe,okej,ja då blir det lite väl dyra blåbär för dig ;)
  • Aapple
    miss westerlund skrev 2013-07-18 22:02:53 följande:

Jag sprack ganska så mycket. Barnmorskan var osäker på om jag hade spruckit hela vägen, sfinkterruptur, så hon tillkallade förlossningsläkaren för att undersöka. Hann ju bli rädd när hon pratade om att det kanske behövde opereras. Gick inte så bra att varken sitta eller gå på nån vecka. Hade en kudde med mih överallt. Så nu är jag rädd att det här barnet ska bli ännu större och att det ska spricka hela vägen då. Sprack även en del med första som vägde 3 kg. Jag får fundera över hur jag ska göra.
    Ja men då borde du hänvisa till detta o förklara din oro, eller om din sambo är med o förklarar kanske med! 
  • Aapple

När man går ska man känna ett jävla tryck nedåt eller är det vanligt så mot slutet? 
    Kände inte så sist 

• Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-19 13:10:58 följande:
    När man går ska man känna ett jävla tryck nedåt eller är det vanligt så mot slutet? 
    Kände inte så sist 
    Jag känner så åxå,som om huvudet är halvvägs ute nästan!
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?