• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Casslo08
    Pixx skrev 2013-06-20 11:32:56 följande:
    Väldigt intressant upplevelse idag. Kom på jag skulle klippa tånaglarna - YEAH right!

Inte det lättaste för man vill ju gärna göra på det sättet man är van vid, efter lite bök o stånk så blev de gjort men nu kommer jag 1. Vägra göra de innan bebisen är född eller 2. Be om hjälp :)

tur sambon jobbar annars hade han nog undrat vad jag höll på med ...
    Haha! Känner igen det där. Kan inte klippa mina tånaglar,bara om jag "viker ut" benen mot höfterna men då blir det så dålig vinkel så jag har gett upp. Tur mina naglar växer sakta! Och min mamma får måla mina tånaglar när hon kommer på besök,litar inte riktigt på att karln min får det som jag vill ;)
  • CatEyes

Jag kan fortfarande klippa dom själv men det tar väldigt långt tid Har haft problem med nageltrång innan, har opererat flera gånger så jag låter ingen röra mina tånaglar

• Blomsterblad
    Casslo08 skrev 2013-06-19 20:42:47 följande:

Så du har inte fått veta vilket datum du ska snittas om jag förstår rätt?

Själv ska jag träffa överläkaren på tisdag och hoppas då få ett datum på mitt snitt. Vill ju som veta och kunna planera.

nej den borde bli 22-23juli om han inte kommer tidigare....
  • Casslo08

kom precis hem från BB då jag blev ombedd att komma upp när jag ringde och var orolig över att bebisen varit oroväckande lugn senaste 3 dagarna. Först gjordes en ctg kurva som såg toppen ut! Sedan ville inte läkaren släppa hem mig innan han gjort ultraljud och där såg flödet i navelsträngen fint ut och mängden fostervatten såg jättebra ut och bebisen låg och "andades" vilket var jättebra sa han!

Helt underbart bemötande från all vårdpersonal och läkaren berömde mig för att jag kommit upp och inte väntat för länge som många gör och då är det ofta för sent sa han. Han rådde mig dessutom att komma tillbaka igen om bebisen börjar röra sig mindre.

För övrigt så väger bebis 2060 just nu i v.34 :)

• plussa
    Johanna 85 skrev 2013-06-19 19:12:38 följande:
    Ja jag hade nog gått med min förra dotter lite för länge med oupptäckt graviddiabetes. Så var svårt att få ner blodsockret då. Hon blev +50% stor. Vart snitt då jag fick havandeskapsförgiftning och att hon var stor tidigt, och min första förlossning med min son, så var igångsättningen jättejobbig med komplikationer. 

Nu har jag haft mer koll på blodsockret tidigt, men hon ligger på +30% nu, i vecka 35+0. Så ska in om två veckor igen, strävan är att komma igång själv, eller så blir det snitt. Vägrar igångsättning pga av tidigare upplevelser!

Har du typ 1 diabetes? Jag tror jag har en typ 2 diabetes som är smygande, och tror jag kommer få det efter denna graviditet.Vad skönt, det gäller att vara bestämd :) jag kommer också att begära ett datum när jag träffar läkaren nästa gång om två veckor. Ovissheten är värst!

Jag har typ 1 och haft sedan 98, så mina blodsocker är bra, men får stora barn ändå. ska på TUL på måndag, låg på +33 % vid förra mätningen! Hoppas på mindre, men förväntar mig det inte :)

hoppas du kommer igång av dig själv snart!
  • miss westerlund

Verkar vara många med stora bäbisar i tråden så tänkte passa på att fråga vad ni hade för sf-mått. Jag hade 33 nu sist i v32+5 och jag är rädd att det ska vara en väldigt stor baby. Mitt andra barn vägde 4320när hon föddes vid be men hennes pappa är väldigt liten. Nu är jag tillsammans med en som är typ dubbelt så stor

• plussa
    miss westerlund skrev 2013-06-20 20:30:31 följande:
    Verkar vara många med stora bäbisar i tråden så tänkte passa på att fråga vad ni hade för sf-mått. Jag hade 33 nu sist i v32+5 och jag är rädd att det ska vara en väldigt stor baby. Mitt andra barn vägde 4320när hon föddes vid be men hennes pappa är väldigt liten. Nu är jag tillsammans med en som är typ dubbelt så stor

Jag hade 33 nu i v 32+0. Men bebis högt o rörligt. Sf måttet spelar ju inte så jätte stor roll för bebis storlek. Kan ha stort mått o liten bebis o tvärt om.
  • moooish

Jag hade sf-mått 31 i vecka 32+2, verkar som att min kotte är senare lite mindre men vem vet, den kanske växer på sig! Så länge den håller sig inom gränsvärdet är det bra :)

• moooish

Lite konstiga ord som senare istället för snarare i det där inlägget. Kan bero på obalans hos skrivaren!

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?