• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • Lisan1

Vet inte om jag ska försöka få igångsättning eller ej. Bebisen beräknas ju stor men jag är rädd att det blir mer komplikationer vid en igångsättning. Behöver bestämma mig nu eftersom att jag redan är i vecka 37+

• m00min

Jag blev senast igångsatt pga stort barn i v 40+4 och det gick bra. Snabbt och intensivt. Babyn fick dock bara 6 i apgar till en början men hade 10 poäng vid 3e bedömningen.

• Lisan1
    m00min skrev 2013-06-24 21:01:32 följande:
    Jag blev senast igångsatt pga stort barn i v 40+4 och det gick bra. Snabbt och intensivt. Babyn fick dock bara 6 i apgar till en början men hade 10 poäng vid 3e bedömningen.
    Hur stor var bebisen beräknad att vara? Hur stor var bebisen? Första, andra, tredje barnet? Vad gjorde dem? Hål på hinnorna, dropp?
    Om du jämför förlossningarna hur var denna då jämfört med när det kommit igång av sig själv? 
  • plussa
    Lisan1 skrev 2013-06-24 20:55:40 följande:
    Vilken vecka är du i nu?

33
  • hellof

Hej tjejer! Jag hänger med här våra sista veckor, jag gick in i v 35 idag... BF 4/8

• Casslo08
    hellof skrev 2013-06-24 21:58:30 följande:
    Hej tjejer! Jag hänger med här våra sista veckor, jag gick in i v 35 idag... BF 4/8
    Hej och välkommen! :) Jag går själv in i v.35 imorgon och har bf 5/8 :)
  • m00min
    Lisan1 skrev 2013-06-24 21:07:48 följande:
    Hur stor var bebisen beräknad att vara? Hur stor var bebisen? Första, andra, tredje barnet? Vad gjorde dem? Hål på hinnorna, dropp?

Om du jämför förlossningarna hur var denna då jämfört med när det kommit igång av sig själv? 

Bebisen var beräknad att vara 4400g men visade sig vara bara 4160g. Det var andra barnet. Man startade med cytotec. Förlossningen tog 4h. Den första som startade med vattenavgång tog 11h 39 min. Förlossningen var intensivare i och med att värkarna kom två och två. Men ändå var den förlossningen lättare i och med att det gick snabbare och att jag inte sprack och därmed inte var så trött eller hade så ont efteråt.
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?