• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • carro93
    Blomsterblad skrev 2013-06-26 20:28:35 följande:
    någon som har några tecken på att  ev förlossning? har sd dagligen....ikväll tycker jag fått mera flytningar oondare/tryck neråt o i svanken....undra om det kan vara nått började ju lite så med yngsta dottern fast jagvar några veckor längre gången...
    Jag känner absolut ingenting! Inte ens sammandragningar har jag, vet inte om det är bra eller dåligt? Däremot mängder med flytningar :( Inte alls kul! Känns som att det blivit mer flytningar senaste tiden men det är väl rätt vanligt med mycket flytningar antar jag.

Spännande, det kanske är på gång :) Vilken vecka är du i?

• Blomsterblad
    carro93 skrev 2013-06-26 20:38:02 följande:
    Jag känner absolut ingenting! Inte ens sammandragningar har jag, vet inte om det är bra eller dåligt? Däremot mängder med flytningar :( Inte alls kul! Känns som att det blivit mer flytningar senaste tiden men det är väl rätt vanligt med mycket flytningar antar jag.

34+6, mina andra har kommit 36+4,38+4,37+1
  • carro93
    Blomsterblad skrev 2013-06-26 20:42:19 följande:
    34+6, mina andra har kommit 36+4,38+4,37+1
    Ja än kanske det är lite tidigt då! Vore ju bra om bebis stannar ett tag till :)
  • busbajsen
    carro93 skrev 2013-06-26 20:38:02 följande:

Jag känner inget heller och det gjorde jag inte med sonen heller. Inte svullen och jobbar fortfarande, förskollärare, utan problem. Är i vecka 37 (36+2)
  • m00min
    busbajsen skrev 2013-06-27 08:02:23 följande:
    Jag känner inget heller och det gjorde jag inte med sonen heller. Inte svullen och jobbar fortfarande, förskollärare, utan problem. Är i vecka 37 (36+2)

Jag är avis på dig

Här har vi +30 och åska på agendan idag.
  • Blomsterblad
    carro93 skrev 2013-06-26 20:44:54 följande:
    Ja än kanske det är lite tidigt då! Vore ju bra om bebis stannar ett tag till :)
    ja några veckor till iaf....vilken v är du i?
  • carro93
    Blomsterblad skrev 2013-06-27 09:03:50 följande:
    ja några veckor till iaf....vilken v är du i?
    34 :)
  • Elas

Har mkt ont, SD och molande värk fram och bak, tryck nedåt men det kommer å går hela tiden.. Så inga tecken på förlossning än :(
    Vecka 36 här!

www.finest.se/spindel

• Fransa

Tidigare har jag bara haft lite lätt "mensvärk" som förvärkar (+ en hel del icke smärtsamma sammandragningar), men inatt vaknade jag vid halv tre-tiden av att jag hade alldeles ont liksom i hela magen (relativt högt upp) och mådde lite illa. Efter en stund märkte jag att det kom liksom i vågor och då började jag titta på klockan. Vid halv fyra kom de på pricken var tredje minut (höll i sig i 30 sekunder). Det hjälpte inte att gå upp och gå, dock tog jag ett par alvedon vid halv fem och då lugnade det sig vid femtiden. Nu känner jag bara lite lätt molande.

Har googlat lite och förstår att även förvärkar kan vara såhär regelbundna. Men, hur vet man när man bör ringa? När alvedonen inte verkar? (är bara i vecka 37 (36+2))

• carro93

Jag var inne på förlossningen igår pga onda sammandragningar, fick bricanyl sen fick jag åka hem några timmar där efter! Opåverkad tapp iaf, så nu är det bara att vila och ta det lugnt så inget sätts igång för tidigt, är ju bara i v 34 (33+5).

Fransa - ring, det är bättre det än att sitta hemma och fundera! :) Hoppas det går bra iaf! 

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?