• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Casslo08
    Fransa skrev 2013-06-14 09:26:18 följande:
    Gha! Gnäll... Är det någon som har något tips på hur man kan palla upp sig så att ryggen inte gör så förjordat ont när man sover?! Sover jag mer än typ fyra timmar, så får jag så vansinnigt ont i "filéerna" ungefär mitt på ryggen... Kan bara ligga på sidan, så det känns inte som att jag lyckas avlasta, hur jag än pular in kuddar här och var under mage, ben, bakom ryggen etc...
    Jag har samma problem. Ganska jobbigt att man måste ha ont t.o.m när det är meningen att kroppen ska få vila. Jag har inte hittat något som hjälper iaf :(
  • Casslo08

Enligt RUL så var det mest troligt att det är en pojke vi väntar denna gång,och jag har haft den känslan sen jag plussade Glad

• Casslo08

Och jag upplever också att bebisen är vildare nu än nånsin nöstan,igång hela tiden :P Och ONT gör det ibland.

• Zoey
    Fransa skrev 2013-06-14 09:26:18 följande:
    Gha! Gnäll... Är det någon som har något tips på hur man kan palla upp sig så att ryggen inte gör så förjordat ont när man sover?! Sover jag mer än typ fyra timmar, så får jag så vansinnigt ont i "filéerna" ungefär mitt på ryggen... Kan bara ligga på sidan, så det känns inte som att jag lyckas avlasta, hur jag än pular in kuddar här och var under mage, ben, bakom ryggen etc...

Har samma problem :/ Värker som tusan och jag får vända på mig hela tiden. Är jättevarm också så jag sover utan räcket. För mig går det bättre när jag knölar ihop täcket som en lång korv bredvid mig, lihger på sidan så att jag har lite täcke under magen och sedan lägger det översta benet över täcket. Brukar även ha en kudde som jag kramar om. Måste se väldigt roligt ut men det fungerar rätt bra för mig :) Innan hade jag som knep också att vara rejält trött när jag la mig. Jag vaknar automatiskt tidigt på morgonen men slutade sova middag och var uppe sent vara för att somna av utmattning till slut. Igår var vi dock på Förlossningsinfo och då tipsade Bm oss att inte göra så. Eftersom värkarna oftast sätter igång sent på kvällen och man sedan kan få hålla på i flera dygn utan ordentlig sömn sa hon att det var guld värt om man hade sovit eftmiddag och fått lite energi innan det satte igång. Så från o med idag blir det eftmiddagsvila igen :)
  • TheQueenMum
    Solig Veckan går mot sitt slut & vi kommer närmre var dag....Smile....

Någon mer som kissar floder just nu, helt galet de senaste två dygnen känns det som om jag kissat ut liter hihi... 
  • Fransa
    TheQueenMum skrev 2013-06-15 12:27:07 följande:

Någon mer som kissar floder just nu, helt galet de senaste två dygnen känns det som om jag kissat ut liter hihi... 
    Jag konstaterar tvärtom att jag kissar mindre nu! Istället för att gå upp 4-5 gånger per natt räcker det med typ en! Någons om har en teori om varför? Jag tänker att "ah, tänk om barnmorskan ruckade henne ur läge när hon skulle känna om hon var fixerad?!" ...men det kanske bara är fåniga tankar..?
  • Casslo08
    TheQueenMum skrev 2013-06-15 12:27:07 följande:

Jag kissar typ hela tiden nu! Har ett rejält tryck neråt som driver på kisseriet ordentligt :P Ganska övertygad om att bebis lagt sig längre ner. 

Någon mer än jag som får sammandragningar av att bara stå för länge? Vissa dagar känns det som jag har sd hela tiden.

• carro93
    Casslo08 skrev 2013-06-15 16:01:42 följande:
    Jag kissar typ hela tiden nu! Har ett rejält tryck neråt som driver på kisseriet ordentligt :P Ganska övertygad om att bebis lagt sig längre ner.    Någon mer än jag som får sammandragningar av att bara stå för länge? Vissa dagar känns det som jag har sd hela tiden.

Jag är kissnödig hela tiden men det kommer oftast bara någon droppe haha väldigt irriterande ;) Ja jag har också börjat känna av lite när jag stått länge..oftast när vi är och storhandlar och man går runt i affären en längre tid.
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?