• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • majsis08
    Casslo08 skrev 2013-07-22 12:01:48 följande:
    Vill inte heller riktigt lägga mig i för det är ditt liv och ditt barn. Men du verkar mer fokuserad och brydd om din egen kropp än om bebisens välmående. Du har sagt t.ex att du hellre svälter dig själv sista dagarna för att bebisen inte ska gå upp mer i vikt och du vill heller inte äta mycket för att du är rädd för att gå upp i vikt för du skrev att du tyckte dina 8-9 kg var alldeles för mycket redan. Lite smärta och obehag är väl ett jäkligt lindrigt inslag i det hela för att få ett älskat litet barn?! Iaf för mig..

Håller helt med dig !!
  • Aapple
    Casslo08 skrev 2013-07-22 12:01:48 följande:

Vill inte heller riktigt lägga mig i för det är ditt liv och ditt barn. Men du verkar mer fokuserad och brydd om din egen kropp än om bebisens välmående. Du har sagt t.ex att du hellre svälter dig själv sista dagarna för att bebisen inte ska gå upp mer i vikt och du vill heller inte äta mycket för att du är rädd för att gå upp i vikt för du skrev att du tyckte dina 8-9 kg var alldeles för mycket redan.

Lite smärta och obehag är väl ett jäkligt lindrigt inslag i det hela för att få ett älskat litet barn?! Iaf för mig..

Klart man bryr sig om sin kropp, om man kan minimera risken för att spricka så gör jag det.
    Hört många som får operar om sig där nere etc. Det är mitt  stora problem men om det är dem som vill föda 4-5 kilo bebisar o spricka totalt roligt för er,  Ja givetvis vill man inte bli en flodhäst allt ska ju ned sen också o jag ska inte amma så då är det inte lika lätt. Men vi alla är olika o jag respekterar era åsikter
  • m00min
    Aapple skrev 2013-07-22 12:43:50 följande:
    Klart man bryr sig om sin kropp, om man kan minimera risken för att spricka så gör jag det.

Hört många som får operar om sig där nere etc. Det är mitt  stora problem men om det är dem som vill föda 4-5 kilo bebisar o spricka totalt roligt för er,  Ja givetvis vill man inte bli en flodhäst allt ska ju ned sen också o jag ska inte amma så då är det inte lika lätt. Men vi alla är olika o jag respekterar era åsikter

Du borde för din egen skull jobba på din kroppsuppfattning och självkänsla. Det är inte sunt att banta en bebis som är i magen. Att spricka LITE är inte hela världen. Ingen vill väl föda 4-5 kg bebisar. Min beräknas redan till 4000g. Och jag vill ha igångsättning/ att förlossningen startar NU. Men pga att jag är rädd att bebisen inte skall må bra om den är för stor inte direkt för att jag är rädd för min egen del. Jag är livrädd för snitt men har nu en månad försökt ställa in mig på att det kan bli snitt. Att jag hållit diet har inte hjälpt min bebis. Den växer iallafall i egen takt.

Ta hand om dig och tänk på bebisens bästa. Man får inte banta då man är gravid. Fick jag höra senast 2 veckor sedan av gynekologen jag besökte.
  • Aapple

Bantar absolut inte men jag tänker givetvis i bland på vad jag äter inte jämt men i bland.  Nej men jag är superrädd för att spricka missförstå mig inte, var rädd inför första barnet men det gick bra tack vara en grym BM som instruerade etc men hade värkar i ca 13 timmar.

m00min skrev 2013-07-22 13:02:06 följande:

Du borde för din egen skull jobba på din kroppsuppfattning och självkänsla. Det är inte sunt att banta en bebis som är i magen. Att spricka LITE är inte hela världen. Ingen vill väl föda 4-5 kg bebisar. Min beräknas redan till 4000g. Och jag vill ha igångsättning/ att förlossningen startar NU. Men pga att jag är rädd att bebisen inte skall må bra om den är för stor inte direkt för att jag är rädd för min egen del. Jag är livrädd för snitt men har nu en månad försökt ställa in mig på att det kan bli snitt. Att jag hållit diet har inte hjälpt min bebis. Den växer iallafall i egen takt.

