Johanna 85 skrev 2013-06-19 19:12:38 följande:
Ja jag hade nog gått med min förra dotter lite för länge med oupptäckt graviddiabetes. Så var svårt att få ner blodsockret då. Hon blev +50% stor. Vart snitt då jag fick havandeskapsförgiftning och att hon var stor tidigt, och min första förlossning med min son, så var igångsättningen jättejobbig med komplikationer.
Nu har jag haft mer koll på blodsockret tidigt, men hon ligger på +30% nu, i vecka 35+0. Så ska in om två veckor igen, strävan är att komma igång själv, eller så blir det snitt. Vägrar igångsättning pga av tidigare upplevelser!
Har du typ 1 diabetes? Jag tror jag har en typ 2 diabetes som är smygande, och tror jag kommer få det efter denna graviditet.Vad skönt, det gäller att vara bestämd :) jag kommer också att begära ett datum när jag träffar läkaren nästa gång om två veckor. Ovissheten är värst!
Jag har typ 1 och haft sedan 98, så mina blodsocker är bra, men får stora barn ändå. ska på TUL på måndag, låg på +33 % vid förra mätningen! Hoppas på mindre, men förväntar mig det inte :)
hoppas du kommer igång av dig själv snart!