Pixx skrev 2013-06-30 09:35:57 följande:
Blev uppskickad till förlossningen i fredags. Tyckte bebisen kändes mindre under 24 h o sa de till BM på besöket. Men när jag väl låg och hade de där sakerna på magen på blev hon helvild i magen och snurra runt i en timme typ. Allt såg bra ut och de sa till mig 1400 gånger att ringa direkt om man känner förändring i rörelserna/ mindre rörelser. Blir lite rädd när de säger så faktiskt :/
jag hoppas att jag får sjukhuset närmast, de e tar ett par minuter hemifrån (Kristianstad). Hoppas att de inte är fullt när de väl är dags :) 38 dagar kvar idag! Tiden går snabbt :)
Var inte orolig,så sa de till mig också när jag var upp för kontroll. Jag tror att de vill få kvinnor att inte känna sig "i vägen" för att de söker hjälp så att de kan rädda fler barn än tidigare i magen. Läkaren sa till mig att de flesta kommer in när man inte alls känner rörelser och att det är viktigt att man söker hjälp direkt när man känner att det är minskade rörelser för då kan de ju oftast rädda barnet genom förlossning :) Så jag känner mig snarare trygg med att de vill att man ska söka vård!
---------------------------------------------------------------------------------
För övrigt är det 26 dagar kvar till mitt planerade snitt :D Kan inte fatta det,känns som en dimma bara.
Ska bli skönt rent kroppsligt också,har så sjukt ont i fogar och i vä höft ! Vill bara kapa av höften ibland känns det som.