• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • busbajsen

Jag fick göra TUL pga oron för att Bebben var för liten. Eftersom jag har MS och fick ett skov när jag var i vecka sju så var jag tvungen att ta en dunderdos kortison. Detta kan hämma tillväxten av barnet.

• Gravid92
    miss westerlund skrev 2013-06-25 00:14:05 följande:
    Ni som fått göra TUL, är det pga stort sf-mått eller tidigare stora babysar eller något annat kanske?
    Jag fick göra det för att jag är glutenintolerant :p 
  • Pixx
    miss westerlund skrev 2013-06-25 00:14:05 följande:
    Ni som fått göra TUL, är det pga stort sf-mått eller tidigare stora babysar eller något annat kanske?

Våratförsta barn, mitt sf är normalt men fick extra ul pga jag har gjort en gbp och de var oroliga för tillväxten. Sist var hon 18% för liten men ska vara där kl 13 idag så får se vad som hänt sedan sist :) går in i v 35 på torsdag
  • Casslo08

Vecka 35 idag! Precis varit hos överläkaren och gjort ul igen,bekräftat att det är en liten gosse i mage som väger 2 kg. det blir planerat snitt den 25-26 juli :)

• m00min
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:28:50 följande:
    Vecka 35 idag! Precis varit hos överläkaren och gjort ul igen,bekräftat att det är en liten gosse i mage som väger 2 kg. det blir planerat snitt den 25-26 juli :)

Å tänk att få ett datum det börjar bli nära nu. Tänk om man skulle pricka in sin första bröllopsdag 24.7
  • carro93
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:28:50 följande:
    Förlåt om jag inte har hängt med riktigt men varför blir det planerat snitt? :) 2 kilo i v 35 är väl inte för stor bebis, eller? 

Spännande att få veta ett datum och klockslag, för födseln :) 

• Casslo08
    carro93 skrev 2013-06-25 11:39:36 följande:
    Förlåt om jag inte har hängt med riktigt men varför blir det planerat snitt? :) 2 kilo i v 35 är väl inte för stor bebis, eller? 

Spännande att få veta ett datum och klockslag, för födseln :) 

Nejdå inte alls för stor bebis :) Min livmoder brast under värkarbetet förra fl och de vill inte riskera att det händer igen. det vill inte jag heller för den delen för den smärtan önskar jag inte min värsta fiende.
  • Casslo08
    m00min skrev 2013-06-25 11:34:15 följande:

Å tänk att få ett datum det börjar bli nära nu. Tänk om man skulle pricka in sin första bröllopsdag 24.7
    Ja,om 4 veckor har jag min bebis här :) När var det du har bf? :)
  • carro93
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:43:46 följande:
    Nejdå inte alls för stor bebis :) Min livmoder brast under värkarbetet förra fl och de vill inte riskera att det händer igen. det vill inte jag heller för den delen för den smärtan önskar jag inte min värsta fiende.

Ajaj! :( Måste ha gjort hemskt ont. Då förstår jag att det blir ett snitt :)

• Casslo08
    carro93 skrev 2013-06-25 11:47:19 följande:

Ajaj! :( Måste ha gjort hemskt ont. Då förstår jag att det blir ett snitt :)

Ja och man var inte så pigg heller efter att ha tappat 1.5 liter blod och lillan hade ju takykardi i magen så henne sprang de ju iväg med direkt. Så,ja det känns skönt med snitt denna gång :)
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?