• m00min

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hej! Kikar in här då jag inte kan sova... Är i v 33+0 och väntar också ett stort barn, sf var 33cm för lite på 2 veckor sedan och på ul var han redan i v 26 tre veckor större än han borde vara.

Vid senaste läkarbesök pratade läkaren om att bebisen gärna kunde komma i v 38 för att inte bli för stor. Inte mig emot! Fick idag tid till ul och planering av förlossningssätt Känns skönt att se ett slut på graviditeten!

• m00min
    Johanna 85 skrev 2013-06-22 16:43:52 följande:
    Jag låg på översta kurvan med min dotter som vart stor, vecka 36+5 kom hon och vägde 4300gr. Och nu är denna påväg att bli stor med, men det som märktes var denna gång att SF kurvan gick från medelkurvan till översta på ett par veckor. Och samtidigt som hon hade gått upp snabbt i vikt. MEN SF måttet är inte avgörande, för barnet kan ligga så pass att man kan inte avgöra om den är stor eller liten. Utan ett tillväxtultraljud behövs för att se så den är i en viss vikt. Min "lilla" väger nu 3,5 kilo i magen och är i vecka 35+5 . Så får se hur långt jag får gå. Blir snitt eller komma igång av sig självt innan. 

I vilken vecka blir det snitt ifall förlossningen inte startar? Jag har TUL i v 35+6 och är rädd att min bebis då också är för stor för igångsättning.
  • m00min

I min gravidapp står det att bebisen nu i v 33+ skall väga ca 2 kg.

• m00min

Jag hade sf 34cm idag 33+3, så min kurva planar av lite. Bebisen har sjunkt ner i bäckenet och hb stiger. Min hälsovårdare for på semester nu och trodde att jag kommer att föda innan hon är tillbaka 29.7 :-O jisses. Blev så till mig att jag packade BB väskan då jag kom hem. Nu kommer jag inte föda innan v 36, att väskan är packad är min garanti

• m00min

Jag blev senast igångsatt pga stort barn i v 40+4 och det gick bra. Snabbt och intensivt. Babyn fick dock bara 6 i apgar till en början men hade 10 poäng vid 3e bedömningen.

• m00min
    Lisan1 skrev 2013-06-24 21:07:48 följande:
    Hur stor var bebisen beräknad att vara? Hur stor var bebisen? Första, andra, tredje barnet? Vad gjorde dem? Hål på hinnorna, dropp?

Om du jämför förlossningarna hur var denna då jämfört med när det kommit igång av sig själv? 

Bebisen var beräknad att vara 4400g men visade sig vara bara 4160g. Det var andra barnet. Man startade med cytotec. Förlossningen tog 4h. Den första som startade med vattenavgång tog 11h 39 min. Förlossningen var intensivare i och med att värkarna kom två och två. Men ändå var den förlossningen lättare i och med att det gick snabbare och att jag inte sprack och därmed inte var så trött eller hade så ont efteråt.
  • m00min
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:28:50 följande:
    Vecka 35 idag! Precis varit hos överläkaren och gjort ul igen,bekräftat att det är en liten gosse i mage som väger 2 kg. det blir planerat snitt den 25-26 juli :)

Å tänk att få ett datum det börjar bli nära nu. Tänk om man skulle pricka in sin första bröllopsdag 24.7
  • m00min
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:45:21 följande:
    Ja,om 4 veckor har jag min bebis här :) När var det du har bf? :)

Jag har bf först 9.8 men senaste läkarkontroll tyckte läkaren att bebisen bra skulle kunna komma i v 38, dessutom har jag dragits med sammandragningar och blödningar så det kan vara att bebisen tittar ut lite tidigare av sig själv. Men om den tycks stanna så blir den vräkt p.g.a. att den är stor
  • m00min

Träning? Jag var i sängvila v 20-25. Fick medicinering mot sammandragningar i v 28. Så jag har legat i soffan sedan v 20. Kondisen i botten och muskelmassan försvunnen. Kommer bli ett jävligt projekt att komma i form efteråt..

• m00min
    Aapple skrev 2013-06-25 13:27:09 följande:
    Varför blir det planerat snitt om man får fråga?

Läs några inlägg upp härifrån
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?