• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Fransa
    CupcakeDream skrev 2013-06-29 23:57:35 följande:
    Hänger på här:) har bf 8/8 :) magen är stor och jag har börjat få halsbränna :( usch. Sover dåligt och vankar fram när jag går. Inga värkar dock! Bara sd tror jag . Vart ska ni föda? Jag ska föda på näl:)
    Planen är Danderyd och jag hoppas verkligen att vi får plats! (o att personalen räcker till såhär i semestertider...Obestämd)
  • Pixx

Blev uppskickad till förlossningen i fredags. Tyckte bebisen kändes mindre under 24 h o sa de till BM på besöket. Men när jag väl låg och hade de där sakerna på magen på blev hon helvild i magen och snurra runt i en timme typ. Allt såg bra ut och de sa till mig 1400 gånger att ringa direkt om man känner förändring i rörelserna/ mindre rörelser. Blir lite rädd när de säger så faktiskt :/

jag hoppas att jag får sjukhuset närmast, de e tar ett par minuter hemifrån (Kristianstad). Hoppas att de inte är fullt när de väl är dags :) 38 dagar kvar idag! Tiden går snabbt :)

• Casslo08
    Pixx skrev 2013-06-30 09:35:57 följande:
    Blev uppskickad till förlossningen i fredags. Tyckte bebisen kändes mindre under 24 h o sa de till BM på besöket. Men när jag väl låg och hade de där sakerna på magen på blev hon helvild i magen och snurra runt i en timme typ. Allt såg bra ut och de sa till mig 1400 gånger att ringa direkt om man känner förändring i rörelserna/ mindre rörelser. Blir lite rädd när de säger så faktiskt :/

jag hoppas att jag får sjukhuset närmast, de e tar ett par minuter hemifrån (Kristianstad). Hoppas att de inte är fullt när de väl är dags :) 38 dagar kvar idag! Tiden går snabbt :)

Var inte orolig,så sa de till mig också när jag var upp för kontroll. Jag tror att de vill få kvinnor att inte känna sig "i vägen" för att de söker hjälp så att de kan rädda fler barn än tidigare i magen. Läkaren sa till mig att de flesta kommer in när man inte alls känner rörelser och att det är viktigt att man söker hjälp direkt när man känner att det är minskade rörelser för då kan de ju oftast rädda barnet genom förlossning :) Så jag känner mig snarare trygg med att de vill att man ska söka vård!

---------------------------------------------------------------------------------

För övrigt är det 26 dagar kvar till mitt planerade snitt :D Kan inte fatta det,känns som en dimma bara.

Ska bli skönt rent kroppsligt också,har så sjukt ont i fogar och i vä höft ! Vill bara kapa av höften ibland känns det som.

• CupcakeDream

Oj det är ju snart blomsterblad! Får jag fråga varför det är ett planerat ks? Jag är lite nyfiken efter som jag är kort och min mamma födde alla oss barn genom ks.

• Pixx

Casslo08 - jag känner mig dock som jag tar upp någon annans plats när jag åker in, tänk om deras bebis dör för att jag är orolig?!? Men jag VET jag ska åka in om något är konstigt eller känns fel men tänker alltid på andra i första hand - men lovar att hädanefter åker jag in direkt :)

idag har jag överskottsenergi men är såååååå uttråkad ... Finns inte mycket man kan göra utan att känna sig klumpig och läsa en bok eller kolla på film det vill/orkar jag inte. Hur fördriver ni era dagar?

• moooish

Pixx: känner samma som dig. Är också väldigt rastlös men blir trött och får ont av väldigt lite . Har handlat idag för det är min lediga dag, köpte lite newborn-blöjor för jag tänker att någon gång måste de ju köpas !
    Ett tips är kanske ladda hem ngn bra serie eller så. Om du har vänner som är lediga kan du bjuda dem på fika eller middag :)

• Pixx
    moooish skrev 2013-07-01 15:03:27 följande:
    Pixx: känner samma som dig. Är också väldigt rastlös men blir trött och får ont av väldigt lite . Har handlat idag för det är min lediga dag, köpte lite newborn-blöjor för jag tänker att någon gång måste de ju köpas ! Ett tips är kanske ladda hem ngn bra serie eller så. Om du har vänner som är lediga kan du bjuda dem på fika eller middag :)

Har flyttat till ny "håla" för inte så länge sen o närmaste fikavän är typ 1-2 timmar bort :/ annars var de ett bra tips.
    ska nog kolla igenom netflix efter en serie, kan ju lätt ha iPaden i knät både i sängen o soffan :) hadebehövt dammsuga men låter mannen fixa de ikväll så jag kan vila ryggen

har med tänk på de med blöjor, köpte ett paket libro nr 1 men så kom jag på;ska man ha libro eller pampers? Ska man testa bägge o se vilket som är bäst för en? Vilken sort köpte du? Mitt första barn så har ingen aning :P
  • moooish

Åh det var synd! Hoppas du hittar en serie.
    Jag köpte faktiskt ett paket av varje, de är rätt små paket så jag tänkte att jag testar både, när jag kom hem hittade jag rabbatkuponger från libero, typiskt haha. Det är vårt första barn också så jag har inte heller någon aning om vad som passar bäst!

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?