• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Aapple

Ja det beror väl på. Men har man passerat v 38 är man ju klar så att säga. Jag ska prata med bm om igångsättning tisdag

carro93 skrev 2013-07-20 22:36:06 följande:
    Så om tappen är mogen kan man få en även fast man inte har passerat BF?

• Aapple

Tror ni man kan få igångsättning på bf dagen pga är rädd nu som fan för att spricka. Sist hade jag en liten bebis men nu räknads denna väga ca 600 gr mera samt ät ev själv vid förlossning pga andra omständigheter om jag inte föder i helgen?

• Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-21 21:43:56 följande:
    Tror ni man kan få igångsättning på bf dagen pga är rädd nu som fan för att spricka. Sist hade jag en liten bebis men nu räknads denna väga ca 600 gr mera samt ät ev själv vid förlossning pga andra omständigheter om jag inte föder i helgen?
    Tror det är svårt att få igångsättning. De strävar ju efter att kroppen skall få sköta det själv i den mån det går. Men du kan ju alltid fråga!
  • Aapple

Alltså min bm vill att jag är förlöst till tisdag annars skulle hon skicka en remiss eller något. Då borde det ju väl gå. Vill inte föda själv heller eller spricka upp allt. Fan

• CupcakeDream

Men du ska inte vara så orolig! Det finns massor som föder stora bäbisar varje dag! Spricka kan man ju göra ändå men bm brukar vara duktiga på att säga hur du ska krysta osv:) jag tror du klarar det jätte bra. Det är ju skit jobbigt för dig att oroa dig så! Min brors dotter vägde 5200 när hon föddes och det gick jätte bra! Stora barn är starka barn:)

• Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-21 22:25:05 följande:
    Alltså min bm vill att jag är förlöst till tisdag annars skulle hon skicka en remiss eller något. Då borde det ju väl gå. Vill inte föda själv heller eller spricka upp allt. Fan
    Ja,är det på det viset så borde det ju inte vara omöjligt.
  • Aapple
    CupcakeDream skrev 2013-07-21 22:40:06 följande:
    Men du ska inte vara så orolig! Det finns massor som föder stora bäbisar varje dag! Spricka kan man ju göra ändå men bm brukar vara duktiga på att säga hur du ska krysta osv:) jag tror du klarar det jätte bra. Det är ju skit jobbigt för dig att oroa dig så! Min brors dotter vägde 5200 när hon föddes och det gick jätte bra! Stora barn är starka barn:)
    Ja visst gör det det, Men jag vill inte föda en stor bebis o spricka upp allt o sen sy det. Varför göra allt kompicerat när det inte behövs? Spricka kan man ju som sagt men vet många som dem gjort fel på där jag bort sytt fel etc.  Ja visst går det föda 5,2 kilo. men det vill jag absolut inte. Då hellre äter jag inget nu om dagarna till jag flder för att undvika viktuppgång. 
  • Aapple
    Casslo08 skrev 2013-07-21 22:40:38 följande:
    Ja,är det på det viset så borde det ju inte vara omöjligt.
    Jag ska försöka ordna upp detta! JAg är sjukt orolig nu i och med att det är 3,1 kilo.
    O kanske måste vara själv med, 
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?