Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
Hakar på här :) hart BF 22/7 , men blir troligtvis lite tidigare med snitt.
Hakar på här :) hart BF 22/7 , men blir troligtvis lite tidigare med snitt.
Åhh! Jag känner mig så sjukt lättad nu. Jag ringde precis gyn och frågade när jag ska få träffa en läkare ang datumbestämmelse av snittet,har ju stressat upp mig totalt över det här. Fick till svar att jag får träffa läkaren på tisdag nästa vecka i samband med ultraljudet!
Så förhoppningsvis så vet jag efter tisdag när jag får träffa min lilla bebis!
Man har all rätt att vara trött! Och jag försöker be om hjälp. Vilket jag inte gör mycket annars, så jag kan få avlastning när det är jobbigt. Det har varit mest fysiskt men blivit även mentalt efter all denna tid. Dessa sista veckor, kommer kännas rent skit. Min man jobbar 2,5 vecka till innan semester vilket känns som en evighet!
Är det någon med som är sjukt svullen om fötterna? Spelar inte roll om jag ligger högt, efter en natt eller stödstrumpor längre. Även om fingrar men inte på långa vägar som fötterna. Kan knappt gå på de vissa stunder på dagen. Dock visade mitt undertryck ha börjat gått upp lite, har alltid lågt på 60 och var uppe på 85 men kanske en tillfällighet. Hade ju havandeskapsförgiftning sist, men har ingen huvudvärk eller ont i magen. Någon mer som har haft havandeskapsförgiftning förut? sist kom den mer pang på och kan ju även vara smygande vad jag förstår.
En vacker bild kan jag ju slänga in :) la pekfingret på och tryckte och avtrycket var kvar in ett par minuter :P
Fransa: ja haha sådär ser jag med ut. Svullnaden går upp till knät. Man vill inte visa sig ute i korta byxor direkt. Majsis08: hade ingen äggvita i måndags, och ska på kontroll på måndag igen. Jag fick ju huvudvärk, svullnad, magont på bara ett par dagar sist, så gick fort. Men det märks ju med tiden ! Är i 37 fulla veckor på tisdag så då är bebis stort sätt färdig ialf :)
Nu börjar det närma sig, 37+1 idag. Men är SÅ trött på detta! Grav.diabetes, GBS, immunisering, stor bebis... vart inlagd mellan mån-tis då mitt blodtryck visade 135/105. Proverna var bra och ingen äggvita. Men känner mig som en påse skit, bara tids nog att få havandeskapsförgiftning. Ser ut som en heffaklump och svullnat 5 kg på en vecka i vätska :( Imorgon ska jag in och hoppas få mer svar, orkar inte gå till den 22 juli...
Oh idag fick jag datum till snitt 8 juli :) om 4 dagar!!! Börjat fått preklampsi. Och bebis var 42% större! Dvs 4300gram i vecka 37+2. Och jag var nästan helt omogen, så snitt blir mest gynnsamt. Hopoas jag inte blir sämre över helgen. Men skönt att veta att man snart är vid målet :)