• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • isolde 79

Kom just hem från kontroll. Så himla skönt att höra att lillen fixerat sig, därför hade jag känt annorlunda rörelser. Var lite orolig en stund, för den ändrade sina sovtider så plötsligt! BF 28/7. Hur mår ni andra? Kan ni hålla igång med lite träning tex? Och käkar ni annorlunda?

• hellof
    isolde 79 skrev 2013-06-25 12:27:42 följande:
    Kom just hem från kontroll. Så himla skönt att höra att lillen fixerat sig, därför hade jag känt annorlunda rörelser. Var lite orolig en stund, för den ändrade sina sovtider så plötsligt! BF 28/7. Hur mår ni andra? Kan ni hålla igång med lite träning tex? Och käkar ni annorlunda?

Jag äter som jag gjort hela graviditeten och innan det också, har inte ändrat min kost speciellt mycket! Träning slutade jag med för några månader sen, men vi har haft fullt upp med flytt så har ju plockat o grejat med sånt så lite träning har det ju blivit ändå ;) promenerar några gånger i veckan nu.. Ca 3-5 km, men går inte så fort! Skönt att röra sig lite. Nu har jag börjat bli trött bara av att hänga upp tvätt på vindan haha och värmen knäcker ju mig totalt puh!!!
  • m00min
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:45:21 följande:
    Ja,om 4 veckor har jag min bebis här :) När var det du har bf? :)

Jag har bf först 9.8 men senaste läkarkontroll tyckte läkaren att bebisen bra skulle kunna komma i v 38, dessutom har jag dragits med sammandragningar och blödningar så det kan vara att bebisen tittar ut lite tidigare av sig själv. Men om den tycks stanna så blir den vräkt p.g.a. att den är stor
  • m00min

Träning? Jag var i sängvila v 20-25. Fick medicinering mot sammandragningar i v 28. Så jag har legat i soffan sedan v 20. Kondisen i botten och muskelmassan försvunnen. Kommer bli ett jävligt projekt att komma i form efteråt..

• Aapple
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:28:50 följande:
    Vecka 35 idag! Precis varit hos överläkaren och gjort ul igen,bekräftat att det är en liten gosse i mage som väger 2 kg. det blir planerat snitt den 25-26 juli :)
    Varför blir det planerat snitt om man får fråga?
  • Aapple

v 35+2 egentligen 36+2 enligt första ul som är mer rätt.
    Fick med göra tillväxt UL men det visade endast -10 %
    sist jag gjorde förra graviditet så sa den minus 25% men det visade sig vara fel det kanske var -35%
    så är orolig men läkarna säger ingenting om detta utan att det är normalt men jag säger att förra gången så hade ni diff på 500 gr. detta var slutet på gravidet o gick över 2 v. 

• m00min
    Aapple skrev 2013-06-25 13:27:09 följande:
    Varför blir det planerat snitt om man får fråga?

Läs några inlägg upp härifrån
  • Aapple
    miss westerlund skrev 2013-06-25 00:14:05 följande:
    Ni som fått göra TUL, är det pga stort sf-mått eller tidigare stora babysar eller något annat kanske?
    Fick göra pga avstannad kurva sf mått 3 v i rad o tidigare haft 2 gånger i rad men fick inte gå då.

• Aapple
    m00min skrev 2013-06-25 13:29:25 följande:

Läs några inlägg upp härifrån
    ok såg stort barn!

tack 
  • isolde 79

Hellof: hoppas du får svalka dig lite med något skönt sommarbad! m00min: oj, låter grymt jobbigt! Jag har knappt känt mig gravid, förutom lite ryggont som förflyttar sig då o då. Vill helst varva helvila (solstol) med riktig aktivitet, vi är på sommarbesök i en småstad utan skog och jag saknar mina stigar och brantar ;) får vara tacksam så länge jag får må såhär! Idag mätte jag ctg hos bm, satt o läste o hon sa: men kolla skärmen, känner du inte sammandragningen?? Blev nästan nojig för att jag inte märkte nåt...!

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?