• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • plussa

Har i 2 dagar haft mycket sammandragningar, även på natten. Vissa gör inte ont o vissa vaknar jag av. Svårt o veta om man ska åka in för kontroll eller ej. Är i v 33+2, min son kom i v 35+2.

Hmm, om det håller i sig hela kvällen ikväll med så får jag nog ringa in.

• miss westerlund

jag har sammandragningar lite nu och då men inget regelbundet direkt. Kände för någon dag sedan något som jag tyckte kändes som en förlossningsvärk. Det kom dock bara en gång men jag kände så igen smärtan från mina tidigare förlossningar. Kanske var en förvärk. Sammandragningar vet jag inte riktigt hur det ska kännas då jag aldrig hade det med de två tidigare barnen. Jag bara utgår från att det är det när det som krampar längst ner i magen och håller i sig ett tag för att sedan släppa. 

• Gravid92
    september2012 skrev 2013-06-28 18:48:46 följande:
    Tryck mot rumpan???? Ngn som känner samma sak?
    Jag får det några gånger/dygn. 
    Har fått smärtsamma sammandragningar som kommer några gånger per dag dock är de inte jätte smärtsamma utan de går att leva med. Ihållande mensvärk har jag nästan hela dagen. Såhär har vi det tufft! :p 
  • CupcakeDream

Hänger på här:) har bf 8/8 :) magen är stor och jag har börjat få halsbränna :( usch. Sover dåligt och vankar fram när jag går. Inga värkar dock! Bara sd tror jag . Vart ska ni föda? Jag ska föda på näl:)

• m00min

Imorgon är det JULI! 11 dagar till mitt ul och läkar besök. Då kanske jag får veta var jag skall föda. Mitt lilla lokalsjukhus har stängt under sommaren och öppnar 29.7. Ifall bebisen är stor kan det bli igångsättning på ett större sjukhus i grannstaden eller om jag redan börjat öppna mig får jag ställa in mig på att bebin inte kanske väntar på att bb öppnar

• hellof

Sist jag var till bm kände hon hur lilleman låg där inne i magen, huvudet neråt men väldigt långt bak! Så låg han för 2 veckor sen också.. Nån som vet om det har nån betydelse för hur förlossningen blir, Hur fostret ligger där inne? Ska fråga när vi ska dit nästa gång.. Då ska vi prata om förlossningen och skriva in ev. Önskemål o dyligt i journalen ! Hoppas ni alla mår bra

• september2012

25 dagar kvar och vi har tänkt föda på Mölndal om vi är i stan då vi har ca 15 min dit. Åker till sommarstugan till helgen och ligger då mittemellan näl och Karlstad med 1,5 h resväg istället så alla papper och väskan ska med dit om det händer ngt.

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?