Ta hand om dig och tänk på bebisens bästa. Man får inte banta då man är gravid. Fick jag höra senast 2 veckor sedan av gynekologen jag besökte.
  • TheQueenMum

Ojojoj, känns lite Hett här inne Tungan ute Själv går man in i V 39 i morgon och längtar otroligt mycket efter bebis nu hihi... Förstår att det pågår en diskussion om diverse komp, under och efter FL. Jag själv födde min son på 4000g fick bli klippt lite där&här men som syddes ihop bra utefrån vad jag själv kan se. Det som oroade mig var att jag fick en bristning på 15 cm inne i livmodern som de också fick sy ihop!

Jag har då aldrig hört om igångsättning pga. skönhetsideal!!  När man blir med barn vet man ju med sig att den kommer komma ut på följande sätt!! Nertill el hur? Om de nu inte avviker från de naturliga då vill säga....

Ett tips är ju att skriva i sitt FL-brev om sina funderingar och tankar kring detta och även påminna BM på Fl att dem skall vara extra noga att info dig/er under värkarbetet. De du själv kan göra är att olja mellangården från start på din grav. Men men jag vet inte!!

Min "lille" gissade Bm idag på 5200g ojoj :O   

• Aapple
    TheQueenMum skrev 2013-07-22 13:14:16 följande:
    Ojojoj, känns lite Hett här inne Tungan ute Själv går man in i V 39 i morgon och längtar otroligt mycket efter bebis nu hihi... Förstår att det pågår en diskussion om diverse komp, under och efter FL. Jag själv födde min son på 4000g fick bli klippt lite där&här men som syddes ihop bra utefrån vad jag själv kan se. Det som oroade mig var att jag fick en bristning på 15 cm inne i livmodern som de också fick sy ihop!

Jag har då aldrig hört om igångsättning pga. skönhetsideal!!  När man blir med barn vet man ju med sig att den kommer komma ut på följande sätt!! Nertill el hur? Om de nu inte avviker från de naturliga då vill säga....

Ett tips är ju att skriva i sitt FL-brev om sina funderingar och tankar kring detta och även påminna BM på Fl att dem skall vara extra noga att info dig/er under värkarbetet. De du själv kan göra är att olja mellangården från start på din grav. Men men jag vet inte!!

Min "lille" gissade Bm idag på 5200g ojoj :O   
    Men alltså gud får du ingen igångsättning eller kejsarsnitt med så stort barn?
    Givetvis vet jag att det ska ut på ett sätt o därför första gången inte krävde kejsarsnitt men jag tror ett större barn är tuffare att få ut o större risk att spricka.
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-22 13:29:12 följande:
    Givetvis vet jag att det ska ut på ett sätt o därför första gången inte krävde kejsarsnitt men jag tror ett större barn är tuffare att få ut o större risk att spricka.
    Men 3 kg är INTE ett större barn. 
  • TheQueenMum
    Aapple skrev 2013-07-22 13:29:12 följande:
    Ne min Bm sa att huvudet é inte större för att barnet väger mera :/ Nu börjar tillochmed jag bli lite skraj av vad jag läser här på FM :/ Borde jag oroa mig?
  • Aapple
    TheQueenMum skrev 2013-07-22 14:45:28 följande:
    Ne min Bm sa att huvudet é inte större för att barnet väger mera :/ Nu börjar tillochmed jag bli lite skraj av vad jag läser här på FM :/ Borde jag oroa mig?
    Alltså vid 5 kilo så hade jag varit grymt orolig. Ja huvudet är väl det samma men sen ska armar ben mm ut med i vissa fall knäcker dem ju nyckelbenet på barnet för att få ut dem 
  • TheQueenMum
    Aapple skrev 2013-07-22 14:51:22 följande:
    Alltså vid 5 kilo så hade jag varit grymt orolig. Ja huvudet är väl det samma men sen ska armar ben mm ut med i vissa fall knäcker dem ju nyckelbenet på barnet för att få ut dem 
    Förvånad Va? okej, kanske får ringa några samtal då... inte för bara min skull utan lillen som kan skadas då av det.
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?