• Pixx

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Bf 7/8 här :) lite dålig tillväxt på bebisen o lite foglossning men annars ganska ok här

• Pixx

Jag tänkte med ta en ryggsäck :) har väl 7 km till förlossningen så glöms nått får sambon köra hem :)

• Pixx

Jag fick nappar gratis (2 st) i ett babypaket o köpte nappflaska på rea när jag köpte lite andra saker till bebisen på nätet, sådana dr Brown flaskor eller vad de heter, plus en flaska för typ 30 kr när jag var i ullared i fredags. Blöjor har vi kollat på vad priserna ligger på i lika butiker men vet inte vilken sort de blir än, har ett tag till o bestämma oss :)

någon som har tankar på hallonbladste? Har läst lite om de o de tipsar om att börja med det i v. 35 (tror jag de var). Funkar det eg?

• Pixx
    carro93 skrev 2013-06-13 19:43:09 följande:
    Vi har köpt en Crescent Classic 2012, ståtr monterad och klar i vardagsrummet :) Ni då?

Har samma som dig :)
  • Pixx
    Casslo08 skrev 2013-06-17 13:06:06 följande:
    Tänk att det bara är 49 dagar kvar till bf ! Vars har denna graviditet tagit vägen? :O Jag är misstänksam på att bebis redan fixerat sig. Känns som en handboll mellan benen,kissar hela tiden och magen har sjunkit rejält. Blir spännande med UL nästa tisdag och bm-besök dagen efter (onsdagen).   Hur är det med er andra tjejer?

Jag har 51 dagar kvar o har haft fixering i två veckor så det är nog samma för dig. Känner mer sparkar "uppe" nu än innan vändningen :)
  • Pixx

Väldigt intressant upplevelse idag. Kom på jag skulle klippa tånaglarna - YEAH right!

Inte det lättaste för man vill ju gärna göra på det sättet man är van vid, efter lite bök o stånk så blev de gjort men nu kommer jag 1. Vägra göra de innan bebisen är född eller 2. Be om hjälp :)

tur sambon jobbar annars hade han nog undrat vad jag höll på med ...

• Pixx

Är jag ensam om att ligga nederkant av kurvan o med liten bebis? :/ hade 18% för lite sista ul o ska kolla de igen på tisdag ...

• Pixx
    miss westerlund skrev 2013-06-25 00:14:05 följande:
    Ni som fått göra TUL, är det pga stort sf-mått eller tidigare stora babysar eller något annat kanske?

Våratförsta barn, mitt sf är normalt men fick extra ul pga jag har gjort en gbp och de var oroliga för tillväxten. Sist var hon 18% för liten men ska vara där kl 13 idag så får se vad som hänt sedan sist :) går in i v 35 på torsdag
  • Pixx

Allt såg bra ut för min del idag :) första ul med minus så var hon 16 % för liten, andra gången 18% för liten och idag har hon växt till sig så hon är "bara" 15 % för liten o väger ca 2 kg. Om ca 3 veckor är det dags för ul igen. Skönt att det går åt rätt håll!

nu börjar det närma sig tjejer, är ni nervösa? Hur är era respektive? Har de insett att det närmar sig? Min tror det är "lång tid kvar" ...

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?