• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • majsis08
    isolde 79 skrev 2013-06-25 13:41:45 följande:
    Hellof: hoppas du får svalka dig lite med något skönt sommarbad! m00min: oj, låter grymt jobbigt! Jag har knappt känt mig gravid, förutom lite ryggont som förflyttar sig då o då. Vill helst varva helvila (solstol) med riktig aktivitet, vi är på sommarbesök i en småstad utan skog och jag saknar mina stigar och brantar ;) får vara tacksam så länge jag får må såhär! Idag mätte jag ctg hos bm, satt o läste o hon sa: men kolla skärmen, känner du inte sammandragningen?? Blev nästan nojig för att jag inte märkte nåt...!
    så var det för mig i vecka 26 när jag va in och gjorde ctg, jag hade 4 värkar på tio min:P å jag märkte det inte ens ...tydigen så är ctg apparatena väldigt känsliga och känner av minsta lilla värk/sammandragning :) dom är väldigt pålitliga:)
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-06-25 13:27:09 följande:
    Varför blir det planerat snitt om man får fråga?
    har skrivit det redan men kan dra det igen. Min livmoder brast under förra FL och överläkaren bestämde redan då att det blir planerat snitt vid en ny graviditet eftersom man inte vill riskerra att det händer igen då både jag och lillan inte mådde helt hundra efteråt. Har inte "problemet" med för stor bebis alltså.
  • Pixx

Allt såg bra ut för min del idag :) första ul med minus så var hon 16 % för liten, andra gången 18% för liten och idag har hon växt till sig så hon är "bara" 15 % för liten o väger ca 2 kg. Om ca 3 veckor är det dags för ul igen. Skönt att det går åt rätt håll!

nu börjar det närma sig tjejer, är ni nervösa? Hur är era respektive? Har de insett att det närmar sig? Min tror det är "lång tid kvar" ...

• Gravid92
    Pixx skrev 2013-06-25 15:09:52 följande:
    Allt såg bra ut för min del idag :) första ul med minus så var hon 16 % för liten, andra gången 18% för liten och idag har hon växt till sig så hon är "bara" 15 % för liten o väger ca 2 kg. Om ca 3 veckor är det dags för ul igen. Skönt att det går åt rätt håll!

nu börjar det närma sig tjejer, är ni nervösa? Hur är era respektive? Har de insett att det närmar sig? Min tror det är "lång tid kvar" ...
    Jag vaknar och är orolig på nätterna ibland, får känslan av att jag inte kommer att gå över :o
    min sambo har sagt att vi måste packa väskan ;) 
  • jagvill85

Tycker mig ha läst överallt att fr.o.m typ vecka 33-34, rör sig bebis mindre men tycker att min bökar på minst lika mycket som förut nu i v.36. Det blir liksom stora "bucklor" på magen Intressant att läsa om alla sf mått. Från var till vart på magen mäter man?Skulle gärna testa! Bor i mellaneuropa och här gör man endast tul. Senast i vecka 32+3 låg "le petit" på 1.914kg, skall bli spännande att se på torsdag hur mycket hen har lagt på sig. Första gången jag använt hen, lustigt men passande ord i detta sammanhang

• Fransa
    jagvill85 skrev 2013-06-25 16:20:12 följande:
    Känner ni av mycket liv och rörelse i magen fortfarande?
    Haha, ja! Jag tror att min har missuppfatta lite, o försöker ta sig ut genom skinnet... Tungan ute
  • hellof

Jag är inte alls nervös, känner att det inte är någon idé att stressa upp mig över förlossningen nu... Vet ju ändå inte hur den blir:) min man är också lugn just nu men vi får väl se ju närmare vi kommer!

Min lille kille i magen har varit ganska lugn hela graviditeten, och är det fortfarande.. Vissa dagar är det mer rörelser än andra men så har det varit hela tiden ( min moderkaka är i framvägg, så började känna sparkar ganska sent... ) så jag är inte orolig över att han inte rör sig så mycket... Allt har sett bra ut hos bm :)

• jagvill85
    Fransa skrev 2013-06-25 16:22:04 följande:
    Haha, ja! Jag tror att min har missuppfatta lite, o försöker ta sig ut genom skinnet... Tungan ute
    Precis så känner jag också! Tungan ute Och ibland känns det som om hen hoppar på huvudet på urinblåsan...
  • carro93

Jag känner mycket rörelser men de är inte samma som förut :) Tidigare så kände man ju som sparkar rent, nu är det mer att han trycker med foten sen håller kvar och typ sträcker ut så man kan nypa tag om lillfoten nästan :D 

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?