• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • miss westerlund

Hej hej!

Hoppar också in här om det går bra :)

Bf 7/8 enligt rul och tredje barnet. Mina barn är ganska stora, 7 och snart 9, så känner mig nästan som en nybörjare igen. Man hinner ju glömma :P   

• busbajsen

Jag kommer tyvärr inte kunna amma den här gången, vilket känns oerhört jobbigt. Ammade sonen tills han var ca 9 månader och det gick hur bra som helst. Sedan var jag tvungen att sluta på dagen då jag fick diagnosen MS och de skulle sätta in medicin. Eftersom jag har e väldigt aktiv MS så vill min läkare att jag inte ens ak börja amma den här gången utan börja medicinera så snart det bara går. Känns inte kul alls men jag antar att jag måste tänka på mig själv när det kommer till detta. Rynkar på näsan

Om man inte ska amma all, vad ska man använda för flaska då?

• Cupcake2012
    busbajsen skrev 2013-06-18 07:03:20 följande:
    Jag kommer tyvärr inte kunna amma den här gången, vilket känns oerhört jobbigt. Ammade sonen tills han var ca 9 månader och det gick hur bra som helst. Sedan var jag tvungen att sluta på dagen då jag fick diagnosen MS och de skulle sätta in medicin. Eftersom jag har e väldigt aktiv MS så vill min läkare att jag inte ens ak börja amma den här gången utan börja medicinera så snart det bara går. Känns inte kul alls men jag antar att jag måste tänka på mig själv när det kommer till detta. Rynkar på näsan

Om man inte ska amma all, vad ska man använda för flaska då?

Medela calma använder de här på neonatalen och BB iaf :)
  • Johanna 85
    Casslo08 skrev 2013-06-17 20:46:20 följande:
    Jodå,mig undkommer de inte :P Det var överläkaren som bestämde förra fl att jag skulle få planerat snitt nu pga att min livmodervägg brast och fick akutsnittas. De vill nog ej ha en upprepning då jag förlorade mkt blod och lillan var väldigt stressad i magen.
    Okej förstår det :) Jag har själv graviddiabetes och barnen blir rättså stora! Så det ser ut att bli snitt för mig med, om det inte kommer igång av sig själv , vilket jag inte tror. 
    plussa skrev 2013-06-17 20:50:57 följande:
    Hej. Får man hoppa in här. Bf 14/8 , så lite senare, men sonen kom i v 35 och denna blir jag förmodligen startad tidigare med om den inte kommer tidigt med, pga stort barn. Sonen fyller 3 år i september. :)
    Här är en med med större bebis i magen. Var din son stor? Min förra dotter kom i vecka 36+5 och vägde 4315gr. 
  • plussa
    Johanna 85 skrev 2013-06-18 19:48:29 följande:
    Okej förstår det :) Jag har själv graviddiabetes och barnen blir rättså stora! Så det ser ut att bli snitt för mig med, om det inte kommer igång av sig själv , vilket jag inte tror. Här är en med med större bebis i magen. Var din son stor? Min förra dotter kom i vecka 36+5 och vägde 4315gr. 

Oj, ja det var ju stort!

Ja, min son kom i v 35+1 och vägde 3200 och denna låg +33 % på tillväxtultraljud för 3 v sedan, ska göra nytt på måndag, så får vi se. Jag är diabetiker sedan innan men har väldigt bra blodsocker så de tror snarare att jag skulle fått stora barn ändå, genetiskt. vill de inte sätta igång dig innan då? Eller är det bara snitt som gäller? fick du snitt med förra?
  • Casslo08

Åhh! Jag känner mig så sjukt lättad nu. Jag ringde precis gyn och frågade när jag ska få träffa en läkare ang datumbestämmelse av snittet,har ju stressat upp mig totalt över det här. Fick till svar att jag får träffa läkaren på tisdag nästa vecka i samband med ultraljudet! Solig

Så förhoppningsvis så vet jag efter tisdag när jag får träffa min lilla bebis! Hjärta

• CatEyes

Casslo08, skönt att få ett datum :)

Ni som ska amma, har ni köpt en bröstpump? Jag vet inte om jag ska köpa en innan bebis kommer eller efter. Första barnet så jag vet inte riktigt vad som är bäst.

• moooish
    CatEyes skrev 2013-06-19 11:49:05 följande:

Ni som ska amma, har ni köpt en bröstpump? Jag vet inte om jag ska köpa en innan bebis kommer eller efter. Första barnet så jag vet inte riktigt vad som är bäst.
    Jag ska nog köpa en (ev först få låna en av en kompis bara för att se om det ens kommer att fungera att använda en). Det är svårt att veta men kanske skönt att ha en hemma om det skulle bli så att man behöver.
    Det är vårt första barn också och det är verkligen jättesvårt att veta vad man behöver och inte, från apoteket tex, vad inhandlar ni därifrån? Jag har köpt babyolja, zinksalva och tvättlappar, thats it. Vad mer? 
  • Casslo08
    CatEyes skrev 2013-06-19 11:49:05 följande:

Jag har kvar min pump sen förra gången jag ammade och mitt råd till dig är att köpa en innan bebis kommer. Guld värt att kunna pumpa, för att antingen stimulera mjölkproduktionen,tömma brösten om bebisen inte suger nog mkt eller ofta och den är bra att ha om man får mjölkstocknimg. Dessutom vill du ju kanske frysa in mjölk så din partner kan ha bebis själv och du får vara barnledig en stund :)
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?