TheQueenMum skrev 2013-07-22 13:14:16 följande:
Ojojoj, känns lite Hett här inne
Själv går man in i V 39 i morgon och längtar otroligt mycket efter bebis nu hihi... Förstår att det pågår en diskussion om diverse komp, under och efter FL. Jag själv födde min son på 4000g fick bli klippt lite där&här men som syddes ihop bra utefrån vad jag själv kan se. Det som oroade mig var att jag fick en bristning på 15 cm inne i livmodern som de också fick sy ihop!
Jag har då aldrig hört om igångsättning pga. skönhetsideal!! När man blir med barn vet man ju med sig att den kommer komma ut på följande sätt!! Nertill el hur? Om de nu inte avviker från de naturliga då vill säga....
Ett tips är ju att skriva i sitt FL-brev om sina funderingar och tankar kring detta och även påminna BM på Fl att dem skall vara extra noga att info dig/er under värkarbetet. De du själv kan göra är att olja mellangården från start på din grav. Men men jag vet inte!!
Min "lille" gissade Bm idag på 5200g ojoj :O
Men alltså gud får du ingen igångsättning eller kejsarsnitt med så stort barn?
Givetvis vet jag att det ska ut på ett sätt o därför första gången inte krävde kejsarsnitt men jag tror ett större barn är tuffare att få ut o större risk att spricka.