• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Pixx
    jagvill85 skrev 2013-06-25 16:20:12 följande:
    Känner ni av mycket liv och rörelse i magen fortfarande?

min lilla är enligt klockan 5,8,12,16,18 och någongång mellan 22-01 är hon helvild :)

nu har jag packat bb-väskan. En filt kvar att lägga ner bara o en bh :) så skönt och ha det klart!
  • Casslo08

Varit hos bm,hb var lågt så har börjat med duroferon nu,bebis nästan fixerad,spelar egentligen ingen roll då jag ska snittas. Sf-mått 36 :O bebis väger diock bara 2 kg enligt läkarens beräkning med ul så jag har nog väldigt gott om fostervatten trodde bm och läkaren sa bara "gott om fostervatten",så antar att bm har rätt :)

• Johanna 85

Är det någon med som är sjukt svullen om fötterna? Spelar inte roll om jag ligger högt, efter en natt eller stödstrumpor längre. Även om fingrar men inte på långa vägar som fötterna. Kan knappt gå på de vissa stunder på dagen. Dock visade mitt undertryck ha börjat gått upp lite, har alltid lågt på 60 och var uppe på 85 men kanske en tillfällighet. Hade ju havandeskapsförgiftning sist, men har ingen huvudvärk eller ont i magen. Någon mer som har haft havandeskapsförgiftning förut? sist kom den mer pang på och kan ju även vara smygande vad jag förstår. 

En vacker bild kan jag ju slänga in :) la pekfingret på och tryckte och avtrycket var kvar in ett par minuter :P

• Fransa
    Johanna 85 skrev 2013-06-26 14:50:58 följande:
    Är det någon med som är sjukt svullen om fötterna? Spelar inte roll om jag ligger högt, efter en natt eller stödstrumpor längre. Även om fingrar men inte på långa vägar som fötterna. Kan knappt gå på de vissa stunder på dagen. Dock visade mitt undertryck ha börjat gått upp lite, har alltid lågt på 60 och var uppe på 85 men kanske en tillfällighet. Hade ju havandeskapsförgiftning sist, men har ingen huvudvärk eller ont i magen. Någon mer som har haft havandeskapsförgiftning förut? sist kom den mer pang på och kan ju även vara smygande vad jag förstår. 

En vacker bild kan jag ju slänga in :) la pekfingret på och tryckte och avtrycket var kvar in ett par minuter :P

Det här är ovansidan av smalbenet (dvs där det normalt bara är ben...) efter att jag har haft fötterna på bordet med ena benet över det andra! ...vaddå, jag är väl inte svullen?! FörvånadFlört

• majsis08
    Johanna 85 skrev 2013-06-26 14:50:58 följande:

jag hade havandeskapsförgiftning sist,svällde nå otroligt mkt det kom smygandes för mig jag hade ingen huvudvärk eller magont så de va bara tur att vi märkte de på en vanlig koll då jag hade förhöjt blodtryck samt protein u urin !! har dom kollar ifaall du hade protein? hoppas det inte är det:)
  • Johanna 85

Fransa: ja haha sådär ser jag med ut. Svullnaden går upp till knät. Man vill inte visa sig ute i korta byxor direkt. Majsis08: hade ingen äggvita i måndags, och ska på kontroll på måndag igen. Jag fick ju huvudvärk, svullnad, magont på bara ett par dagar sist, så gick fort. Men det märks ju med tiden ! Är i 37 fulla veckor på tisdag så då är bebis stort sätt färdig ialf :)

• majsis08

hoppas det bara är vanlig svullnad=) eller att bebis tittar ut snart=) jag hade högt blodtryck för några veckor sen som gick ner efer några timmar och inge spår av protein=)

• m00min

Jag har satsat på kvalitets stödstrumpor denna gång. Hellånga. Dom var skitdyra men jag skulle inte vilja vara utan. Har en dotter född 31.7 och då jag väntade henne var mina fötter som bollar och jag gick 30kg upp i vikt, massor av det var vätska. Nu är mina fötter bara lite lite svullna. Och värken har jag sluppit helt. Att jag ser ut som tant lyckra är ju en mindre lyckad sak men hellre det än svullnad och åderbråck.

• Blomsterblad

någon som har några tecken på att  ev förlossning? har sd dagligen....ikväll tycker jag fått mera flytningar oondare/tryck neråt o i svanken....undra om det kan vara nått började ju lite så med yngsta dottern fast jagvar några veckor längre gången...

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?