• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Aapple

Ja alltså jag vill inte nojja upp dig på något vis. Men jag hade ringt o krävt i gångsättning. När har du bf?
    jag menar då kan den ju lägga på sig yttligare. 

• carro93

Ni som har fått veta att ni bär på stora bebisar, har ligger ni högt på sf-måttet? 

Man är ju såklart orolig att man ska få en väldigt stor bebis, det är ju helst något man slipper såklart..

• TheQueenMum
    Aapple skrev 2013-07-22 15:04:56 följande:
    Ja alltså jag vill inte nojja upp dig på något vis. Men jag hade ringt o krävt i gångsättning. När har du bf?
    jag menar då kan den ju lägga på sig yttligare. 
    Bf 5/8  Sf mått idag 40. Skall man vända sig till FL då ? 
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-22 14:51:22 följande:
    Alltså vid 5 kilo så hade jag varit grymt orolig. Ja huvudet är väl det samma men sen ska armar ben mm ut med i vissa fall knäcker dem ju nyckelbenet på barnet för att få ut dem 

Men sluta föra över dina egna rädslor på andra och göra dem oroliga! Nu blir jag nästan irriterad.

--------------------------------

TheQueenMum: Tycker du ska lita på vad din bm säger,för det finns de som föder små barn som spricker. Oftast har det att göra med hur fort barnet kommer och bm på FL brukar vara enormt duktiga på att tala om hur och när du ska krysta för att undvika att du spricker.

• TheQueenMum

Casslo08- Ja jag får göra det, tänkte bara på detta med att knäcka nyckelben mm, vet ju att man gjorde så förr och naturligtvis om de é någon nödsituation!!  Jag får hoppas på det bästa :) Men han får gärna komma ut snarast för det börjar bli väääldigt trångt hihi :) 

• Zoey

Tänkte bara säga att jag födde nu den 13:e juli och fick en flicka på endast 2728 g. Jag sprack både vaginalt plus en rejält lång spricka längs med hela insidan på ena inre blygdläppen. Så haka inte upp er på det därmed stor bebis. De finns de som får små bebisar som jag som ändå spricker en hel del och de som får stora bebisar som inte spricker alls. Önskar er alla lycka till iaf :)

• plussa

Jag var på TUL idag. 36+5. Bebis beräknades väga 4050g nu, så den ligger 40 % över kurvan. SF mått 39 idag.

Jag har fått tid för igångsättning på onsdag, så bara imorgon med kvar. =)

Men vill också påpeka att detta inte bara hade med storleken att göra utan tendens till preeklampsi, osv.

Så att föda bebisar på 4500 g är inget konstigt.

Och Thequeenmom, den enda gången det knäcks något nyckelben är om man drabbas av en skulderdystoci, där bebisen fastnar med axeln under blygdbenet, vilket är ovanligt,  och har mer med hur värkarna är än hur stort barnet är.
    Så en induktion är inte alltid att föredra. Bara för att lugna dig lite efter vissa kommentarer här. =)

• TheQueenMum
    plussa skrev 2013-07-22 18:11:57 följande:
    Jag var på TUL idag. 36+5. Bebis beräknades väga 4050g nu, så den ligger 40 % över kurvan. SF mått 39 idag.

Jag har fått tid för igångsättning på onsdag, så bara imorgon med kvar. =)

Men vill också påpeka att detta inte bara hade med storleken att göra utan tendens till preeklampsi, osv.

Så att föda bebisar på 4500 g är inget konstigt.

Och Thequeenmom, den enda gången det knäcks något nyckelben är om man drabbas av en skulderdystoci, där bebisen fastnar med axeln under blygdbenet, vilket är ovanligt,  och har mer med hur värkarna är än hur stort barnet är.
    Så en induktion är inte alltid att föredra. Bara för att lugna dig lite efter vissa kommentarer här. =)
    Ahh Phuu... de gjorde du sannerligen :)  Hoppas allt går bra för dig:) Lycka till :)
  • Elas

Stort barn är oftast inte själva problemet utan det är huvudomfånget som är...
    Min son vägde 4820g och det blev efter en utdragen FL tillslut akut snitt, men det berodde på att hans HUVUD inte kunde tränga ner i bäckenet.. Huvudet är ju störst å sen brukar ju kroppen bara åka med ut.
    Väntar nu hans lillebror men är betydligt mindre denna gången så det blir nog inte riktigt en lika stor bebis, å det enda jag är orolig över är om hans huvud kommer vara lika stort som brorsans, inte över hur mkt han väger......

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?