• m00min

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Jag har satsat på kvalitets stödstrumpor denna gång. Hellånga. Dom var skitdyra men jag skulle inte vilja vara utan. Har en dotter född 31.7 och då jag väntade henne var mina fötter som bollar och jag gick 30kg upp i vikt, massor av det var vätska. Nu är mina fötter bara lite lite svullna. Och värken har jag sluppit helt. Att jag ser ut som tant lyckra är ju en mindre lyckad sak men hellre det än svullnad och åderbråck.

• m00min
    busbajsen skrev 2013-06-27 08:02:23 följande:
    Jag känner inget heller och det gjorde jag inte med sonen heller. Inte svullen och jobbar fortfarande, förskollärare, utan problem. Är i vecka 37 (36+2)

Jag är avis på dig

Här har vi +30 och åska på agendan idag.
  • m00min

Imorgon är det JULI! 11 dagar till mitt ul och läkar besök. Då kanske jag får veta var jag skall föda. Mitt lilla lokalsjukhus har stängt under sommaren och öppnar 29.7. Ifall bebisen är stor kan det bli igångsättning på ett större sjukhus i grannstaden eller om jag redan börjat öppna mig får jag ställa in mig på att bebin inte kanske väntar på att bb öppnar

• m00min

Min mammaledighet börjar idag här i Finland blir man mammaledig 5 veckor innan bf. Så 35+0 idag. Och jag tänker föda innan 40+0. Sisådär senast om 3 veckor.

• m00min

Jag hade igår stick och ilningar samt regelbundna sammandragningar och vaknade just av mensvärk nu har jag fortfarande ont. Fastän jag inte har sammandragning. Det gör ont i ryggen också. Såpass att jag inte somnar om. 35+3 idag. Hoppas ju på att vara gravid ännu en vecka iaf så jag tog just min morgondos av medicinen mot sammandragningar.

TUL på torsdag så till dess måste den väl hållas inne. Men det börjar onekligen närma sig!

• m00min
    jagvill85 skrev 2013-07-08 09:43:30 följande:
    Var det så att du kommer från Finland eller bor i Finland? Är det Adalat som du tar mot sammandragningar? Jag tog det mellan vecka 33 och 36 (hade sammandragningar typ var 10 min + lite kort tapp 2cm) men tyckte inte att det hade nån direkt effekt mot sammandragningarna. Gyn och bm tyckte hursomhelst att jag kunde sluta då jag var i vecka 35+5 eftersom bebis borde vara "färdig vid det laget  Är nu i 37+2 och väntar otåligt...längtar lika mycket efter att få se bebis som efter att få tillbaks mitt "vanliga liv" = kunna ligga på mage, sporta utan att få sammandragingar etc. Vet förstås att livet inte kommer att bli som "vanligt" igen men åtminstone på vissa punkter

Jag bor i Finland. Har ventoline mot sammandragningarna. Har läkare på torsdag 35+5 och skall då sluta medicinering och kolla läget med tapp och om jag öppnat mig nåt. Vilket jag hoppas att jag gjort måste annas sättas igång pga stor bebis. 35,5 i sf idag. Har ett huvud mellan benen och en rumpa fast i revbenen
  • m00min
    plussa skrev 2013-07-08 17:30:25 följande:
    Hade sf mått 37 idag! I v 35. Hmmm, tul om 2 veckor, bebis har nog lagt på sig mer nu verkar det som!

Det hade jag också senaste graviditet, sonen sjönk aldrig ner med huvudet. Han vägde 4160g då han kom ut i 40+4. Denna har huvudet ner i bäckenet enl. Bm idag.
  • m00min
    majsis08 skrev 2013-07-10 04:41:55 följande:
    Hehe de va på gång för mig klockan två inatt gick vattnet och värkarna kom direkt och nu är jag på förlossningen och är öppen 4 cm!

Så endera har du fått din lilla eller har det som jobbigaste just nu! Spännande!
  • m00min

Jag hade inatt förvärkar. Några timmar med ca 8 min emellan och sedan 4 min emellan i 2timmar. Sedan somnade jag. Har ännu ganska onda sammandragningar men tyvärr inte så ofta. Att föda i helgen skulle sitta fint. bebisen beräknades igår till 3500g i v 35+6. Så den kan bra komma ut fastän jag bara har 36+0 nu.

• m00min

Jag är fortfarande ledsen seda läkarbesöket i torsdags. Det var ju förut tal om igångsättning v 38 om barnet fortsatt växa i samma takt. Nu uppskattades ju barnet till 3500g i v 35+6. Och jag fick bara en kontrolltid till v 39+0 Jag har en känsla av att detta barn kommer att bli för stort för att föda vaginalt

Har börja plocka bort lite bebissaker så jag slipper se dem. Det kommer inte att gå bra ifall det blir igångsättning och bebisen är över 4500. Känner mig överkörd och att ingen förstår min oro. Sonen som jag blev igånglagd med som vägde 4160g mådde inte bra då han kom ut och nu känns det som att bebisen minst kommer att ha nyckelbensfraktur och syrebrist då den kommer. Jobbar själv med barn och rehabilitering så jag vet vad förlossningsskador kan göra.... Känns hjälplöst nu då alla sammandragningar jag haft är som bortblåsta.

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?