• Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Som rubriken lyder! Hoppas ni är många som vill följas åt sista tiden här.

Kan inte fatta att jag snart har min bebis här och att jag blir tvåbarns-mor :)

Haka på!

Jag har BF 5/8 men det blir mest troligt planerat snitt så kanske har jag min bebis ännu tidigare!

Välkomna!!.

• Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
  • moooish

Hej jag har bf 10/8, känns som en evighet. Börjar dock jobba till midsommar och fem veckor framåt så då går tiden hoppas jag, är just färdig med min utbildning så det känns skönt. Är det bara jag(vi) som valt att inte ta reda på kön?

• Casslo08
    CatEyes skrev 2013-06-12 09:32:20 följande:
    Någon mer som har nästäppa? Jag står inte ut längre Men bm säger att det inte finns mycket att göra än att ta nässpray.

Japp! Har missbrukat otrivin menthol sen vecka 8 tror jag. :P Haha! Använder det fortfarande,skulle inte kunna sova på nätterna annars.

Är det någon annan än jag som plötsligt blivit SUPERTRÖTT? Känns som jag skulle kunna sova dygnet runt och det kan inte bara vara järnbrist. Kan det vara kroppen som vill vila upp sig?

• Piff4

Otrivin menthol får man väl inte ta när man är gravid? Utan bara vanlig otrivin?

Jag har blivit jätte trött, det är vanligt att tröttheten kommer tillbaka i dessa veckorna säger min bm..

• Casslo08
    Piff4 skrev 2013-06-12 15:55:57 följande:
    Otrivin menthol får man väl inte ta när man är gravid? Utan bara vanlig otrivin?

Jag har blivit jätte trött, det är vanligt att tröttheten kommer tillbaka i dessa veckorna säger min bm..

Nej då,det är bara en myt. Menthol är ju inte skadligt,dessutom innehåller den inga konserveringsmedel så den är snarare bättre än vanlig otrivin. Du kan läsa på 1177 för att få pålitliga fakta om du undrar över dessa saker :)

Ja för jag är alltså SJUKT trött! Hoppas det ger med sig snart! Pumpar i mig blutsaft dagligen i hopp om att det ska hjälpa.

• Piff4

Lustigt för på FASS står det att gravida inte ska använda den sorten och min bm sa till mig att jag bara får ta vanlig.

• Fransa
    Casslo08 skrev 2013-06-12 15:42:20 följande:

Är det någon annan än jag som plötsligt blivit SUPERTRÖTT? Känns som jag skulle kunna sova dygnet runt och det kan inte bara vara järnbrist. Kan det vara kroppen som vill vila upp sig?

*räcker upp en hand*
  • Casslo08
    Piff4 skrev 2013-06-12 16:14:30 följande:
    Lustigt för på FASS står det att gravida inte ska använda den sorten och min bm sa till mig att jag bara får ta vanlig.

Läste precis det med på FASS,men gjort är gjort :/ Det står dock att de avråder som försiktighetsåtgärd så jag hoppas det inte är nån fara.
  • CatEyes

Jag har provat Renässans Plus också som ska vara snällare mot näsan men det blir bara värre tycker jag.

Jag är också jätte trött på sistone, fast jag bara är hemma och inte gör så mycket.. Jobbar ni andra fortfarande?

• Casslo08
    Piff4 skrev 2013-06-12 23:55:19 följande:
    Casslo08: det är nog ingen fara :)

Hoppas inte det,sjuksköterskan på 1177 trodde då inte det var ngn fara.
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?